Aviseringar
Rensa alla

Lokalt nätverk vägrar fungera


Ämnesstartare

aristoteles:

Men stringis då! Har du lagt tråden fel?[no-no]

[blush]

Gentlemen:

Den hade väl inte någon icmp-server igång? Fungerar den i nätverket är det väl skit samma om den svarar på ping.

Dator 2 har inte fungerat i något nätverkssammanhang öht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Dator 2 har inte fungerat i något nätverkssammanhang öht.

Okej, men då är väl det vettigare att skriva än att säga att den inte svarar på ping?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Okej, men då är väl det vettigare att skriva än att säga att den inte svarar på ping?

Stringburka:

Dator 2 kan inte ansluta till det lokala nätverket oavsett uttag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Stringburka: Dator 2 kan inte ansluta till det lokala nätverket oavsett uttag.

Stringburka:

den kan inte ens pinga sig själv

Du skrev fortfarande att den inte kunde pinga sig själv, som om det hade någon större relevans i sammanhanget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Du skrev fortfarande att den inte kunde pinga sig själv, som om det hade någon större relevans i sammanhanget.

Tja, det är väl ett tecken på att problemet sitter i datorn snarare än t.ex. i nätverkskabeln? Hemma när jag haft problem med nätverket har jag oftast kunnat pinga mig själv om inget annat. Men som sagt, jag suger på sådant här. Nvm, som sagt är det något någon annan får fixa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Tja, det är väl ett tecken på att problemet sitter i datorn snarare än t.ex. i nätverkskabeln?

Det enda det är ett säkert tecken på är ICMP-paket inte studsar, vilket kan bero på vad som helst. Det enda ICMP-paket ska vara till för är att kolla om en maskin fungerar, inte om den inte fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera