Aviseringar
Rensa alla

Lumpen


fegis

Keeso:

- Lite skillnad, du är kille jag är tjej :). Varför ville du inte från början?

Ville, ville jag, men fick inte pga. tidigare skador, vikt... listan kan göras lång.


   
SvaraCitera

Kul att tjejer tror att de klarar mönstringenn när bara en handfull killar bara tas in nuförtiden.


   
SvaraCitera
fegis

friggin:

Kul att tjejer tror att de klarar mönstringenn när bara en handfull killar bara tas in nuförtiden.

Även tjejer måste väl ge det ett försök iaf.
Jag vet inte hur många % av de "sökande" som kan komma in nuförtiden.


   
SvaraCitera

Leka krig det gjorde iaf jag när jag var liten, jag fick nog av det då och orkar verkligen inte anstränga mig att göra lumpen.


   
SvaraCitera
Keeso

fegis:

Ville, ville jag, men fick inte pga. tidigare skador, vikt... listan kan göras lång.

- Ah okej låter inte ku :/


   
SvaraCitera

Jag rycker in om exakt 2 månader. Ska bli förbannat skoj helt enkelt! Jag har redan varit uppe på informationshelg och träffat befälen och mina blivande polare och gjort en massa tester/styrkeprov och jägartest.

Jag tycker att det är hemskt kul med tjejer som satsar på lumpen. Det behövs helt enkelt!

friggin:

Kul att tjejer tror att de klarar mönstringenn när bara en handfull killar bara tas in nuförtiden.

hört talas om ordet kvotering? [smile] försvaret vill ha in fler kvinnor


   
SvaraCitera

Soldaten:

hört talas om ordet kvotering? [smile]

Jag glömde säga att det är det enda som kan hjälpa dem, kvotering suger btw.

Soldaten:

Jag rycker in om exakt 2 månader. Ska bli förbannat skoj helt enkelt! Jag har redan varit uppe på informationshelg och träffat befälen och mina blivande polare och gjort en massa tester/styrkeprov och jägartest.

Jägare, var?


   
SvaraCitera

friggin:

Jag glömde säga att det är det enda som kan hjälpa dem, kvotering suger btw.

Njä.. inte i detta fallet. Bara de klarar av utbildningen så ser jag inte anledningen till att alla killar som är "starkare" måste komma före.

friggin:

Jägare, var?

K3


   
SvaraCitera

Soldaten:

Njä.. inte i detta fallet. Bara de klarar av utbildningen så ser jag inte anledningen till att alla killar som är "starkare" måste komma före.

Det kan de starkare också göra, fysik före kön liksom.


   
SvaraCitera

friggin:

Det kan de starkare också göra, fysik före kön liksom.

Ja, men tjejer har inte samma förutsättningar. Men samtidigt kan de lika gärna ha 10 gånger mer vilja som gör att de klarar av lumpen bättre än en lat och egocentrisk stridspitt som maxade styrketestet.


   
SvaraCitera

Soldaten:

Men samtidigt kan de lika gärna ha 10 gånger mer vilja som gör att de klarar av lumpen bättre än en lat och egocentrisk stridspitt som maxade styrketestet.

Ja det är sant, just därför psykologen finns. 🙂


   
SvaraCitera

friggin:

Ja det är sant, just därför psykologen finns.

Dock tror jag att det är svårare att fuska för att få bättre på styrketestet än det är att få bättre hos psykologen :P.. alltså är tjejer ändå i underläge redan från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fragetacknet:

mm undrar hur du kan rekomendera den då du inte gjort lumpen själv pch altså inte kan utala dig om informationen är korrekt eller inte

Har många kompisar som har ryckt in i år/ska rycka in 2008. Har även kompisar som har vairt nere på både en och två missioner i kosovo och A-stan, de har rekomenderat sidan till mig så de borde veta vad de snackar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KiloDelta:

Har många kompisar som har ryckt in i år/ska rycka in 2008. Har även kompisar som har vairt nere på både en och två missioner i kosovo och A-stan, de har rekomenderat sidan till mig så de borde veta vad de snackar om

dom som har varit på missoner är ju ganska irrelevanta i samanhanget eftersom dom tydligen är sonna som trivdes det som är fel med den sidan är att den inte skriver något om alla som vantrivs...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fragetacknet:

dom som har varit på missoner är ju ganska irrelevanta i samanhanget eftersom dom tydligen är sonna som trivdes det som är fel med den sidan är att den inte skriver något om alla som vantrivs...

Det är sant.

Tyvärr finns det ingen sida som skriver om de som inte trivs, förutom aftonhoran, men där är det bara negetivt om försvarsmakten som skrivs. Finna bara svart och vitt i detta fallet.


   
SvaraCitera