Aviseringar
Rensa alla

LUF VS. MUF!


Hampie:

Ja? Kolla CUF-klubben på Qruiser.. Tror den är större än SSU:s klubb XD.

Hehe okej. Men tror mina åsikter är lite för extrema för CUF tyvärr 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

Inte för att vara elak, men du vet inte ett skit om mig.

Jag vet en hel del massa skit om hur människor förändras mellan 12 och femton års förändring – och hur mycket du än önskar att du är unik så är du inte det. Det gäller alla, även mig. Men just nu är du 15 och tror att du vet allt och är störst på jorden, så, det är inte så förvånande. Men det går över :3. Man ändrar sig, en massa. En väldig massa.

EnDumAfrikanskVas:

Jag vet mer än du anar, dessutom så gick jag i 7:an då - går på gymnasiet nu .

Hur mycket av samhället har du stött på i realiteten? Har du varit arbetslös, sjukskriven, betalat skatt, behövt söka vård, etc. etc. :P?

EnDumAfrikanskVas:

Ge exempel. Gärna.

I did.

EnDumAfrikanskVas:

Det var ju det bästa förslaget på ganska länge?

Du menar helt omotiverat och ett enormt resursslöseri?

EnDumAfrikanskVas:

. I Sverige blir man knappast tvungen att göra något, kolla bara på skolan "man FÅR, om man VILL, och om du har LUST att gå på gymnasiet".

Ena sekunden snackar du om din egna mognad, och i den andra så anser du att alla andra i din ålder inte kan bestämma sig själv?

EnDumAfrikanskVas:

Men du förstår inte syftet och målet, att lära sig om Sveriges kultur och svenska - GRATIS - är väl hur bra som helst?

Sedan när blev "obligatoriska svenskprov" lika med "lära ut svenska"? SFI är under all kritik, men lösningen är inte prov.

EnDumAfrikanskVas:

Förstår inte motargumenten? Man vill ju integrera och inte assimilera.

Det är populism, att plocka poäng för tomma idéer som inte ger något. Att skrika "vi skall ta tag i invandrarna" får folk att vilja rösta, även om man bara gör något så flummigt som ett prov på ett a4.

EnDumAfrikanskVas:

Kan man hitta mer onödigare och omogna inlägg? Till och med Anarkandis YouTube-klipp var mer relevant.

Varför var det omoget? CUF och Centerpartiet har jag fått höra av de liberala jag känner är det mest liberala partiet om man skall välja och vraka bland dem som nu sitter i rikstagen. Nog för att Federley är en skit som röstade för FRA, men det gjorde ju alla andra blå partier in general så. Annars tycker jag att Anarkandis youtubeklipp var ganska relevant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Det gäller alla, även mig. Men just nu är du 15 och tror att du vet allt och är störst på jorden, så, det är inte så förvånande.

Förstår inte vad du får allt det här ifrån, och som jag ser det väl är det snarare DU som tror du vet allt och beter sig som du själv beskriver dig än jag [rolleyes]. Alla är vi unika idiot.

Hampie:

Hur mycket av samhället har du stött på i realiteten? Har du varit arbetslös, sjukskriven, betalat skatt, behövt söka vård, etc. etc. :P?

Är det allt du ser i politiken? När man behöver hjälp och pengar, inget mer? "Det är synd om folket." Du ser verkligen inte möjligheterna? Och dessutom så kan man ta en politisk ställning utan att vara arbetslös [rolleyes], så du menar alltså att nästan alla i ett ungdomsförbund som inte "varit arbetslös" eller "behövt söka vård" inte egentligen är det dem påstår sig att vara?

Hampie:

men lösningen är inte prov.

Vad snackar du om? VEM SA NÅGOT OM PROV?

Hampie:

Ena sekunden snackar du om din egna mognad, och i den andra så anser du att alla andra i din ålder inte kan bestämma sig själv?

Vad fan snackar du om? Vadå min egen mognad? Det enda jag har sagt är att jag varit Moderat hela "mitt liv", med citattecken eftersom jag inte varit så "politiskt aktiv". Gud alltså...

Hampie:

Annars tycker jag att Anarkandis youtubeklipp var ganska relevant.

Och jag sa att det inte var det? Lägg ner.

Hampie:

Varför var det omoget?

1. För att du inte svarade på enda fråga jag ställde utan ska generalisera, som "såna som du" oftast gör, 15-åringar. 2. Beskriva stereotyper i olika ungdomsförbund. 3. Hålla en väldigt oseriös nivå och börja snacka om Unga Moderaters supvanor. 4. För att ändå vara moderat... [rolleyes]


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

MUF bara tänker på inkomstskatten

Nepp. Fast kanske är så i Stockholm, fan vet jag.

Angående ämnet skiljer sig muf ganska hårt från moderaterna. De skällde till exempel rejält på dem för FRA och IPRED och har en helt annan agenda och egna idéer. Sympatiserar ganska mycket med muf, men är inte moderat.


   
SvaraCitera

Lindblom:

så löjligt att folkpartiets uförbund kallar sig liberala. sen när va folkpartiet liberala liksom

e en väldigt skillnad mellan Fp och LUF. måste klargöra det. sedan består Fp och inte minst LUF av många nyliberaler. dock e dom e ju ofta inte pragmatiska så får sällan komma upp till ytan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

Förstår inte vad du får allt det här ifrån, och som jag ser det väl är det snarare DU som tror du vet allt och beter sig som du själv beskriver dig än jag . Alla är vi unika idiot.

