Aviseringar
Rensa alla

Lolicon inte automatiskt olagligt, LÄS


Ämnesstartare

Storchen84:

Det går inte att veta till 100% att ingen av dom som ser den videon kommer att gå ut och förverkliga dessa fantasier, eller iallafall försöka.

efterblivet argument. ska vi tänka så får vi förbjuda shakespeare för att vi inte kan veta att ingen som ser titus andronicus inte går ut och äter folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TisselTessel:

eh, va? sverige har bland världens hårdaste sexualbrottslagstiftningar, något som är jättebra. det går dock inte att jämföra statistiken med länder med slappare lagstiftning, isåfall har vi många fler våldtäkter än t.ex. saudiarabien där våldtäkt inom äktenskapet är lagligt.

Ja, vi har väldigt hårda lagstiftningar och ändå så begås det så många brott. Konstigt va?

Storchen84:

Det går inte att veta till 100% att ingen av dom som ser den videon kommer att gå ut och förverkliga dessa fantasier, eller iallafall försöka.

Hoppas du skämtar, seriöst. Trodde bara det var politiker som resonerade så där, inte ungdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Det är helt förbannat jävla sjukt.

Det är visst förbjudet. Förbjudet att inneha och förbjudet att sprida. Tyvärr asså, men ingen hindrar dig från att runka till lite seriegubbar så kör på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Ja, vi har väldigt hårda lagstiftningar och ändå så begås det så många brott. Konstigt va?

*facepalm*

om vi införde en lag som sade "om du äter klass döms du för seriemord.", menar du då att vi skulle få fler seriemördare än resten av världen sammanlagt och att seriemördare skulle bli ett enormt problem här i sverige som inte finns utomlands?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TisselTessel:

ska vi tänka så får vi förbjuda shakespeare för att vi inte kan veta att ingen som ser titus andronicus inte går ut och äter folk.

Hur vet vi att dom INTE gör det? Kannibalfall är sällsynta, men när det väl dyker upp ett uppmärksammas det ihjäl, hur vet man då att det inte är därifrån man fått inspirationen?

Dessutom påpekar vhfaj att det inte alls är så att lolicon provocerar till att förverkliga fantasierna - och visst, för det mesta är det säkert så, men jag är 100% säker på att det finns vissa undantag, det finns dom som inspireras av detta, det finns lättpåverkade personer, så att utesluta den möjligheten helt är vad som är efterblivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

Det är visst förbjudet. Förbjudet att inneha och förbjudet att sprida. Tyvärr asså, men ingen hindrar dig från att runka till lite seriegubbar så kör på!

OK... så hur kan du spel, film och serier säljas fritt idag? Allting med nakna barn borde ju förbjudas. Ingen får se nakna barn, då bryter man mot lagen.

Jag använder inte lolicon för sådana ändamål, tycker bara det är väldigt sött och charmigt.

Ni låter verkligen som efterblivna politiker i den här debatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

OK... så hur kan du spel, film och serier säljas fritt idag?

För att de inte innehåller barnporr. Om de gör det så blir det naturligtvis genast olagligt.

vhfaj:

Ni låter verkligen som efterblivna politiker i den här debatten.

Okej, och du låter som en efterbliven pedofil.
-Kändes inte så bra va? Skärpning. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Trodde bara det var politiker som resonerade så där, inte ungdomar

Jag är sedan några år tillbaka för gammal för att anses vara ungdom[rolleyes]

vhfaj:

Ja, vi har väldigt hårda lagstiftningar och ändå så begås det så många brott. Konstigt va?

Hade du läst mitt längre inlägg hade du sett vad jag skrivit om det, men jag kan väl upprepa igen då... det är inte lagstiftningen som är problemet, det är dom löjligt lindriga fängelsestraffen.

Eller så har du läst det men håller käften för att du inte vet vad du ska säga. Det sistnämnda är aningen mer sannolikt, men bara aningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

OK... så hur kan du spel, film och serier säljas fritt idag?

Hur ofta ser du nakna barn i ett spel? Eller ok... kanske lite fel person att fråga... Jag ser ALDRIG nakna barn, inte i spel. I film och serier är det extremt sällan jag gör det. Men det har o göra med att jag inte spelar eller tittar på sånt som har med nakna barn att göra - tecknat eller ej.

flickansvekmigikväll:

Okej, och du låter som en efterbliven pedofil.

Hahahah touché. Är kanske dags att dra ner detta till vhfaj's nivå[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

För att de inte innehåller barnporr. Om de gör det så blir det naturligtvis genast olagligt.

Videon är direkt ur ett spel. Videon togs bort med hänvisning att det var olagligt. Logik? Hive mind.

flickansvekmigikväll:

Okej, och du låter som en efterbliven pedofil.
-Kändes inte så bra va? Skärpning.

