Aviseringar
Rensa alla

Lol tror precis jag förlorade möjligheten till jobb, samt förlorade min praktikplats


Ämnesstartare

Pga krävde att chefen skulle följa reglerna vid anställning av mig. Eller nä, inte ens det, krävde att få kompensation om vi skulle strunta i reglerna. Han blev upprörd, jag blev upprörd, han blev arg, jag blev inte arg, han blev ännu argare över att jag frågade facket till råds, han sade att han inte kan anställa mig pga att jag var "problem", jag sade att jag skulle ringa arbetsförmedlingen och förklara det för dem (att de inte ville anställa mig pga att jag inte gick med på bidragsfusk) han blev ännu argare och sade åt mig att "du är bara problem, du är massa problem!" jag sade "för vadå, att jag inte vill bidragsfuska mig till en lägre lön?" han blev jätterasande, jag fick gå hem.

Han ska ringa mig ikväll ang. om jag skall fortsätta praktisera eller ej. Hoppas ej, vill ej praktisera utan chans till jobb.

Detta var en av de chefer jag tyckte rätt bra om innan. Återigen visar sig företagarnas rätta ansikte 🙁

(Fast, måste brasklappa att den andre chefen var lugn genom det hela och verkade vilja komma till en bra lösning. han är inte dum i huvudet.)

Diskussionsämne:
Fan vet jag, hur mycket mitt liv suger, hur mycket arbetsköpare/kapitalism suger, hur mycket jag kommer sakna pizza när jag inte får gratis sådan varje dag.


   
Citera
time
 time

KingGurka:

hur mycket arbetsköpare/kapitalism suger

[sad][love]

Har sett oerhört många fula fiskar i företagsvärlden de senaste veckorna, nu när alla letar sommarjobb. En vän till mig blev till exempel "provanställd", han skulle alltså jobba gratis i en vecka, sen skulle de ge besked om han får stanna eller inte. Så håller de på så med nya sökanden resten av sommaren och har massa gratisarbetare. Suck.

Min vän blev dock kickad så fort han nämnde arbetsavtal, så atte, ja.

Och:
Jag kan laga pizza åt dig gurkis! Jag har börjat bli riktigt bra på det nu och allt. Och så har jag ett nytt te som muntrar upp en fett mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Snälla chefer" är en löjlig myt som vissa förvirrade idealister i vänstern (oftast leninister, hippies och dylika loonies) envisas med att hålla vid liv. [crazy] Chefer är i en materiell position som tvingar dem att agera på ett visst vis, oavsett om de är både Jesus och övertygade kommunister på samma gång.

Förövrigt: SAC är bäst. Är du medlem där så kontakta ditt LS.


   
SvaraCitera

[sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

"Snälla chefer" är en löjlig myt som vissa förvirrade idealister i vänstern (oftast leninister, hippies och dylika loonies) envisas med att hålla vid liv. [crazy] Chefer är i en materiell position som tvingar dem att agera på ett visst vis,

Nja, vissa grejer får man ge dem creds för. De har då och då gett mig några hundra för praktiken, vilket de inte behöver, och de har gett mig en jävla massa mat och dylikt. Det finns otvivelaktigt grader i helvetet, och den andre chefen är som sagt bättre.

Men ja, på det stora hela är det väl en myt.

Rödingajäveln:

Förövrigt: SAC är bäst. Är du medlem där så kontakta ditt LS.

Är medlem. Skall kontakta dem. Mailade faktiskt i morse angående frågor om anställningen, men nu får jag maila dem och ändra mina frågor.
Men jag är ju inte anställd, så har egentligen inte så mycket jag kan göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men men. Ska kanske inte klaga. Får iaf massa fritid att mecka med huset. Och vet en massa saker jag kan göra för att jävlas med dem, om jag skulle vilja, då jag känner till diverse tvivelaktigheter de sysslat med. T.ex. betalar de kocken långt under minimilön, trots att han är anställd med bidrag som kräver att han ska få minst minimilön.

