Aviseringar
Rensa alla

Lösgodis


Ämnesstartare

Anura:

Billigare pris i netto 🙂

aa vet, men när man ska köpa godis ska man inte snåla imho [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Är också en bra ide! [smile]

Ja.

Och sen som du säger tänk alla som pillat på dem, och hostat och så. Ganska äckligt egentligen [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grönkaktus:

Och sen som du säger tänk alla som pillat på dem, och hostat och så. Ganska äckligt egentligen

JÄÄÄÄÄTTTTEEEEäckligt tycker jag faktiskt. [sad][sad][sad] Folk gör betydligt värre grejer med sina händer än att hosta på dem, utan att tvätta sig. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

JÄÄÄÄÄTTTTEEEEäckligt tycker jag faktiskt. [sad][sad][sad] Folk gör betydligt värre grejer med sina händer än att hosta på dem, utan att tvätta sig. [sad]

Ja okej, du har en poäng där, eller ganska många poäng. Nu blev jag inte så sugen på lösgodis längre [sad] [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grönkaktus:

Ja okej, du har en poäng där, eller ganska många poäng. Nu blev jag inte så sugen på lösgodis längre

Det är därför man köper färdigpacketerat godis! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Det är därför man köper färdigpacketerat godis! [love]

Precis [y] Men finns ju en del lösgodis som inte finns på andra ställen än just i lösgodis hyllan [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grönkaktus:

Precis Men finns ju en del lösgodis som inte finns på andra ställen än just i lösgodis hyllan

Sant. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror sig helt på butik. Där jag jobbar, hemmakväll, är det inget godis som ligger i mer än 3 dagar som max. Det hinner förvisso alltid bli uppköpt till dess.

Netto har nog likt de flesta matbutiker, att de byter när det tar slut. Sen beror det på hur många kunder butiken har. En liten obskyr närbutik kan knappast ha så stor omsättning efter just lösgodis, så det är nog veckor till månader gammalt.

Ha dock i å tanke att majoriteten av allt godis är fullpumpat med konserveringsmedel osv, så de kan stå i år innan det blir farligt att konsumera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja nu var jag och köpte lösgodis på Netto. Det fanns egentligen extrapris för lösgodis den dagen för 49 :-/kg. Jag fick dock betala 29 :- för mitt godis. Det kändes verkligen inte som att jag köpte för ett halvt kilo, jag kände mig väldigt blåst. Jag fick väldigt mycket mer godis på lidl för samma pris, dem har tom bättre sortiment än vad Netto har!

Fyfan för Netto! Deras lösgodis är också väldigt äckliga. Framöver ska jag bara köpa lösgodis på antigen lidl eller Maxi!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menar
du
förnya
sortimentet
eller
fylla

med
bitarna
av
samma
sry
trasigt
blanksteg

viktigt


   
SvaraCitera