Aviseringar
Rensa alla

Lösa bråk


sluk
 sluk
Ämnesstartare

Hur brukar ni lösa bråk med er partner eller liknande? Har alltid haft väldigt svårt för att lösa saker och vill helst glömma bort allt.. 


   
Citera

rysk roulette


   
SvaraCitera
sluk
 sluk
Ämnesstartare

StarsAreBlind:
rysk roulette

Tumme upp smart till en viss del...


   
SvaraCitera

bråk grundar sig i att man har olika målbilder, därför är det bäst att prata och kompromissa om sin sak. men det viktigaste är att man lyssnar mycket på varandra för att bli ense


   
SvaraCitera

De få gångerna jag trots allt hamnar i en konflikt (och har ett intresse av att lösa den) så slutar det alltid med en kompromiss.


   
SvaraCitera
mynona

Man får försöka anpassa beteendet till hur olika persontyper handskas med bråk: vissa vill reda ut allt omedelbart, andra behöver lugna ned sig ett tag, vissa måste få tjura ett slag och sedan glömma allt, etc. Man får tänka på det och tillsammans anpasa sig efter hur man fungerar, om inte annat så för att inte tolka andra fel. ibland kan man bara släppa saker utan att behöva tala om det (det bör man bara göra ifall det är något man inte kommer fortsätta grubbla över); ibland behöver man reda ut det, och då kan det vara bra att först låta alla känslorna lägga sig och sedan smyga in ämnet i vardagligt samtal och tala igenom det då på ett avslappnat sätt, för det kan vara svårt att tala om en sak när känslorna svallar. Så kort sagt: man får anpassa sig efter hur man fungerar som personligheter men generellt är det bra att ta upp ämnet helt casual när alla känslor kring det redan har lagt sig och man återgått till vardagen


   
SvaraCitera

Har typ aldrig bråkat med någon lol. Men när jag och min partner är oense är det alltid över någonting som inte är superviktigt att vara överens om så vi bestämmer oss då för att inte prata om det igen.


   
SvaraCitera
mr4ffe

Man kan alltid göra om bråk till procent. Blink


   
SvaraCitera

Har nog bara hamnat i tjafs ett fåtal gånger irl och då har jag vela lösa det direkt. Blir typ arg/bestämd och inte låtit dom komma undan. Efter ett tag har jag typ glömt vad allt handlar om och fattar ingenting, då håller jag mest bara med. ba en gång som ja stuckit ist för att "reda ut det" men de va mest ba för att vi ba snackade goja o nå så fruktantsvärt onödigt tjafs men ja kom tebax igen pga gentleman vettu Cool tror vi ba fick snefyllor båda två

men distans typ sms.. woooow bråkat typ 50000 gånger va :d
då är jag en som tror att jag kan lösa det direkt, men ja gör de ba värre o värre. brukar oftast ba bli att man retar upp varandra pga båda missförstått nått ord elr formulering.. typ kanske tagit nått neutralt som en pik elr nått va 🙁 sen efter ett tag orkar ja int pga så rörigt o då säger ja typ "ok dra åt helvete" sen när de gått ett tag (borde ju ha ba låtit de gå ett tag direkt) så inser ja att ja hade fel elr att den hade fel men att jag uttryckte mi dumt... o då säger jag okej, jag förstår nu.. o så e den kanske typ bitter tebax ba för att den minns ba hur dum i huvudet jag var o då blir jag sur igen... sen pratar man inte på typ ett halvår. sen kanske man är vänner igen men oftast inte


   
SvaraCitera

bråk är svårlösta problem jag tänker att jag använder en miniräknare eller penna och papper 😉


   
SvaraCitera

mr4ffe:
Man kan alltid göra om bråk till procent. Blink

10/3


   
SvaraCitera
Zero
 Zero

Make it up sex


   
SvaraCitera

ge personen en majsburk så är allt löst


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:
Har typ aldrig bråkat med någon lol. Men när jag och min partner är oense är det alltid över någonting som inte är superviktigt att vara överens om så vi bestämmer oss då för att inte prata om det igen.

låter som något som skulle göra mig _vansinnig_ efter 1 år skulle allt bubbla upp och orsaka ett världskrig typ...


   
SvaraCitera

sinnessjuk uns:

låter som något som skulle göra mig _vansinnig_ efter 1 år skulle allt bubbla upp och orsaka ett världskrig typ...

Ah har också funderat på om det kommer hända men det har gått 3,5 år och inget har bubblat upp än iaf Rodnar
Tar ju självklart upp saker som stör mig osv men det är som sagt småsaker och kan knappast kallas bråk.


   
SvaraCitera