Aviseringar
Rensa alla

LÖSNING


smilis

Min idé är att satsa på en kille med en syster, sedan tar man mina spermier och hennes ägg = Ett barn med båda familjernas DNA 🙂

Då kommer barnet även få ett speciellt band med sin "faster" (om "fastern" nu även skulle bära barnet...)


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

kristen gay:

så då kan man ju komma överens med två tjejer att jag bidrar med spermier och så fixar vi minst två barn, dem får ett och vi ett. så kan man få egna barn. sen kan min kille göra likadant!

Mm, för barn är det bara att byta bort sådär, lämna över utan problem.

"Vanlig" adoption är ju annars bättre, skulle jag säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet att det låter väldigt okänsligt.... Om man vill ha egna barn då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oktan:

Ni kanske han hyra ett, asgarv!

AHAHAHA KUL SKÄMT!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smilis:

Min idé är att satsa på en kille med en syster, sedan tar man mina spermier och hennes ägg = Ett barn med båda familjernas DNA 🙂

Vilken bra idee'!


   
SvaraCitera

det är väl inte helt omöjligt att du skulle kunna få en skitunge eller två[confused]


   
SvaraCitera

Personligen skulle jag tycka synd om barnet...


   
SvaraCitera

laggar28:

Personligen skulle jag tycka synd om barnet...

varför då?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Ni kan annars köpa ett barn


   
SvaraCitera

qazedctgb:

varför då?

Därför Sverige eller hela världen egentligen är inte så trevliga mot bögar. Och vad tror ni barnet kommer få leva och uppleva under sin uppväxt, vad tror ni kompisarna kommer säga? Och framför allt vad tror ni kompisarnas föräldrar skulle säga? Och det stackars barnet bär ju inte skulden för det, och får troligen lida och lära sig skämmas pga. grupptrycket.

Och när jag funderar in på situationen själv... Att växa upp med 2 pappor. Det skulle kännas tomt och ingen fader kan ersätta mammans plats, så man skulle vara grymt avundsjuk på sina kompisar. Tänk era själva att inte ha er mamma i livet...

Men personligen är jag inte emot era ideér, men som sagt skulle jag tycka synd om barnet. Herrar kan inte vara mamma, det saknar vissa fineser.


   
SvaraCitera

laggar28:

Och det stackars barnet bär ju inte skulden för det, och får troligen lida och lära sig skämmas pga. grupptrycket.

det är ju ganska mycket trams... man måste ju bryta mönster någon gång.
klart att det kan vara så att ett barn blir mobbat av den anledningen men jag tror att kommer man bli mobbad så blir man det oavsett vad det finns för anledningar och tvärt om...

laggar28:

Att växa upp med 2 pappor. Det skulle kännas tomt och ingen fader kan ersätta mammans plats,

det diskvalificerar ju alla singelpappor med ensam vårdnad med...

laggar28:

Herrar kan inte vara mamma, det saknar vissa fineser.

det är bara dina fördomar och inrotade könsroller som säger dig det. jag har väldigt svårt att se att ett barn inte skulle kunna få samma kärlek från två av samma kön.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

det är ju ganska mycket trams... man måste ju bryta mönster någon gång. klart att det kan vara så att ett barn blir mobbat av den anledningen men jag tror att kommer man bli mobbad så blir man det oavsett vad det finns för anledningar och tvärt om...

Just detta exempel gick ju bara för något år sedan på en dokumentär på tv om 2 bögar som hade ett barn, han blev mobbad för föräldrarna var bögar.

qazedctgb:

det diskvalificerar ju alla singelpappor med ensam vårdnad med...

Vilka barn i statestiken mår bäst? De som har en mamma och en pappa eller som har endast en förälder?

qazedctgb:

det är bara dina fördomar och inrotade könsroller som säger dig det. jag har väldigt svårt att se att ett barn inte skulle kunna få samma kärlek från två av samma kön.

Tror det sitter lite i generna... Nästan alla barn <10 brukar vara lite mammigare än pappigare. Men visst kärleken kan väl vara lika stark, men en flicka uppför sig inte lika som en pojke, vilket JAG tror kan vara en förutsättning för en bra uppväxt. En anledning därför det finns både tjejer och killar.

Aja, det är inget fel med det, och förstår att man vill ha barn oavsätt vilken läggning man har. Men personligen så skulle jag nog inte kunna tänka mig att många skulle vilja vara barn till 2 pappor i detta århundrade...


   
SvaraCitera

laggar28:

Tror det sitter lite i generna... Nästan alla barn <10 brukar vara lite mammigare än pappigare.

jag tror att mycket sitter i hetronormativitet och könsroller/sexism jag skulle vara mycket mer lik min mamma mot mina barn än vad jag skulle vara lik min pappa. och du har ju "bara" två föräldrar så du kan inte göra något uttalande över hur mammor och pappor är.

laggar28:

skulle jag nog inte kunna tänka mig att många skulle vilja vara barn till 2 pappor i detta århundrade...

joho då det finns det säkerligen det finns garanterat flera som faktiskt har bara eller bland annat två pappor som inte vill byta.

laggar28:

Vilka barn i statestiken mår bäst?

frågan är om det är för att barnet bara har en förälder eller om det är för att föräldern har ett kön? och då borde ju transexuella utgöra jättebra singelföräldrar enligt din logik...


   
SvaraCitera