Aviseringar
Rensa alla

Lokalt lidande eller fraktad frihet?


iosib:

obs: jag förespråkar afrikanska barn, palla äta fina germaner liksom, slöseri.

för magra, knubbiga asiater skare va


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

för magra, knubbiga asiater skare va

faktum är att inuiter är nyttigare, vet inte varför jag skrev afrikaner. [shake]


   
SvaraCitera

iosib:

faktum är att inuiter är nyttigare, vet inte varför jag skrev afrikaner.

för att det är lättare att göra narr av afrika. precis som när coca cola-flaskan dimper ner i afrika i filmen; gudarna måste vara galna

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

måste vara tokiga*


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

för att det är lättare att göra narr av afrika.

sant.


   
SvaraCitera

iosib:

asså, ifall människokött är jävligt nyttigt. speciellt ifall man föder upp människor på sojabönor och fleromättade fettkällor. så man kan ju ha människor i bur, det är ju lugnt så länge de inte känner till något annat, så har man nyttig kost som går att föda upp varsomhelst!

Jo verkligen samma sak. [zzz]


   
SvaraCitera

Zwift:

Jo verkligen samma sak. [zzz]

samma logik.


   
SvaraCitera

iosib:

samma logik.

Nej, ganska stor skillnad på en människa och en fisk...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men visst, den dagen fiskar börjar skriva foruminlägg där de försvarar sina rättigheter ska jag sluta äta dem.


   
SvaraCitera

Tänkte på detta för ett tag sen, men hade lyckats glömma.
Tack vare Åtta så kommer jag tänka lite till på det, men kommer inte att förändra mina matvanor på något sätt.


   
SvaraCitera

Zwift:

Nej, ganska stor skillnad på en människa och en fisk...

ska rättigheter verkligen vara grundade på intelligens? är det mer rätt att slå ett barn än en vuxen bara för att denne har en mer utvecklad hjärna?


   
SvaraCitera

iosib:

ska rättigheter verkligen vara grundade på intelligens?

Det är dom ja.

iosib:

är det mer rätt att slå ett barn än en vuxen bara för att denne har en mer utvecklad hjärna?

Nej, men ett barn kommer utvecklas till en intelligent och medvetande person. Det kommer inte en fisk göra.


   
SvaraCitera

Zwift:

Det är dom ja.

konstigt. ska komma ihåg det sen, det kan vara bra att ha slavar som förstår mina order. personer med lägre iq än 122 får jag döda...

Zwift:

Nej, men ett barn kommer utvecklas till en intelligent och medvetande person. Det kommer inte en fisk göra.

och? båda är medvetna varelser, båda känner smärta.


   
SvaraCitera

iosib:

konstigt. ska komma ihåg det sen, det kan vara bra att ha slavar som förstår mina order. personer med lägre iq än 122 får jag döda...

Det ska vara bra mycket lägre än 122 isåfall...

iosib:

och? båda är medvetna varelser, båda känner smärta.

Ska djur ha rättigheter så krävs det ju att de respekterar varandras rättigheter också. Men antar att du vill sätta djur som skadar andra djur i fängelse eller?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Vad var det för fisk?

Minns inte. Jag var rätt liten när jag var där.


   
SvaraCitera

Zwift:

Det ska vara bra mycket lägre än 122 isåfall...

jaså? varför det?

Zwift:

Ska djur ha rättigheter så krävs det ju att de respekterar varandras rättigheter också. Men antar att du vill sätta djur som skadar andra djur i fängelse eller?

nej, precis som att jag tycker att det är okej med personer som jagar sin föda tycker jag det är okej med djur som jagar sin. mina frågor var främst retoriska. det jag tycker är obehagligt är när man lämnar de näringskedjor och speciellt de ekosystem som existerar naturligt och börjar "odla" (sjukt term, det handlar ju knappast om att odla) sin mat på det viset. vi vet inte vilka följder det kan få.


   
SvaraCitera

Jag bryr mig inte, så länge tonfiskfileér börjar säljas igen [mad]


   
SvaraCitera