Aviseringar
Rensa alla

LRF uppmanar tjejer: Ät mera kött för att bli snyggare!


Ämnesstartare

Igår onsdag (29 jan) stod Lantbrukarnas Riksförbund (LRF) utanför en skola i Nyköping och bjöd eleverna på hamburgare som en protest mot köttfria dagar i skolbespisningen.

Själva aktionen av gratisutdelning av hamburgare har jag ingen större åsikt om men vad som har väckt uppmärksamhet är Lovisa Norbergs uttalande där hon säger...

Vi vill bara att ungarna ska få ordentligt med näring alla dagar. Det är särskilt viktigt för tjejer som växer, idrottar och ska bli snygga. De har ett väldigt stort järnbehov och jag tror inte att man alltid tänker på flickorna. De har kommit i skymundan för de ställer sig inte upp och skriker direkt.

Läs mera på...

LRF-arrangör: Kött viktigt för tjejer som ”ska bli snygga”
http://www.dn.se/ekonomi/lrf-arrangor-kott-viktigt-for-tjejer-som-ska-bli-snygga/

LRF om kött: "Det är särskilt viktigt för tjejer som växer och ska bli snygga"
http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr/article3801249.ece

Nu är jag själv köttätare och uppmanar alla att äta svenskt kött ISTÄLLET gör allt jävla (salmonellasmittat) importkött men för den skulla anser jag inte att LRF ska sprida massa lögner om att kött skulle vara någon skönhetsprodukt som varken gör tjejer  - eller killar heller för den delen - SNYGGARE!

Vad anser du om liknande aktioner? GRATIS hamburgeutdelning utanför svenska skolor som protest mot köttfria dagar i skolbespisningen?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

:-\ 


   
SvaraCitera

vi äter redan väldigt mycket kött, tror livsmedelsverket har 70g/dag som rekommendation, tror de flesta äter betydligt mer. EN köttfri dag i veckan är knappast skadligt, utan snarare jättebra. (jag vill tillägga att jag tror att man kan ha betydligt fler köttfria dagar utan att ta någon skada)


   
SvaraCitera

för att inte få någon vegg mot mig nu vill jag tillägga att jag tror man kan vara veg utan att ta skada också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de kunde väl bjudit på blodpalt istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

idioti, som japan sa äter vi redan för mycket kött......


   
SvaraCitera

löjligt att demonstrera. eleverna bör lära sig att protein ej endast finns i kött. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det är så jävla löjligt. den mest löjliga argumentationen mot köttfria dagar nånsin. tycker även det var en löjlig demonstration som bara visar på okunskap och barnslighet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trams


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lika idiotiskt som när MUF delade ut hamburgare när en skola hade vegetarisk dag: "Det handlar om att värna valfriheten, enligt Muf-ordföranden Marcus Simrén."  Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herrschaftsfreiheit:
Lika idiotiskt som när MUF delade ut hamburgare när en skola hade vegetarisk dag: "Det handlar om att värna valfriheten, enligt Muf-ordföranden Marcus Simrén."  Rullar ögonen

baklängeslogik


   
SvaraCitera
GraGo

Herrschaftsfreiheit:
Lika idiotiskt som när MUF delade ut hamburgare när en skola hade vegetarisk dag: "Det handlar om att värna valfriheten, enligt Muf-ordföranden Marcus Simrén."  Rullar ögonen

Varför är det dumt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra. Man bör få möjlighet att välja själv. Däremot var kanske argumentet lite korkat.


   
SvaraCitera
reben

Agahnim:
Bra. Man bör få möjlighet att välja själv. Däremot var kanske argumentet lite korkat.

man får ju inte välja den andra maten va e speciellt m detta


   
SvaraCitera