Aviseringar
Rensa alla

Low Carb Diet


Ämnesstartare

Ok heres the thing.

Jag vill börja på en Low Carb Diet och äta väldigt lite carbs för att hamna i ketosis och börja bränna fett. Överallt läser man att man ska äta Low Carb food och de ger exempel på vissa saker som små enstaka saker men nu är frågan:

Vafan ska man äta genom hela dagen? Middag lunch frukost etc etc hur ska man äta, vilka hela måltider kan man äta? är det någon som vet en del om detta?

Alla hemsidor säger typ "öh..kål är bra!".. Det säger inte så mycket då du inte sitter å äter kål hela dagarna.

Va finns det för exempel på måltider man kan äta? är det någon som har haft ett schema för detta förut?

Help is appreciated.


   
Citera
Ämnesetiketter

Nästan alla grönsaker.

Kött, fisk, vegetariska alternativ m.m.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja med att skriva ner det du inte ska äta.


   
SvaraCitera

Du uppnår fettnedgång genom att äta mindre av en normal kost.

Ont: Fisk, kött, smör, margarin, baljväxter, grönsaker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

margarin

NEJ! Smör går jättebra, men inte margarin. Margarin är konstgjort och inte alls samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läser att man ska äta mindre portioner men flera om dagen. Vad ska man äta da :S? gå runt å äta på en Paprika varje timme? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AutoBahnare:

Läser att man ska äta mindre portioner men flera om dagen. Vad ska man äta da :S? gå runt å äta på en Paprika varje timme? :S

men lol, läser du inte vad folk har skrivit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

men lol, läser du inte vad folk har skrivit?

Tack du är bäst jag älskar dig <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AutoBahnare:

Tack du är bäst jag älskar dig <3

SÅ JÄVLA RANDOM JA HATAR DIG

..
...
eller va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var det inte du skapade en tråd sa att alla fetton borde gå ut och springa? Följ ditt eget råd! =)

Och det bästa är att äta en varierad kost, alltså äta av allt eftersom att kroppen behöver näring, vitaminer och mineraler som den får då. Ät bara mindre portioner och börja springa.


   
SvaraCitera

Buddah:

NEJ! Smör går jättebra, men inte margarin. Margarin är konstgjort och inte alls samma sak.

Hur då konstgjort?

Det råder visst fortfarande tveksamheter angående extraktionsprocessen och hur förestrade fetter påverkar våra kroppar.

Men om du syftar på transfetter så kan jag säga att det finns transfett-fria margariner numera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

NEJ! Smör går jättebra, men inte margarin. Margarin är konstgjort och inte alls samma sak.

Smör? Såsom lätta och bregott osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Men om du syftar på transfetter så kan jag säga att det finns transfett-fria margariner numera.

Enligt de läkare som förespråkar dieten är margarin i alla fall ett nej.

Pepparkaksgubbe:

Smör? Såsom lätta och bregott osv?

Vanligt smör skall det vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Vanligt smör skall det vara.

Vadå vanligt smör?

Frågan är, vad är "vanligt smör"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Frågan är, vad är "vanligt smör"?

Smör gjort på det vita som kommer ur kossor.


   
SvaraCitera