Det jag är mest orolig för nu är att AF kommer tvinga mig fortsätta praktisera den vecka som är kvar, samt om de anser att jag varit "arbetsovillig". Men jag tror risken är liten då chefen talade gott om min arbetssats senast denne talade med AF, så han kan inte skylla på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:<

mmmmmm, bananpizza [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

bananpizza [blush]

Låter som någon ekivok deepthroat-vomit-video.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Nja, vissa grejer får man ge dem creds för. De har då och då gett mig några hundra för praktiken, vilket de inte behöver, och de har gett mig en jävla massa mat och dylikt. Det finns otvivelaktigt grader i helvetet, och den andre chefen är som sagt bättre.

Men ja, på det stora hela är det väl en myt.

Ja, klart det finns grader i helvetet. Skillnaden mellan 8999 grader och 9000+ grader är dock ganska meningslös att betona. [crazy] Chefer är alltid chefer i grund och botten och ingen kan ignorera sin klassposition.

KingGurka:

Är medlem. Skall kontakta dem. Mailade faktiskt i morse angående frågor om anställningen, men nu får jag maila dem och ändra mina frågor.
Men jag är ju inte anställd, så har egentligen inte så mycket jag kan göra.

Okej, bra. [y] Skitsamma vilka lagar som gäller, det är din arbetsplats och du har en konflikt där. De ska inte kunna kicka dig hur de vill. [crazy]

KingGurka:

Men men. Ska kanske inte klaga. Och vet en massa saker jag kan göra för att jävlas med dem, om jag skulle vilja, då jag känner till diverse tvivelaktigheter de sysslat med. T.ex. betalar de kocken långt under minimilön, trots att han är anställd med bidrag som kräver att han ska få minst minimilön.

Skitbra! Det kan du ju i så fall ha som påtryckning för att de inte ska kunna kicka dig. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Låter som någon ekivok deepthroat-vomit-video.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Chefer är alltid chefer i grund och botten och ingen kan ignorera sin klassposition.

Nej, det klart, men en chef som jobbar 64 timmar i veckan som servitör har nog lite annan inställning än en som bara är chef. Jag menar, småborgare är inte kapitalister och tror många har mer gemensamma klassintressen med mig än med Wallenberg.

Rödingajäveln:

Okej, bra. [y] Skitsamma vilka lagar som gäller, det är din arbetsplats och du har en konflikt där. De ska inte kunna kicka dig hur de vill. [crazy]

Fast, är ju inte anställd, det är det som är poängen. Praktiserar där, så vet inte riktigt vad jag faktiskt kan göra. Om jag ens får komma tillbaka xD

Rödingajäveln:

Skitbra! Det kan du ju i så fall ha som påtryckning för att de inte ska kunna kicka dig. [y]

Handlar ju mer om att de inte tänker anställa mig, och tror inte det skulle funka bra att hota sig till en anställning. Fungerar helt enkelt inte att arbeta på ett ställe där alla hatar en. Är väl mer att jag kan "hämnas" om jag skulle vilja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Låter som någon ekivok deepthroat-vomit-video.

Men usch [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ni aldrig hört talas om bananpizza förut? Det är typ curry och bananskivor. Rätt gott om man vill ha nått annorlunda jöö!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Har ni aldrig hört talas om bananpizza förut? Det är typ curry och bananskivor. Rätt gott om man vill ha nått annorlunda jöö!

Vet vad det är. Typ som africana utan köttfärs. Har blivit verzta pizzaexperten nu änna.

En bra sak med praktiken, iaf. Kan baka pizzor nuförtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur fan kan han bli arg över att du vill att reglerna ang. din anställning följs korrekt? är han helt jävla sne i huvudet eller [crazy]

hur skulle det ha påverkat dig om du följde hans egna bestämmelser?


   
SvaraCitera