Aviseringar
Rensa alla

Lugn ställe i Göteborg?


Ämnesstartare

Vad är det lugnaste stället man kan bo i?
Helst med några lägenheter som inte är så dyra o.O


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

PARTILLE, sävedalen. Vi har en etta på 40kvm för 3000kr, är 50m till göteborg. Tar 12 min med buss till centralstationen.


   
SvaraCitera
Tyrael

Geigerzähler:

PARTILLE, sävedalen. Vi har en etta på 40kvm för 3000kr, är 50m till göteborg. Tar 12 min med buss till centralstationen.

Och du kallar det lungt? Hört att det är polishelikoptrar där ganska ofta (pga något psyk som sågar ner träden där).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bor i Hjällbo, en trea på 88 kvm för 5865 i månaden inkl vatten/el. Området är ju inte det _lugnaste_ på något sätt, men det är helt klart lugnare än vad som utannonseras i GP osv.

På det stora hela måste jag säga att Hjällbo är ett väldigt bra område att bo i om en ser till pris jämfört med miljö. Naturnära, nära till centrum, bra butiker, och de flesta en träffar på är förvånadsvärt trevligare (bra mycket trevligare än på vischan där jag bodde tidigare).

Geigerzähler:

PARTILLE, sävedalen. Vi har en etta på 40kvm för 3000kr, är 50m till göteborg. Tar 12 min med buss till centralstationen.

Det är bra! Enda nackdelen är dyrare att pendla. Är det 3000 + vatten + el eller är det inklusive?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majorna e najs. Annars är Mölndal inte dumt det heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Och du kallar det lungt? Hört att det är polishelikoptrar där ganska ofta (pga något psyk som sågar ner träden där).

Det är vid partille centrum, aslångt bort från oss. Här är det bara tanter, medelåldern i vårat område är typ 60.

Jessie Rocket:

Det är bra! Enda nackdelen är dyrare att pendla. Är det 3000 + vatten + el eller är det inklusive?

Nej, man får betala el. Vi har typ 1200kr/mån i el men då har vi MASSOR med akvarium (belysningar, pumpar, doppvärmare o.s.v) så typ utan sådant är det väl 500kr.

Man kan gå 50m till en annan busshållplats med fler bussar och då åker man inom göteborg, alltså mycket billigare..


   
SvaraCitera

Bor i Hjällbo. Är inte särdeles dyrt. Tycker att det är ett fett bra område.

Det är inte ljudligt här om nätterna, det är rikt på växtligthet och lummigt och därmed rogivande för sinnet här; på så vis är det "lugnt". Det är sjukt lugnt, faktiskt. Dock inte just nu, då jag passar på att skruva upp Håkan Hellström på radion medan jag är ensam hemma och inte får spö för det.

Däremot tror jag detta vara ett fattigare område än medel, så kriminaliteten torde vara högre än i, säg, Askim. [crazy] Risken för att råka ut för något illa om kvällen är dock bra mycket lägre än i centrum, så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvillebäcken!
Asbra,har en kompis som bor där. Finns en willys inte alls för långt bort heller.


   
SvaraCitera

Partille/Jonsered,Hisinge. Norra "förorter" Kungälv
Nu är det iofs bara inavlade idioter som bor norr om angered: Stenungsund,Kungälv,Stora Höga. Så om du trivs med epatraktorkulturen så kör på stenungsund, tåget tar väll 30min till göteborg?


   
SvaraCitera

Jessie Rocket:

Området är ju inte det _lugnaste_ på något sätt, men det är helt klart lugnare än vad som utannonseras i GP osv.

Ögon i en plåthink:

Bor i Hjällbo. Är inte särdeles dyrt. Tycker att det är ett fett bra område.

Bor också i Hjällbo. Jag tycker det är jättelungt förutom att det är en unge som kör moped på innergården någon gång i månaden. Det drygaste är bara att Gamlestaden är emellan centrum och Hjällbo, och där har jag också blivit överfallen en gång.

Jag bor i en etta på 22kvm för 2800 i månaden, el och bredband tillkommer med typ 400 i månaden eftersom det är mina största födoämnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har släkt i Örgryte, verkar rätt lugnt där. Och på Vrångö! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comrade Premier:

Jag tycker det är jättelungt förutom att det är en unge som kör moped på innergården någon gång i månaden.

Ja, djävla unge.

Comrade Premier:

Det drygaste är bara att Gamlestaden är emellan centrum och Hjällbo, och där har jag också blivit överfallen en gång.

Ah, jobbigt! Måste vara extra jobbigt nu när en måste byta i gamlestan varenda gång en ska hem.

renesme:

Har släkt i Örgryte, verkar rätt lugnt där. Och på Vrångö! 🙂

Lol, så är de världens snobbområden också. Alla försök att göra Örgryte mindre lugnt har mitt fulla stöd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jessie Rocket:

Ja, djävla unge.Ah, jobbigt! Måste vara extra jobbigt nu när en måste byta i gamlestan varenda gång en ska hem.Lol, så är de världens snobbområden också. Alla försök att göra Örgryte mindre lugnt har mitt fulla stöd!

Haha, jag vet - de har ganska "feta" hus [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga Anura [wink]


   
SvaraCitera