Aviseringar
Rensa alla

Lösögonfransar


Ämnesstartare

ska man ha på mascara innan man tar på dom? och hur länge brukar dom sitta kvar?


   
Citera

Nej, man limmar på dem och sen tar man på mascara på de undre, lösögonfransarna är ju redan färgade


   
SvaraCitera

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag ska ockos ha,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Nej, man limmar på dem och sen tar man på mascara på de undre, lösögonfransarna är ju redan färgade

kommer de inte på lösfransrarna också då isf? [confused]


   
SvaraCitera

hallonsaaft:

kommer de inte på lösfransrarna också då isf? [confused]

VAAAAAA


   
SvaraCitera

Lösögonfransar
Lill-lördag och några ska kanske ut idag. För att festa till det ytterligare så varför inte använda lösögonfransar, här har ni en guide för att det ska gå lättare. Det är svårt men tro mig, övning ger färdighet!

1. Sminka ansiktet och ögonen som du vill ha innan du sätter på ögonfransarna-

2.Böj ögonfransarna innan du applicerar lösögonfransarna, det är för att dina ögonfransar ska smälta in med lösögonfransarna.

3. Dra en tunn linje med en eyeliner där lösfransarna ska sättas. Om du även målar mellan dina ögonfransar ser det ut som att du har fler fransar, dvs mer volym.(Ett bra tips som fungerar både med och utan lösögonfransar).

Om du målar mellan fransarna kommer du även få en naturligare look då lösögonfransarna är på.

4. Innan du sätter på ögonfransarna se till att längden passar dina egna fransar och ögon, klipp annars ner lösögonfransarna till önskad längd och form.

5. Fäst limmet på lösögonfransarna, du vill ju inte förstöra dina egna fransar. Fäst sedan fransarna genom att börja fästa dem vid den yttre hörnet av ögat (det närmare örat). Se till så att du försöker fästa dem så nära dina egna fransar som möjligt. Håll sedan fast fransarna till limmet torkat.

6.Måla sedan kajal vid lösögonfransarna för ett naturligare resultat. Avsluta med mascara (använd helst mascara som bygger på längden och inte volymen).

( 7. Släng ögonfransarna efter användning! Du vill inte få ögoninflammation och använda lösögonfransar innebär många bakterier!).


   
SvaraCitera

Ta av dig gummihandskarna så man kan läsa vad du skriver, fruntimmer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

fruntimmer

[bigsmile]


   
SvaraCitera

hallonsaaft:

kommer de inte på lösfransrarna också då isf?

Nej, om man har på de undre ögonfransarna påverkar inte de övre ögonfransarna.

Själv använder jag ögonfransar ganska ofta. Det beror på kvalitén hur länge de håller.
Om man tex köper H&M:s så sitter de på i en dag.
Om man köper riktiga kvalitéts-fransar håller de i 5 veckor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

.Måla sedan kajal vid lösögonfransarna för ett naturligare resultat.

rofl


   
SvaraCitera

Mitsy_ägaren:

Om man köper riktiga kvalitéts-fransar håller de i 5 veckor.

whaat, aldrig i livet [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

( 7. Släng ögonfransarna efter användning! Du vill inte få ögoninflammation och använda lösögonfransar innebär många bakterier!).

Fast om man inte är så hitler med det där kan lösögonfransar användas flera gånger. Vene om det är att rekommendera, men har aldrig hänt mig något av att använda dom sådär 2-3 gånger, efter det brukar dom bli så slitna så att jag slänger dom anyway.


   
SvaraCitera

Eisleben:

så hitler

Jag har ingen erfarenhet.
Klippte bara denna beskrivningen ifrån en annan sida.

Men tackar, då blev jag klokare med den vetenskapen:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Klippte bara denna beskrivningen ifrån en annan sida.

Oftast brukar såna där varningstexter vara extremt överdrivna. Jag menar, har man använt dom när man haft ögoninfektion eller dyl. är det samma sak som med mascara - bara att slänga. Men annars så är det nog inga problem alls, om man inte har otur.


   
SvaraCitera

Eisleben:

använt dom när man haft ögoninfektion eller dyl

Rätt så självklart..
Ja.
Dumma mig[cry]


   
SvaraCitera