Aviseringar
Rensa alla

Lockigt hår!


Ämnesstartare

Nachac:

Grejt, halvvägs där.Borstar du det?

Jag borstar det varje gång jag duschar och jag duschar varje fredag


   
SvaraCitera

lisa20088:

Jag borstar det varje gång jag duschar och jag duschar varje fredag

Lägg av med det.


   
SvaraCitera

lisa20088:

Jag borstar det varje gång jag duschar och jag duschar varje fredag

duscharu en gång iveckan? äru hippie? [surprised]


   
SvaraCitera

lisa20088:

jag duschar varje fredag

blä... [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julitaatiluj:

blä...

Va fan kan inte duscha mitt hår mer då blir det helt förstört >_< Plus att behöver inte duscha det mer nu när det är sommar badar väldigt mkt


   
SvaraCitera

lisa20088:

behöver inte duscha det mer nu när det är sommar badar väldigt mkt

Saltvatten sliter på håret. [no-no]

Jag brukar kamma igenom håret när jag tvättat det och låta det självtorka. Det räcker för att mitt hår inte ska bli frissigt. [smile]


   
SvaraCitera

lisa20088:

Hej! ;D Jag har väääääldigt lockigt hår fixar det aldrig men tänkte börja att fixa lite med det så att det blir lite mindre lockigt... Det blir liksom väldigt stort o,o så någon som vet hur man liksom kan få lite finare lockar? 🙂

btw, glömde fråga! du menar håret där nere va? annars rekommenderar jag inte att du rakar det. annars kan du alltid se filmen "jiddra inte med Zohan" o få inspiration! [crazy]


   
SvaraCitera
time
 time

Saltvatten sliter på håret, som någon sa, så om du redan har trassel med det ska du se till att använda någon förstärkande produkt efter att du simmat i havet, men köp vettiga grejer och inte sånt du hittar i vanliga affärer. Det är dyrare, men produkter du köper hos frisören är ofta dryga och räcker ett tag.

Jag har frissigt och stort hår och har använt en hel del olika grejer i mina dagar men mina favoriter är av märket Bed Head. De har en hel kollektion för lockar och du kan hitta dem ​här.

Prova att låta håret självtorka också, föna inte, det ger massor med volym. Olika sorters leave in-balsam är också bra.


   
SvaraCitera

fråga nästa gång du är hos frissan också vad de har för tips


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inget saltvatten jag badar i :3 och jag låter mitt hår luft torka varje gång jag tvättar det eller badar


   
SvaraCitera