Aviseringar
Rensa alla

lumpen!


Beelzebub:

är det värt att kräla i lera i ca 1 års tid?

Absolut inte enligt mig. Det är dock som Issen sa, en bra erfarenhet att ha på arbetsmarknaden.

Men fan palla slava under ett helt år, finns så jäkla mycket annat man skulle kunna göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

Men fan palla slava under ett helt år, finns så jäkla mycket annat man skulle kunna göra.

ja det är precis det som jag skruvar mig lite över... men jag vet egentligen inte riktigt vad jag ska göra nu efter lumpen så jag tror det här kommer bli bra för mig så jag får lite mer betänketid[smile]


   
SvaraCitera

Beelzebub:

men jag vet egentligen inte riktigt vad jag ska göra nu efter lumpen så jag tror det här kommer bli bra för mig så jag får lite mer betänketid[smile]

Jamen då är det ju bara att köra på det![crazy] Finns ju ingen mening med att bara sitta hemma...[smile]


   
SvaraCitera

Beelzebub:

justjävlar! förlåt mig [cry] såklart vi lär genomföra vår eko-revulution [bigcheers] men det här är en stor möjlighet för mig att lära mig lite strategi så jag kan mobilisera våra höns-trupper aka SS division Sturm Huhn [bigcheers]

Hehe, blev lite ledsen i ögat att du hade glömt revolutionen. [sad] Dold text: I och för sig har jag nytt namn så inte konstigt att du inte kände igen mig.

Du kan dessutom göra dig av med ledande personer inom armén så att de inte alls kan organisera sig mot oss. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beelzebub:

Stridsfordons förare på Livgardet

Inte för att avskräcka dig.. men detta är ditt framtida fordon på Livgardet. 1967 rakt in i hjärtat!

Image


   
SvaraCitera

Lumpen verkar skitcoolt ju [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joof:

Lumpen verkar skitcoolt ju [cute]

beror helt på hur man ser det[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

Inte för att avskräcka dig.. men detta är ditt framtida fordon på Livgardet. 1967 rakt in i hjärtat!

jo jag vet att jag ska köra en PBV-302 [crazy] min mönstringsförättare visa t.o.m den för mig MEN! har jag tur kommer dom förflytta mig till Skövde då får jag köra en CV90 istället [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ångrar inte att jag gjorde lumpen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beelzebub:

har jag tur kommer dom förflytta mig till Skövde då får jag köra en CV90 istället [badgrin]

Inte säkert.. de har många andra fordon på P4. Det är om du hamnar på pansarskytte som du får köra Strf90.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

Inte säkert.. de har många andra fordon på P4. Det är om du hamnar på pansarskytte som du får köra Strf90.

okej? min mönstrings förrättare sa i alla fall att ifall det skulle bli så hör dom av sig i maj om saken då får jag välja det istället


   
SvaraCitera

Lumpen är jättebra. Finns inget ställe som är så bra på att göra karl av dig. Jag som själv har gjort lumpen skulle aldrig vilja anställa någon som inte gjort lumpen. Det är det enda stället där folk kommer in som idioter och kommer ut som mindre idioter. Man lär sig ordning, samarbete, hur grupp fungerar, hur kroppen reagerar på för lite sömn och mat. Dessutom är det väldigt lite kräla i lera. Ärligt talat - du kostar Svenska staten omkring en miljon kronor och du är en investering - skulle du själv som chef slänga trettio miljoner kronor i leran? (Trettio är antalet soldater i en pluton).

Gör lumpen. De två lättaste sätten att få frisedel är att plötsligt vägra vapen eller bomma hörseltestet (första veckan). Om du inte vill hantera vapen så får du inte göra lumpen idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beelzebub:

okej? min mönstrings förrättare sa i alla fall att ifall det skulle bli så hör dom av sig i maj om saken då får jag välja det istället

Pliktverket har ingen koll. De bestämmer överhuvudtaget inget om vilket fordon eller kompani du ska tillhöra. Lyssna på en som har erfarenhet istället.


   
SvaraCitera

Pliktverket vet ingenting om någonting och har inget och får inte ha något direkt med försvarsmakten att göra. Detta för att försvarsmakten inte skall kunna välja sina egna soldater och med dessa kunna utföra exempelvis en statskupp eller dylikt. Det är en demokratisk säkerhet att pliktverket är ute och cyklar och sätter fel värnpliktiga på fel befattningar.


   
SvaraCitera

Jag får antagningspröva snart jag med [surprised] Låter helt bisarrt.


   
SvaraCitera