Aviseringar
Rensa alla

Lullig på cider?


Ämnesstartare

Jag och några vänner hade tänkt ha mini fest för oss själva där alkohol kommer vara inblandat. Jag vill inte bli full utan typ lullig-ish, tänkte dricka max 2 cider. Har inte direkt druckit alkohol innan.
Men jag undrar nu vilken man blir mest ”lullig” på: 2,25% eller 4,5%.

Är tjej, 16, 162cm och väger ungefär 52 kg


   
Citera

4,5% x2 räcker men börja med en och vänta 10min så känner du av ifall du vill ha en till eller ej. Men be sade


   
SvaraCitera

Inte för o va sån men cider e ingenting om man vill känna nått. Drick 2 4,5 så känner du förhoppningsvis nått..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livscoach1:
4,5% x2 räcker men börja med en och vänta 10min så känner du av ifall du vill ha en till eller ej. Men be sade

Tänkte likadant, får se vad man tål, då jag som sagt inte vill bli full heller! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SthlmsBruden;)):
Inte för o va sån men cider e ingenting om man vill känna nått. Drick 2 4,5 så känner du förhoppningsvis nått..

Grejen är ju att jag vill inte bli full, ba lite lullig och gladare typ, hahah


   
SvaraCitera

Briska alkoholfri är den enda jag kan dricka. Blir mätt och kan få uppstötningar av den så en flaska räcker Rodnar  smakerna är goda!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:
Briska alkoholfri är den enda jag kan dricka. Blir mätt och kan få uppstötningar av den så en flaska räcker Rodnar  smakerna är goda!

Trevligt! Känner själv att sprit inte direkt är min grej plus för en första gång som jag dricker alkohol tycker jag cider låter safe. 


   
SvaraCitera

Vadåanonym:

Grejen är ju att jag vill inte bli full, ba lite lullig och gladare typ, hahah

Ja vet men e osäker på om du kmr bli d men testa o va nt rädd för o bli full på d för d kmr du nt bli. Upd oss senare om hur d gick hahah


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:
Briska alkoholfri är den enda jag kan dricka. Blir mätt och kan få uppstötningar av den så en flaska räcker Rodnar  smakerna är goda!

Dem e så goda vilken e din favoritsmak? Min e hallon


   
SvaraCitera

4,5% såklart men det är svårt att veta hur mycket du ska dricka för det är individuellt. Drick tills du känner dig lullig Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SthlmsBruden;)):

Ja vet men e osäker på om du kmr bli d men testa o va nt rädd för o bli full på d för d kmr du nt bli. Upd oss senare om hur d gick hahah

Hahha tack för tipsen, upd om jag inte glömmer bort! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
4,5% såklart men det är svårt att veta hur mycket du ska dricka för det är individuellt. Drick tills du känner dig lullig Galen

Ja, läste nånstans att det beror på längd,vikt,muskelmassa osv. Men får la testa fram lite smått. 


   
SvaraCitera

Vadåanonym:

Ja, läste nånstans att det beror på längd,vikt,muskelmassa osv. Men får la testa fram lite smått. 

det beror på det med sen är det också hur mottaglig man är mot alkohol jag själv är väldigt "stark" mot alkohol o blir inte lätt full (tack o lov) så ifall jag ska bli full behöver jag dricka rätt så mycket


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)):

Dem e så goda vilken e din favoritsmak? Min e hallon

Vinbär och hallon, men inte fläder. Blandar alltid ihop äpple med päron tycker jag, om jag känner för det ena råkar jag ta det andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:

det beror på det med sen är det också hur mottaglig man är mot alkohol jag själv är väldigt "stark" mot alkohol o blir inte lätt full (tack o lov) så ifall jag ska bli full behöver jag dricka rätt så mycket

Aa grejer är ju att jag inte vet hur mottaglig jag är mot alkohol då jag aldrig druckit innan. 


   
SvaraCitera