Aviseringar
Rensa alla

Logiska föräldrar?


Ämnesstartare

Jag måste få höra om min mamma ens är logisk. När jag är hemma för att vara sjuk så sätter hon upp regler. Okej om hon inte tycker att jag ska sitta vid datorn. Varför förstår jag inte direkt, jag menar, jag blir ju inte sjukare utav det. Men sen så säger hon "om du ska vara hemma så måste du städa köket, ditt rum, gå ut med hundarna" osv. och jag brukar aldrig må särskilt bättre av det. Så är hon logisk eller bara knäpp? Hur brukar era föräldrar sätta upp regler om ni är hemma å sjuka?


   
Citera

När jag gick i de lägre klasserna och upp till typ 8an hade jag liknande regler. Mor och Far tog bort t.ex. router/internetkablar och gömde någonstans etc så jag inte kunde spela CS ;(((((((((

Slutade vara "sjuk" sen Cool

ONT: Venne, hon vill väl inte att du ska vara hemma för "minsta lilla" eller nått, ingen aning. Fråga. 


   
SvaraCitera

Blev också ombedd att göra diverse hushållssysslor när jag var hemma sjuk som ung, vet inte om det alltid var särskilt lämpligt


   
SvaraCitera

När jag var så liten hade inte varje hushåll internetuppkopplingCool


   
SvaraCitera

Farsan gömde routern när jag skolkade. Jag var envis, fortsatte skolka och sysselsatte mig med annat. Mindre bra grejer. Så småningom insåg de indirekt att jag utvecklades mer som person om jag hade tillgång till internet medan jag skolkade, då gav de upp. 


   
SvaraCitera

aristoteles:
När jag var så liten hade inte varje hushåll internetuppkopplingCool

Minns också modem och tele-jack! Icke!Party


   
SvaraCitera

Kan ju vara för att du inte ska stanna hemma bara för att sitta vid datorn. Själv hae jag inga sådana regler då jag i princip aldrig är sjuk


   
SvaraCitera

Det med datorn fattar jag.
Men att du ska gå ut med hundarna (tänker av någon anledning att du har en  Kerberos) och städa när du är sjuk? 
Vad fan? 


   
SvaraCitera

Tkr promenaden är logisk beroende på hur sjuk du är. Är bra att få lte friskluft även fast man är sjuk


   
SvaraCitera

Unicornkid:
Jag måste få höra om min mamma ens är logisk. När jag är hemma för att vara sjuk så sätter hon upp regler. Okej om hon inte tycker att jag ska sitta vid datorn. Varför förstår jag inte direkt, jag menar, jag blir ju inte sjukare utav det. Men sen så säger hon "om du ska vara hemma så måste du städa köket, ditt rum, gå ut med hundarna" osv. och jag brukar aldrig må särskilt bättre av det. Så är hon logisk eller bara knäpp? Hur brukar era föräldrar sätta upp regler om ni är hemma å sjuka?

Jag tror det beror helt på hur sjuk du är, om du har 39 graders feber ska du ligga i sängen men om du är förkyld bara så kan en promenad eller att göra något hjälpa. Man känner då att man gjort något meningsfullt. Datorn och det kan bero på att om de vet att du sitter där ofta så kanske de tror att du kommer sitta där och utnyttja att du är sjuk. Dvs att du använder att du är sjuk för att spela dator. Men annars har jag ingen aning. Jag fick ju höra när jag vart sjuk typ ta en Alvedon så blir de bättre. Men för mig funkar det inte så för det kan hända att Alvedon inte hjälper och om de hjälper så tar det ju ett tag. Mina föräldrar behandlar mig fortfarande som jag vore 10 fast jag är snart 23 år. Fattar bara inte varför de bara inte kan anta att jag klarar av saker. Att dem måste behöva ifrågasätta allting. Gör dina föräldrar så mot dig? Jag menar om du är yngre än mig så får du säkert va ute sent och sådana grejer medan jag blir ifrågasatt om normala saker. 


   
SvaraCitera