Aviseringar
Rensa alla

Löpning - Tappar lusten


Ämnesstartare

Hej alla löpare, jag har tränat nu sedan april detta året och har kommit upp i en relativt hög form för min ålder (14 år). Men nu, förra månaden så tränade jag inget, mest på grund av att jag vart förkyld 2 veckor. Efter det så kunde jag tränat men jag vet inte varför jag gjorde det. Trots allt detta, så hade jag ställt upp i ett lopp (Finalloppet) och det sprang jag inte med glädje precis. Det var 8,8 km och jag sprang på ca 54 minuter när jag, om jag skulle ha tränat mer antagligen skulle ha sprungit på mellan 40-45 minuter. Min pappa var med och han sprang på 45 och jag hade inte en chans att hänga med honom vilket jag alltid brukar ha på våra gemensamma träningspass. Så jag undrar bara, med en ganska dålig formulering, vad ska man göra för att öka på kämparglöden? Jag undrar också hur mycket jag behöver träna för att komma igång i den formen jag var innan förra månaden, (oktober) Alltså hur mycket jag behöver träna.Jag hade tänkt att vara med i Sylvesterloppet (10km) 31 december så jag vill vara i from tills dess.


   
Citera

Orka motionera en massa ;<


   
SvaraCitera

schizofrenutter:

Orka motionera en massa ;<

Vill du inte ha en fin kropp och må bra?


   
SvaraCitera

majkie2:

Vill du inte ha en fin kropp och må bra?

Jag mår utmärkt, orka motinonera bara för att motionera när man kan göra det på ett roligt sätt. ;< Typ sex [crazy][crazy][crazy][bigcheers][party][cheers]


   
SvaraCitera

Fortsätt träna och sluta klaga. Hehe, själv skall man då vara med i ett simmnings lopp i sommar. Tränar oxå med pappa. Det kan vara mkt jobbigt men what the hell.


   
SvaraCitera

Hur mycket du behöver träna för att nå din "innan förkylningen"-kondition är så individuellt att det inte går att ge några svar. Det kan handla om veckor, det kan handla om någon månad. Om du inte har någon motivation, pröva att variera din träning mer.


   
SvaraCitera

schizofrenutter:

Jag mår utmärkt

Hur vet du det? Du kan ju inte veta om du mår utmärkt eller inte om du inte har motionerat som en apa någon gång i livet ^^

schizofrenutter:

Typ sex

Äh, tjejer i din ålder ligger ju bara där. Jag tror inte du förbränner speciellt mycket [zzz]


   
SvaraCitera

patrik472:

mest på grund av att jag vart förkyld 2 veckor

uppehåll gör lätt att man tappar peppen till att träna.

bara man inte tränar allt för hårt så kan man fortfarande träna när man är förkyld, så länge man inte har ont i halsen elr feber.
Att träna när man endast är förkyld gör inte att du mår sämre, antingen så mår du bättre av det elr så förändras inget [y]


   
SvaraCitera

majkie2:

Hur vet du det? Du kan ju inte veta om du mår utmärkt eller inte om du inte har motionerat som en apa någon gång i livet ^^

Bara för att man kanske skulle kunna må bättre så innebär det ju inte att man mår dåligt.

majkie2:

Äh, tjejer i din ålder ligger ju bara där. Jag tror inte du förbränner speciellt mycket [zzz]

Killen som vet [wink][wink][crazy][crazy][crazy][crazy]
Image


   
SvaraCitera

schizofrenutter:

Bara för att man kanske skulle kunna må bättre så innebär det ju inte att man mår dåligt.

Näh, har jag sagt något sådant? [smile]

schizofrenutter:

Killen som vet

Kan jag lova [cute]


   
SvaraCitera

majkie2:

Näh, har jag sagt något sådant? [smile]

Du har inte sagt motsatsen heller. [party]


   
SvaraCitera

schizofrenutter:

Du har inte sagt motsatsen heller.

Precis, därför failar du [smile]


   
SvaraCitera

majkie2:

Precis, därför failar du [smile]

Jaså? [zzz]


   
SvaraCitera

schizofrenutter:

Jaså?

Men du har relativt stora bröst, så vi säger att du har rätt ändå [rolleyes]


   
SvaraCitera

majkie2:

Men du har relativt stora bröst, så vi säger att du har rätt ändå [rolleyes]

Nej, jag har a-kupa. [no-no]


   
SvaraCitera