Aviseringar
Rensa alla

lumpen - vad gör en amfibiesoldat?


yakoue:

tja alla lumpen vänliga.. jag fick ett brev om att jag skulle mönstra för ett par veckor sen. Jag hade tänkt bli amifibiesoldat, vad gör en sådan och finns det fler inriktningar inom amfibie grejset?

Amfibiesoldat är nog en väldigt givande tjänst, men du skall tänka på att det är en av de mer krävande.[smile]

"GP920 Amfibiesoldat
Som soldat i Amfibiebataljonen är din och dina kamraters huvuduppgift att försvara våra kustområden mot angrepp från havet. För att snabbt kunna förflytta er i skärgården är ni utrustade med olika typer av båtar och fartyg, med stridsbåten som den vanligaste. Bataljonen har också mindre amfibiefordon som utnyttjas till förflyttningar på de större öarna."

http://www.lumpen.nu/Lumpen/Utbildningar/Egen-sokning/?btkd=GP920&fsgr=3

Denna utbildning genomförs på amfibieregementet (AMF 1) i Berga utanför Sthlm.

Här är några andra utbildningar som genomförs på AMF 1 i stil med Amfibiesoldat:

GP820 Amfibiegruppbefäl, Marinen
UP730 Amfibieledningstekniker, Marinen
UP820 Amfibiemekaniker, Marinen
GP720 Amfibieplutonsbefäl, Marinen
GP920 Amfibiesoldat, Marinen
UP720 Amfibietekniker, Marinen
GP840 Amfibieunderhållsbefäl, Marinen
GP940 Amfibieunderhållssoldat, Marinen

Här tillhör också FB900 Kustjägare. Där är dock utgångspunkten att du gärna kan söka men du kommer inte att bli antagen.[wink]

Hoppas att detta hjälpte lite.[smile]


   
SvaraCitera

yakoue:

men vad är Lv6?

Förtydligande: Luftvärnsregemente 6 i Halmstad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar du vatten ska du bli Amfibie, de har äckligt mycket (och fruktansvärt tung) vattenfys.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Attackdykare!


   
SvaraCitera

yakoue:

Jag hade tänkt bli amifibiesoldat, vad gör en sådan och finns det fler inriktningar inom amfibie grejset?

Snöa inte in dig en grej bara, var öppen för förslag och läs om dom olika befattningarna på internet och titta på filmer. T.ex:
Arméns enda Bergsjägarpluton:
Del 1:

Del 2:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Bort sig.. Övar nakna och vådaskjuter andra.

Klasskompisen i högskolan hade varit amfibie. Andra veckan när han fick se ett par latexhandskar i skolan sade han att sådana brukade de använda och föra in två fingrar i anuset på sovande polare i lumpen.
Amfibie=hjärndöd?


   
SvaraCitera

DinGud:

Amfibie=hjärndöd?

Nej bara en fel stämning/attityd som skapas av befälen från dag ett.


   
SvaraCitera

DinGud:

Amfibie=hjärndöd?

Det verkar ju så.
Jag känner iofs en kille som var amfibie och.. Nä han är faktiskt mer eller mindre hjärndöd [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Recall:

Nej bara en fel stämning/attityd som skapas av befälen från dag ett.

Homoerotisk fistfuck är något som är lätt att falla för, precis som vanligt grupptryck? Fast det kanske är ett sätt från befälen att minska fördomar mot HBT-personer så att även de känner sig välkomna.


   
SvaraCitera

DinGud:

Homoerotisk fistfuck är något som är lätt att falla för, precis som vanligt grupptryck? Fast det kanske är ett sätt från befälen att minska fördomar mot HBT-personer så att även de känner sig välkomna.

Antagligen inte just "homoerotisk fistfuck", men Amf1 är känt för att ha hård attityd, dåliga värderingar. Du förstår antagligen vad jag menar.


   
SvaraCitera

yakoue:

tja alla lumpen vänliga.. jag fick ett brev om att jag skulle mönstra för ett par veckor sen. Jag hade tänkt bli amifibiesoldat, vad gör en sådan och finns det fler inriktningar inom amfibie grejset?

För det första, har du den fysiska konditionen till det? För det andra, gillar du vatten och båtar? För det tredje, varför bli något som du inte vet vad det är för något?


   
SvaraCitera

Recall:

Arméns enda Bergsjägarpluton:

Vilken otroligt bra jävla film!
AJB, det vore nått de[cool]


   
SvaraCitera

JanJoergen:

Vilken otroligt bra jävla film!
AJB, det vore nått de

Yes. [cool]
AJB är bra skit. Mycket bra sammanhållning. [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera