Aviseringar
Rensa alla

Logitech G9 vs Logitech G9x


Ämnesstartare

Jag vet skillnaden 3,200dpi på G9, 5,000dpi på G9x. Men det jag inte vet är hur mycket man känner av skillnaden, G9x kostar 200kronor mer.


   
Citera
Ämnesetiketter

Speltidning:

Jag vet skillnaden 3,200dpi på G9, 5,000dpi på G9x. Men det jag inte vet är hur mycket man känner av skillnaden, G9x kostar 200kronor mer.

Om du vet vad dpi i det fallet är så förstår du att 3200 är mer än vad du märker av ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om du vet vad dpi i det fallet är så förstår du att 3200 är mer än vad du märker av ändå.

Så det du säger är att det är slöseri att köpa en G9x eftersom jag inte kommer känna någon skillnad?


   
SvaraCitera

Speltidning:

Så det du säger är att det är slöseri att köpa en G9x eftersom jag inte kommer känna någon skillnad?

Om dpi:n är den enda skillnaden så nej, då kommer du inte känna nån skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om dpi:n är den enda skillnaden så nej

"For the most part, the G9x and the original G9 are identical. The only difference between the original G9 and the new G9x is its enhanced laser sensor. Replacing the original G9’s variable-sensitivity, 3,200dpi laser sensor is a 5,000dpi laser sensor, for true twitch gamers."

Blir väl en G9 då, tack.


   
SvaraCitera

Speltidning:

The only difference between the original G9 and the new G9x is its enhanced laser sensor. Replacing the original G9’s variable-sensitivity, 3,200dpi laser sensor is a 5,000dpi laser sensor

Det enda som är bättre då är väl placebo-effekten.


   
SvaraCitera

DPI är inget du ska oroa dig för när du köper spelmöss idag. Du kommer ALDRIG få mindre DPI än vad som är nödvändigt, snarare kommer du att få för mycket. 3200 räcker gott och väl. Dessutom brukar man kunna ställa in detta. Så det blir inte kul om du betalar 200 för 2000 extra DPI när du sedan trixar med inställningarna och upptäcker att det är skönast med 950. GG


   
SvaraCitera