Aviseringar
Rensa alla

Lövblås; varför?


Ämnesstartare

När jag stod och rökte med de andra psykiska missfallen på rehabiliteringen kom det tre kommunanställda med lövblåsar och flyttade på massa löv.
Jag studerade och funderade vad fan som är poängen med det, när de blåst och rört sig en bit bort blåste vinden tillbaks det, det verkade så meningslöst.

Är det inte bara grovt slöseri med bensin och tid att ha folk som flyttar på löv? Jag menar; vad fan spelar det för roll om det ligger lite löv på marken, de gör ingen skada och arbetet var så otroligt fruktlöst, borde inte kommunen ha bättre saker att lägga pengar på?

Ser ej poängen.


   
Citera
Ämnesetiketter
kachin

Skapar ju jobb [y] Allt som skapar jobb är bra [y] Oavsett hur mycket det kostar samhället [y]

Edit:
Nej men, min enda gissning är väl för att löven inte ska täppa igen dagvattenbrunnarna. Sen varför man inte krattar ihop löven och forslar bort dem någonstans vet jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Skapar ju jobb [y] Allt som skapar jobb är bra [y] Oavsett hur mycket det kostar samhället [y]

Är ju samma personer som går och plockar skräp, fixar kommunala rabatter och sånt, tror de kan klara sig med sina vanliga arbetsuppgifter och skapar inte några jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte heller. Det är lika onödigt som att räfsa bort löv från gräsmattan.

Det låter väldigt mysigt när man kliver bland löv, de får gärna ligga kvar.


   
SvaraCitera
kachin

Karen Eliot:

ap

var inte så seriös, lade till lite i mitt inlägg nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

var inte så seriös, lade till lite i mitt inlägg nu.

förstod det, men kan inte undvika seriositet

nubbie:

Det låter väldigt mysigt när man kliver bland löv, de får gärna ligga kvar.

Inte jättemysigt om de är blöta, men annars, ja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Inte jättemysigt om de är blöta, men annars, ja!

Har man gummistövlar är det okej. Det där knastret som uppstår när man föser undan torra löv har dock en oslagbart (nästan) hög mysfaktor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man gör det därför att det är kul med maskiner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har jobbat som gaturengörare och tro det eller ej men det finns folk som klagar på allt.
Att det ligger löv på gångbanan är bland det vanligaste. Inte fan orkar man säcka alla löv eftersom det bara blåser ned nya 2 timmar senare. Så när chefen säger åt än att fixa det går man dit ock blåser bort det. Självklart inser man själv hur jävla meningslöst det är men det är bra betalt så vem bryr sig :3

Sedan blåser man också löv från trottoarer och liknande ned på större vägar eftersom sopmaskinen då kan ta upp det.

jaja, så ligger det till iafl[rolleyes][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kväver gräset.
På våren är det fult och brunt och dött om löven har legat kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Det kväver gräset.
På våren är det fult och brunt och dött om löven har legat kvar.

Det är naturligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Det är naturligt

Aa det är det, men folk verkar inte gilla naturligt.


   
SvaraCitera

Karen Eliot:

När jag stod och rökte med de andra psykiska missfallen på rehabiliteringen kom det tre kommunanställda med lövblåsar och flyttade på massa löv.

Löv på gångbanan är största orsaken till halkolyckor på hösten.

nubbie:

Förstår inte heller. Det är lika onödigt som att räfsa bort löv från gräsmattan.

Löv på gräsmattan gör att gräsmattan kan ruttna under löven. Onödigt, ja, men på samma nivå som att klippa gräsmattan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comrade Premier:

Löv på gräsmattan gör att gräsmattan kan ruttna under löven.

Förvisso, men det blir ju bra sen igen osv.

Comrade Premier:

Onödigt, ja, men på samma nivå som att klippa gräsmattan.

Nej, struntar man i att klippa gräsmattan kommer man ju knappt fram [no-no].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lövblåsarfolken på hösten som skrurar naturen
från gruset på våren


   
SvaraCitera