Men seriöst, ni kan ju inte ta debatten. Istället för att diskutera hänvisar ni till en lag som är jädrigt luddig redan från början. Vem kan klassa lolicon som porr till att börja med? Den bedömning är jädrigt individuell. Skulle du till exempel klassa videon som porr? Det skulle inte jag.

TisselTessel:

om vi införde en lag som sade "om du äter klass döms du för seriemord.", menar du då att vi skulle få fler seriemördare än resten av världen sammanlagt och att seriemördare skulle bli ett enormt problem här i sverige som inte finns utomlands?

Vad har detta med saken att göra?

Jag visar statistik och ni försöker direkt komma undan med att siffrorna baseras på lite olika grunder. Ni ignorerar totalt den enorma skillnaden sifforna faktiskt visar och försöker få det att låta som om det begås mer sexualbrott i Japan än i Sverige, när det faktiskt är tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hur vet vi att dom INTE gör det? Kannibalfall är sällsynta, men när det väl dyker upp ett uppmärksammas det ihjäl, hur vet man då att det inte är därifrån man fått inspirationen?

och vad ska vi göra åt det? om du bara menade att det kan hända teoretiskt sätt, så visst, men jag förstod det som att du menade att den risken skulle påverka lagstiftningen. vilket den inte ska. bara för att någonting teoretiskt kan hända betyder inte det att vi ska förbjuda saker åt höger och vänster.

Storchen84:

det finns lättpåverkade personer, så att utesluta den möjligheten helt är vad som är efterblivet.

och det finns galna personer som äter glass, så att utesluta möjligheten att glass gör folk galna kan också ses som efterblivet. finns vad jag vet ingenting som tyder på att folk som tittar på viss media tar efter de beteendena, åtminstone inte bland folk som inte innan var rejält psykiskt störda. och dessa personer är ju kanske inte de man borde bedöma lagar efter.

vhfaj:

OK... så hur kan du spel, film och serier säljas fritt idag? Allting med nakna barn borde ju förbjudas. Ingen får se nakna barn, då bryter man mot lagen.

nakna barn är enbart förbjudet om det är i sexuellt utmanande positioner eller så. hittills har ju ronja rövardotter klarat sig bra från sådana anmälanden.

vhfaj:

Ni låter verkligen som efterblivna politiker i den här debatten.

nej, för vi diskuterar juridiken medan du, i en tråd du själv skapat som handlar om juridik redan från rubriken, handlar om din egen lilla önskevärld där du kan wanka loss till all möjlig skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Haha, snacka om att skylla ifrån sig. Hade statistiken varit tvärtom hade ni inte sagt ett ljud. Ni sitter och gissar och hoppas på att Sverige är bättre.

Så du tycker inte man ska ta i beaktande att länderna som jämförs har helt olika lagstiftning och mentalitet? Bland annat har ju ganska nyligen det som förut var sexuellt utnyttjande upphöjts till våldtäkt. Ditt svar saknade för övrigt helt argument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Vad har detta med saken att göra?

Jag visar statistik och ni försöker direkt komma undan med att siffrorna baseras på lite olika grunder.

därför att det är olika statistik.

statistiken över japan är över "så här många personer har dömts för att med våld ha tilltvingat sig sex". den i sverige är det, plus även "så här många personer har dömts för att ha haft sex med barn", "så här många personer har dömts för att ha haft sex med en medvetslös" osv.

sen ska man ju inte glömma att japan har väldigt mycket starkare patriarkat, vilket troligen innebär att anmälningsgraden och risken att bli dömd för våldtäkt är betydligt lägre. men det är ingen fakta, utan bara en hypotes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Hive mind.

Cooling[cool]

vhfaj:

Men seriöst, ni kan ju inte ta debatten.

Med tanke på att det är du som börjar kalla folk för det ena och det andra för att dom inte håller med dig är det ju snarare du som inte kan ta debatten[rolleyes]

vhfaj:

försöker få det att låta som om det begås mer sexualbrott i Japan än i Sverige, när det faktiskt är tvärtom.

Ska jag behöva säga samma sak en tredje gång?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TisselTessel:

nakna barn är enbart förbjudet om det är i sexuellt utmanande positioner eller så.

Och vem bedömer vad som är sexuellt utmanande poser?

TisselTessel:

nej, för vi diskuterar juridiken medan du, i en tråd du själv skapat som handlar om juridik redan från rubriken, handlar om din egen lilla önskevärld där du kan wanka loss till all möjlig skit.

Som sagt, använder inte lolicon för sådant och är starkt emot barnporr. Poängen är att lolicon inte är barnporr, men vår idiotiska och mycket ogenomtänkta lag klasser vissa fall som det.


   
SvaraCitera