Aviseringar
Rensa alla

LOKG?



   
Citera
Ämnesstartare

Vad fint det är med friskolor. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shit, dom har en kille som kan slå en volt, då måste det vara en bra skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha... Hjärntvätt.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Vad fint det är med friskolor.

om du inte tycker det förklara varför

Dekadent:

Hjärntvätt..

vad är hjärntvätt?

Videovåld:

dom har en kille som kan slå en volt, då måste det vara en bra skola.

ingen som har påstått


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

vad är hjärntvätt?

Mata folk med information från ett håll och inte ge dem tillgång till några andra sidor om saken. Hemskt att det praktiserar på barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

om du inte tycker det förklara varför

Exhibit A: http://www.lokg.se/default.aspx?idStructure=3066


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Mata folk med information från ett håll och inte ge dem tillgång till några andra sidor om saken. Hemskt att det praktiserar på barn.

lol? de följer också läroplanen. den enda skillnaden är att de har kristna aktiviteter på skolan. så stört med alla "hata religiösa skolor" som egentligen inte kan motivera varför de inte skulle vara bra.. det är ju bara inne att vara militant ateist och vilja ha bort religionen från världen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

text

Haha. De flesta elever börjar på denna skola för att deras föräldrar är kristna och då blir också barnen det. Det jag ogillar. Annars har jag inget emot eran latjolajbanskola. Finns så mycket värdelösa gymnasieprogram att man inte kan lägga energi på att bry sig.

För övrigt så är jag inte ateist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle aldrig sätta mitt barn i någon religiös skola, skapar bara segregering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Faktum är att livets ord är fundamentalister och sjuka i huvudet, man stöttar bla de illegala Israeliska bosättningarna på Västbanken, sen är det ju också en toppstyrd, auktoritär jävla sekt också. [smile]

Flera ggr har Livets Ord försökt få medlemmarna att inte läsa kritiska tidningar eller titta på TV osv, man isoleras med ursäkten att alla andra är "i den ondes våld"

Man har också har den bilden av sig själva att man har en högre sanning än alla andra. Man tycker att man är lite bättre än alla andra, inklusive alla andra kristna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Skulle aldrig sätta mitt barn i någon religiös skola, skapar bara segregering.

Håller med, man måste träffa José, annars blir man super-CP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Faktum är att livets ord är fundamentalister och sjuka i huvudet, man stöttar bla de illegala Israeliska bosättningarna på Västbanken, sen är det ju också en toppstyrd, auktoritär jävla sekt också.

*spysmiley*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

De flesta elever börjar på denna skola för att deras föräldrar är kristna och då blir också barnen det. Det jag ogillar.

det är vad du tror

dessutom är det där en helt annan fråga. man kan vara emot att barn blir uppfostrade i religioner men ändå tycka att det är bra med religiösa gymnasieskolor. de får ju fördjupa sig i något som de älskar. utveckla och stärka sin tro. de blir inte avskärmade från samhället. precis som att det skulle vara dåligt för människor att utvecklas i någon sport på en idrottslinje exempelvis

Dekadent:

Haha.

mhm så kan man skriva om man vill verka tuff och egentligen inte kan förklara sina ståndpunkter

soimpolite:

motivera varför de inte skulle vara bra..

Dekadent:

latjolajbanskola

definiera gärna

dazed_and_confused:

Exhibit A

typiskt dig att inte kunna förklara utan försöker få ngt att verka självklart. antagligen inte en slump att du alltid gör så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Videovåld:

Håller med, man måste träffa José, annars blir man super-CP.

[bigsmile]


   
SvaraCitera