Aviseringar
Rensa alla

longboard?


EbbaGrön:

Men när du har införskaffat dig en bräda så e det bara att ställa in hur du själv vill ha det. Dra åt truckarna stenhårt om du känner att det behövs.
Sen e det bara att börja lära sig stå på brädan och ta fart mm mm.
Och glöm för allt i världen inte bromsa!

jag kollade på film med där dom visade hur man bromsa. [blush] Så nu känner jag mig mer redo än någonsinn.

EbbaGrön:

Dock så kan du med hjälp av att dra åt truckarna minska hur lätt brädan svänger, men då får du inte den där softa sköna åkningen.

Jag vill ha den softa sköna åknigen! [wink] Därför jag frågade så att jag inte köper mig en för lång bräda. xD


   
SvaraCitera

Köp en 44"
har en sidan fiberflex med Randall tryckar å gumball hjul.
Kan ju säga dig att det blir jääävligt soft åkning med den brädan [bigsmile]
http://longboard.eu/hard/index.xml?dept=prodinfo&prodtype=&prodid=10005
något sådant kanske skulle funka. Ungefär en sådan bräda som jag började med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bumpar tråden lite..

Någon som testat en lowryderbräda..?
Är grymt sugen på en slipstream lowryder nämligen men har ingen möjlighet att testa den.


   
SvaraCitera

Skateboard och longboard är absolut inte samma känsla. Longboard kan du lära dig att cruisa runt på ganska fort, samma med skateboard. så även om du inte är en van användare så lär man sig fort.
Bra nybörjarbräda är väl sector9, skulle nog vilja varna för om att inte köpa en billig bräda från stadium eller något liknande pga att känslan och flexet inte är detsamma.
Men, det är ju endast om du är inne på hela longboardsaken.. om du inte provat så köp en billig.

Sedan får du väl bestämma om du ska ha en vanlig cruising bräda med bra flex eller en carving, downhill bräda.. ah, finns så mycket >.<

parasic:

Är grymt sugen på en slipstream lowryder nämligen men har ingen möjlighet att testa den.

Undrar samma sak..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kudde:

Undrar samma sak..

Beställde ovannämnda slipstream lowryder med ett par schyssta gumballpuckar idag..

Så jag får väl återkomma med rapport:9


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kudde:

Undrar samma sak..

Uppdate fick den för nån dag sedan och smällde raskt på ett par 70mm puckar.

Jag älskar den, mindre än min vanliga pintale grymt mycket mjukare åkning, en perfekt crusingbräda som du kan carva ganska bra med ändå.

Rekomenderas starkt.


   
SvaraCitera

Ah, schysst. Precis vad jag letar efter ungefär, kanske blir att beställa! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kudde:

Ah, schysst. Precis vad jag letar efter ungefär, kanske blir att beställa! [y]

rekomenderas starkt, har märkt att många vill placera slipstream i samma fack som sector nine och warp(det vill säga billiga skitsaker) vilket jag personligen inte tycker stämmer men det är väl litegranna tycke och smak, modellen är superskön och svängig åtminstonde och rekomenderas.


   
SvaraCitera

parasic:

rekomenderas starkt, har märkt att många vill placera slipstream i samma fack som sector nine och warp(det vill säga billiga skitsaker) vilket jag personligen inte tycker stämmer men det är väl litegranna tycke och smak, modellen är superskön och svängig åtminstonde och rekomenderas.

På nocomply.se finns en setup med ganska sköna grejer också ^^ blir antingen den eller en kahalani bräda när man får pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kudde:

På nocomply.se finns en setup med ganska sköna grejer också

Är inte den samma som top12s förutom att de kommer med randall truckar?


   
SvaraCitera

parasic:

Är inte den samma som top12s förutom att de kommer med randall truckar?

Ingen aning vad top12 är 😮


   
SvaraCitera

kudde:

Bra nybörjarbräda är väl sector9, skulle nog vilja varna för om att inte köpa en billig bräda från stadium eller något liknande pga att känslan och flexet inte är detsamma.

Senast jag kollade så sålde Stadium Sector 9 brädor...


   
SvaraCitera

Pervodurabo:

Senast jag kollade så sålde Stadium Sector 9 brädor...

"en billig bräda från stadium", sector9 kostar 1700+ ungefär. [wink]


   
SvaraCitera

kudde:

"en billig bräda från stadium", sector9 kostar 1700+ ungefär. [wink]

Ja, det är väl billigt? Min senaste downhillbräda kostade inklusive truckar och hjul 3700. 😉


   
SvaraCitera

Pervodurabo:

Ja, det är väl billigt? Min senaste downhillbräda kostade inklusive truckar och hjul 3700. 😉

Fast i jämfört med en för typ 500 spänn.. [bigsmile]

ah, ge mig en loaded. [cute]


   
SvaraCitera