Aviseringar
Rensa alla

löjligt feg.


Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Har aldrig gillat fruktsallad mvh utanförskap på barnkalas [cry]

HA HA! [blush][love][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nehas:

Träna för att det är kul och det är någonting du tycker om

Jag tränar för att jag tycker det är kul OCH för att jag vet att jag mår bra om jag ser bra ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är du rädd för att folk ska tycka du är konstig? eller vågar du bara inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartrockarpacket:

är du rädd för att folk ska tycka du är konstig?

jag antar att jag tror det ja, eller att dom helt enkelt ska tyck att jag e konstig, ful eller liknande...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Curlymen:

jag vet att jag mår bra om jag ser bra ut.

Curlymen:

att dom helt enkelt ska tyck att jag e konstig, ful eller liknande...

Jobba lite med din självdistans och du kommer må så mycket bättre =) försök släppa tänket på vad dem tycker om dig. du kommer aldrig få ett bra självförtroende så länge du går runt och tänker så.

Du är du, och var stolt över den du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nehas:

Du är du, och var stolt över den du är.

Jag vet att man ska tänka så.. Men jag blev mobbad hela trean till sexan för hur jag såg ut då, sen gick jag ner ca 15kg men allt dom sa har inte riktigt släppt så det är svårt..


   
SvaraCitera

Curlymen:

Någon som har bra tips på hur man kan få sig ett självförtroende boost?

Annars brukar det också fungera med att helt glömma bort ordet "självförtroende".
Men i ditt scenario skulle nog lite självdistans fungera ypperligt, då du verkar vara helt ingrodd i dina egna problem och tankar, som du sen snurrar runt och förvirrar dig själv med. En bättre självbild och en förändrad syn på omvärlden är kanske att föredra framför ett bättre "självförtroende"?


   
SvaraCitera

Du är 15, det går med allra största säkerhet över. Mitt enda råd är fel egentligen att aldrig fega ur, då kan det bli svårt att komma över problemet.


   
SvaraCitera