Aviseringar
Rensa alla

Lucid dreaming


Ämnesstartare

superpojken:
ja, men har aldrig orkat vakna upp för det
några säger att man ska "spela piano" med fingrarna innan man somnar

Nej inte jag heller. Men när jag råkar vakna på natten och inte har något för mig dagen efter brukar jag hålla mig vaken ett tag till bara för att jag då med största sannolikhet kommer luciddrömma. Det som förutom detta också hjälpte för mig var att tänka på hela grejen med luciddrömma och drömmar i största allmänhet. Då finns det stor chans att man även tänker på det i drömmen och plötsligt kommer på, men vänta nu, det är ju nu jag drömmer. Dessa är mina bästa tips iallafall. Har alltid funkat. 


   
SvaraCitera

vaknade upp mitt i natten pga någon sjuk jävla dröm. somnade sedan om och började ha en sån här lucid dream:

jag började på något slags festivalområde/sports evenemang. redan från börjar kände jag att jag drömde, men som en idiot så greppade jag tag i ett bekant ansikte och frågade desperat, "SOVER JAG??!". Jaaaa, svarade de samtidigt som de nickade långsamt med uppspända ögon. det var sjukt jävla creepy då det kändes som att jag hade hamnat i någon koma och jag hörde folk försöka väcka upp mig. 
sen körde jag med att hoppa i luften, och rätt som det var flög jag kanske 10 meter upp.

men sen tappade jag ofta fästet till drömmen, den ändrades och situationerna byttes ut. jag hade fortfarande tankarna kvar, jag funderade på om jag fortfarande drömde. vid ett tillfälle körde jag plötsligt bil, och att börja drifta och sladda runt var lite för riskfullt om det visade sig att det inte var en dröm...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När det inträffade för mig sist satt jag på toan.. Lr jag sov i sängen obv men satt på toan i drömmen.. Undrade var jag gjorde där pga var ej nödig lr ngt. började leta efter tecken på sömn men fann inga, så tänkte att det kanske inte var en dröm ändå lol. Så gick ut i mitt rum för att lägga mig igen, men i samma sek som jag öppnade min dörr till rummet så teleporterades jag till en toalett som stod mitt ute i en barrskog typ jättelångt från närmaste civilisation, och då fattade jag att det var en dröm heheheh.. Ansträngde mig assmkt för att komma från skogen men ingenting fungerade, när jag gav upp vaknade jag på riktigt....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, inträffar så sällan för mig, vill drömma så oftare, utforska världen etc 🙁 


   
SvaraCitera

Jag kommer aldrig ihåg mina drömmar Ledsen


   
SvaraCitera

S3ON:
Åh, inträffar så sällan för mig, vill drömma så oftare, utforska världen etc 🙁 

ja eller hur
trots att görs upp av sin egna hjärna så känns det som att man kan utforska och interagera med andra personer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
vaknade upp mitt i natten pga någon sjuk jävla dröm. somnade sedan om och började ha en sån här lucid dream:

jag började på något slags festivalområde/sports evenemang. redan från börjar kände jag att jag drömde, men som en idiot så greppade jag tag i ett bekant ansikte och frågade desperat, "SOVER JAG??!". Jaaaa, svarade de samtidigt som de nickade långsamt med uppspända ögon. det var sjukt jävla creepy då det kändes som att jag hade hamnat i någon koma och jag hörde folk försöka väcka upp mig. 
sen körde jag med att hoppa i luften, och rätt som det var flög jag kanske 10 meter upp.

men sen tappade jag ofta fästet till drömmen, den ändrades och situationerna byttes ut. jag hade fortfarande tankarna kvar, jag funderade på om jag fortfarande drömde. vid ett tillfälle körde jag plötsligt bil, och att börja drifta och sladda runt var lite för riskfullt om det visade sig att det inte var en dröm...

Säger ju det. Vaknar man mitt i natten och sedan somnar om, det är då det händer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som vet om ens möjlighet att drömma lucid påverkas av sömntabletter på något sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns nästan aldrig drömmar. Tur är väl det, räcker med stollerier tiden en är vaken. 


   
SvaraCitera