Påstår bara att jag vet en sak, just nu, faktiskt. Och den kan de flesta i min ålder antagligen hålla med om. Sedan så har jag inte påstått att jag kommer så och stampa där jag är nu hela mitt liv. När jag är 25 kommer jag antagligen skämmas så jag rodnar av vad jag tycker nu.

EnDumAfrikanskVas:

Vad fan snackar du om? Vadå min egen mognad? Det enda jag har sagt är att jag varit Moderat hela "mitt liv", med citattecken eftersom jag inte varit så "politiskt aktiv". Gud alltså..

EnDumAfrikanskVas:

Jag vet mer än du anar, dessutom så gick jag i 7:an då - går på gymnasiet nu .

EnDumAfrikanskVas:

1. För att du inte svarade på enda fråga jag ställde utan ska generalisera, som "såna som du" oftast gör, 15-åringar

Jag tycker jag var ganska noga med att påpeka att du inte skulle välja FP, påpekade att MUF sysslar med tvivelaktighet och rekommenderade dig att kolla på CUF. Att jag inte skriver det numrerat och med exakta instruktioner är för att jag brukat förvänta mig att folk skall förstå vad jag menar ändå. Därutöver är generaliseringar ganska oundvikliga.

EnDumAfrikanskVas:

3. Hålla en väldigt oseriös nivå och börja snacka om Unga Moderaters supvanor.

Det är fakta, även om den inte är rolig. Jag gör vad jag kan för att lätta upp stämningen.

EnDumAfrikanskVas:

2. Beskriva stereotyper i olika ungdomsförbund.

Om Fredrik Federley, ordförande för CUF, säger i TV att CUF är överfyllt av bögar antar jag att 1. Han vet vad han talar om 2. Det inte är en undomsförbundsstereotyp. Om Centerpartister brukar man annars säga bönder.

EnDumAfrikanskVas:

4. För att ändå vara moderat...

Huh?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

När jag är 25 kommer jag antagligen skämmas så jag rodnar av vad jag tycker nu.

Eftersom jag inte känner dig, och du nog känner dig själv bäst, så ska jag inte säga något. Precis på samma sätt som du inte känner mig [tired].

Hampie:

Jag tycker jag var ganska noga med att påpeka att du inte skulle välja FP, påpekade att MUF sysslar med tvivelaktighet och rekommenderade dig att kolla på CUF

Jag vet var jag står, nästan. Jag minns inte mer om att du sa att MUF super? Eller liknande? Undrar bara vad du vet om det anyway...[rolleyes]

Nej, det du har påpekat är att Folkpartiet är fascister för deras vilja att integrera invandrare. Knappt något mer.

Hampie:

Det är fakta, även om den inte är rolig. Jag gör vad jag kan för att lätta upp stämningen.

Är fakta att säga att MUFare super mycket, CUF gärna vill ha mer heterokillar, Folkpartier är fascister och att alla i alliansen är idioter? Jag vet inte... Att lätta upp stämningen skulle vara att säga att Björklund har väldigt stort mellanrum mellan sina framtänder, inte att generalisera och kalla Folkpartiet fascister.

Hampie:

1. Han vet vad han talar om 2. Det inte är en undomsförbundsstereotyp.

1. Bra källkritik. "HAN SOM ÄR LEDAREN SÄGER SÅ, DÅ ÄR DET VÄL FÖRMODLIGEN SÅ." Eller? Vad vet han om deras sexuella läggning? Dessutom sa han det nog mycket mer komiskt än du gjorde.

Hampie:

Huh?

Moderat @ Ungdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

. Bra källkritik. "HAN SOM ÄR LEDAREN SÄGER SÅ, DÅ ÄR DET VÄL FÖRMODLIGEN SÅ." Eller? Vad vet han om deras sexuella läggning? Dessutom sa han det nog mycket mer komiskt än du gjorde

Du missar nog min humoristiska underton där, tyvärr.

EnDumAfrikanskVas:

Moderat @ Ungdomar.

Jag är inte och kommer antagligen aldrig bli moderat. Däremot är jag moderator.


   
SvaraCitera

Gå med i SUF[love]


   
SvaraCitera

MUF verkar bara vara ett gäng miffon som vill festa under politisk flagg medan LUF verkar vara småtråkiga nykterister som har suttit med som eldsjälar i elevrådet. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Jag är inte och kommer antagligen aldrig bli moderat. Däremot är jag moderator

Hampie:

Du missar nog min humoristiska underton där, tyvärr.

City Mormor:

Gå med i SUF

Vet inte så mycket om det och kan inte påstå att jag läst sååå mycket om det heller. Men av vad jag har läst verkar det suga, varför ska jag gå med? [smile]


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

varför ska jag gå med?

[tired]det ska du inte, du är inte tillräckligt vänster.hahah


   
SvaraCitera

SUF är syndikalister va? Är inte så insatt. [blush]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

SUF är syndikalister va?

ja[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

City Mormor:

det ska du inte, du är inte tillräckligt vänster.hahah

Varför har man val? För att alla vet vad de ska välja eller? Upplys mig, befria mig från kapitalisternas JÄRNGREPP på mig!! FÅ MIG ATT BETALA HÄLFTEN AV MIN LÖN I SKATT!!!

Nej men seriöst, berätta lite.

dazed_and_confused:

SUF är syndikalister va? Är inte så insatt.

Ja det är det [blush].


   
SvaraCitera