Aviseringar
Rensa alla

Lokalt projekt mot rasistisk reklam


Ämnesstartare

Jättebra projekt, +10! Hade något liknande organiserats i göteborg hade jag gärna hjälpt till att dela ut, men kan inte organisera något själv [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BTW, snyggt utformad folder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

men kan inte organisera något själv

Organisera dig[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Organisera dig[y]

I vad är frågan? Förut har jag haft mycket vänner som varit organiserade och jag har följt med och hjälpt till på grejer de haft, men är väldigt "kräsen" när det gäller vad jag går med i och inte. Har haft problem med den utomparlamentariska vänstern förut, finner många grupper elitistiska och för mycket "holier than thou".
Förslag?


   
SvaraCitera

Satte upp en på min brevlåda, trots att den befinner sig i Visby [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

finner många grupper elitistiska och för mycket "holier than thou".

Japp, jag med. Men I Göteborg så har du ju en hel del att välja mellan. RKU, SUF, RF eller FAS kanske skulle var några att kolla närmare på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig sett någon rasistisk reklam, tror jag. Förutom såna där korkade klistermärken med små blonda blåögda barn där det varnas för att dessa barn kommer dö ut om invandrarna får fortsätta att komma in blababla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Aldrig sett någon rasistisk reklam, tror jag. Förutom såna där korkade klistermärken med små blonda blåögda barn där det varnas för att dessa barn kommer dö ut om invandrarna får fortsätta att komma in blababla.

Låter som de sorgliga satarna i SvPs klibbor,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Japp, jag med. Men I Göteborg så har du ju en hel del att välja mellan. RKU, SUF, RF eller FAS kanske skulle var några att kolla närmare på?

RF har verkat just rätt "holier than thou" det jag träffat dem. Dessutom är jag lite för feg för militanta organisationer - stödjer ofta deras aktioner, men skulle aldrig våga själv. RKU är för pro-statliga för min smak, men har övervägt SUF en hel del. Får kanske ta och kontakta dem.
FAS känner jag knappt till alls, bara hört dem nämnas. Var hittar man info om dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

RF har verkat just rätt "holier than thou" det jag träffat dem.

Huh? Har rakt av motsatt känsla av RF.

Stringburka:

RKU är för pro-statliga för min smak,

mm, har inte heller så mycket övers för Hardcore Marxist-Leninister. Men utöver det tycker jag de är rätt bra.

Suf ska tydligen vara väldigt bra som inkörningsport om man är ung/ny inom "rörelsen".

Fas hemsida: http://www.arbetarsolidaritet.org/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Detta för att ge alla de som faktiskt inte röstar på Sverigedemokraterna möjligheten att visa sin avsky mot detta

lurig retorik. du framställer det som att alla som inte röstar på sverigedemokraterna per automatik avskyr sverigedemokraterna, inte genom att argumentera för det eller öppet hävda det, utan bara genom att på ett rätt oskyldigt sätt antyda det, på ett sätt som gör att läsare som saknar starka åsikter om saken blir benägna att vid upprepning helt undermedvetet ta till sig av dina åsikter.

är denna retorik en vedertagen metod inom den autonoma vänstern i allmänhet, denna kampanj i synnerhet, eller är det bara du personligen som valt att använda dig av den? det är inte första gången jag noterar den från dig.

Sheriffen:

Nationaldemokraterna är väl inte ens nära ?

lulz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Nä, Sandviken [no-no] (utanför Gävle)

Ah ok, känner till en hel del vettigt folk där. 🙂

Du kan ju alltid tejpa upp en papperslapp på brevlådan med texten? Kanske nån granne som ser det och gör samma sak. 🙂

Stringburka:

har övervägt SUF en hel del. Får kanske ta och kontakta dem.

Gör det, kanske ses på landsmötet eller något. [wink]

Redbulls:

Suf ska tydligen vara väldigt bra som inkörningsport om man är ung/ny inom "rörelsen".

Att se SUF som en inkörsport är dock problematiskt, det är inte en sämre organisation än t.ex. RF och AFA bara för att man inte är superhemliga med allt man gör.

Leijonsparf:

du framställer det som att alla som inte röstar på sverigedemokraterna per automatik avskyr sverigedemokraterna

Var ej min avsikt, men majoriteten av de jag känner tycker jävligt illa om SD. Vet särskilt många skåningar som är trötta på att vi ses som inskränkta rasister hela bunten för att SD är starkast här. Det är främst dessa som kampanjen riktar sig till, folk som ogillar SD och är trötta på att de smutsar ner bilden av oss skåningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Ni har hittills inte åstadkommit ett piss utan våld, och ni kommer förmodligen inte göra det heller.

Stående ovationer, vi är på gång nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Att se SUF som en inkörsport är dock problematiskt, det är inte en sämre organisation än t.ex. RF och AFA bara för att man inte är superhemliga med allt man gör.

Ser inte det problematiska i det, SUF har ett väldigt medlemsombyte och om de kan fånga upp några som går vidare till Sac etc. så är det något positivt.

Tycker att RF är en av de bättre organisationerna som finns, och du måste ju förstå att det finns en nödvändighet att hållas sig hemliga pga vissa delar av deras arbete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Ser inte det problematiska i det, SUF har ett väldigt medlemsombyte och om de kan fånga upp några som går vidare till Sac etc. så är det något positivt.

Ja visst, men synen på SUF som en nybörjarorganisation man ska lämna efter ett tag är jävligt trist när det är en av autonoma rörelsens viktigaste organisationer. Autonoma rörelsen är en klassrörelse och inte något man ska göra "aktivistkarriär" inom och klättra i nån inbillad hierarki.

Redbulls:

Tycker att RF är en av de bättre organisationerna som finns, och du måste ju förstå att det finns en nödvändighet att hållas sig hemliga pga vissa delar av deras arbete.

Gör jag med, men är ändå en problematisk grundsyn i mina ögon.


   
SvaraCitera