Aviseringar
Rensa alla

Luciaturken


Ämnesstartare

Vad tycker ni om Luciaturken?

Personligen så tycker jag att det är otroligt löjligt av SVT. Det är så uppenbart att dem bara gör det för att vara "anti-rasistiska". För nu har vi ju fått lära oss att traditioner tydligen är rasistiska.

Man fick inte vara utklädd till pepparkaksgubbe på en skola i Laxå för det var rasistiskt. En svart docka och nån dansande gubbe klipps bort från Kalle Ankas jul för det var rasistiskt. Och nu har vi tydligen hittat något rasistiskt med lucia-tåg så det är bäst att ta in en rappande blatte för att visa hur coola, mångkulturella och anti-rasistiska vi är. Det är så jävla löjligt!


   
Citera
Ämnesstartare

tänk för den stackars lilla flickan då. försöker skaffa sig ett rikt socialt liv och måhända en partner i vuxna dagar.

"vänta, är det inte du som är luciaturken?"


   
SvaraCitera

han är inte turk.

man fick inte vara pepparkaka för att de inte hade några sånger om pepparkakor, inte för något annat skäl. svarta dockan i kalle anka var rasistisk. lätt för dig att säga att den inte är du. för du är vit. du har inte tolkningsföreträd e på vad som är stereotyper på andra etniska grupper än dig själv. vem har sagt att lucia är rasism? Kommer från italien från början.. Hade inget med sverige att göra.

Kom in i matchen smygrasist.


   
SvaraCitera

Jag saknar den där sedvänjan där Lucia brändes.

VAR ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG UNDRAR JAG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

han är inte turk.man fick inte vara pepparkaka för att de inte hade några sånger om pepparkakor, inte för något annat skäl. svarta dockan i kalle anka var rasistisk. lätt för dig att säga att den inte är du. för du är vit. du har inte tolkningsföreträd e på vad som är stereotyper på andra etniska grupper än dig själv. vem har sagt att lucia är rasism? Kommer från italien från början.. Hade inget med sverige att göra.Kom in i matchen smygrasist.

Det kanske han inte är men han har fått smeknamner luciaturken på youtube [crazy] Här har du artikeln om pepparkaksgubben och det står att var för det inte skulle stöta någon. http://na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget. Hur många har sett den svarta dockan som rasistisk? Det har man inte ens tänkt på. Säkert en jävla PK-kärring som inte hade nåt bättre för sig. Lucia är från början ifrån Italien. Men det har också blivit en klassisk grej här i Sverige. Varför ska man då ändra den med nån rappande mupp? Och självklart är jag rasist också för jag tycker ju inte som du...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan Åkesson har ju redan satt spettkakan i halsen en gång den här helgen.
Han kommer ju va kvävd lagom till nästa vecka...


   
SvaraCitera

Homer:

Här har du artikeln om pepparkaksgubben och det står att var för det inte skulle stöta

lol. det är känt vid det här laget att det var ett missförstånd och att artiklarna kring det är felaktiga pga mediasensationalism.

Homer:

Hur många har sett den svarta dockan som rasistisk? Det har man inte ens tänkt på.

Det du beskriver kallas att nå insikt.

Homer:

Och självklart är jag rasist också för jag tycker ju inte som du...

Du låter som en liten smygrasist när du skriver den där dyngan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

lol. det är känt vid det här laget att det var ett missförstånd och att artiklarna kring det är felaktiga pga mediasensationalism.Det du beskriver kallas att nå insikt.Du låter som en liten smygrasist när du skriver den där dyngan.

Nej från början så förbjöd dem eleverna att klä ut sig som pepparkaksgubbar. Men när det sedan vart en stor grej och skolan fick mycket kritik så vek dem ned sig och tillät tillslut eleverna att vara pepparkaksgubbar. Förklara gärna vad som är rasistiskt med dockan. Är det för att den är svart? I så fall så kanske vi borde ta bort alla dockor som har mänsklig hudfärg. Vi kan börja med gröna och blåa dockor. Du har rätt. Tycker man att PK-hororna har gått för långt så är man smygrasist. Det har vi ju fått lära oss av media.


   
SvaraCitera

Homer:

Förklara gärna vad som är rasistiskt med dockan. Är det för att den är svart?

Den är inte svart. Den är en nidbild av svarta. Två olika saker. Ganska genomskinligt att du försöker vända argumentet sådär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här är en typisk debatt jag försöker tänka bort och snyftandes säga: "ni finns inte era efterblivna jävlar, när jag vaknar kommer allt att vara bra igen"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Den är inte svart. Den är en nidbild av svarta. Två olika saker. Ganska genomskinligt att du försöker vända argumentet sådär.

Japp för en vanlig stereotyp är att svarta människor säger mamma och får en stämpel i arslet.


   
SvaraCitera

Homer:

Det är så jävla löjligt!

SLUTA TA SÅ JÄVLA ILLA UPP.

Ok. Tack. Hejdå.


   
SvaraCitera

Homer:

Hur många har sett den svarta dockan som rasistisk? Det har man inte ens tänkt på.

Varför antar du att man inte gjort det.

Homer:

Varför ska man då ändra den med nån rappande mupp?

Varför inte? Varför kan inte folk få göra det de tycker är roligt? Varför kan vi inte uppskatta vad folk gör och skapar? Har du nånsin varit inblandad i ett liknande uppträdande? Vår kör ändrar upplägg vartenda jävla år. LÅT OSS OM VI VILL.

Homer:

Och självklart är jag rasist också för jag tycker ju inte som du...

Ja och när man inte håller med dig och dina vidriga åsikter så är man en:

Homer:

Säkert en jävla PK-kärring

Varför hycklar du? Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Varför antar du att man inte gjort det. Varför inte? Varför kan inte folk få göra det de tycker är roligt? Varför kan vi inte uppskatta vad folk gör och skapar? Har du nånsin varit inblandad i ett liknande uppträdande? Vår kör ändrar upplägg vartenda jävla år. LÅT OSS OM VI VILL.Ja och när man inte håller med dig och dina vidriga åsikter så är man en: Varför hycklar du? Varför?

Fråga 1: Jag har aldrig hört något om det tidigare i media. Fråga 2: Det var uppenbart att dem bara gjorde det för att verka "anti-rasistiska". Dem gjorde det just samma år som allting helt plötsligt blev rasistiskt. Säger inte att alla som inte håller med mig är PK-kärringar. Men om man inte har något bättre för sig än att leta efter "stötande" saker på TV så anser jag att man är det.


   
SvaraCitera

Homer:

Jag har aldrig hört något om det tidigare i media.

Har du hört något om motsatsen? Nä.

Homer:

Det var uppenbart att dem bara gjorde det för att verka "anti-rasistiska". Dem gjorde det just samma år som allting helt plötsligt blev rasistiskt.

Med den logiken kan man lika gärna påstå att de gjorde det för att det var samma år som Skrillex sålde flest skivor. Och även om det nu är så, tror du att de satt och tänkte "Vi måste ha med det här, TROTS ATT DET ÄR SKITDÅLIGT SÅ ATT ALLA STÖR SIG HAHA, för att vi är PK." Inte möjligen "Vi kanske kan ha med det här? Det är nice OCH SAMTIDIGT PK, vad bra! Två flugor i en smäll!"?

Homer:

Men om man inte har något bättre för sig än att leta efter "stötande" saker på TV så anser jag att man är det.

MEN DET ÄR JU PRECIS DET DU SJÄLV GÖR. SLUTA HYCKLA PLS.


   
SvaraCitera