Aviseringar
Rensa alla

lunchlådetips


Ämnesstartare

hejzan alla

ni som tar med lunchlådor, vad brukar ni ta för mat?? får beslutångest på kvällarna när jag ska fixa, och slutar oftast med att jag glömmer bort att fixa och går utan lunch nästa dag, eller äter chips/riskakor ist

men d funkar inte måste ju ha mat, så undrar va brukar ni göra för mat som är lätt o gott ändå 

kom m tipz,


   
Citera
Ämnesetiketter

typ omelett eller pastasallad. eller kanske baguetter med tonfiskröra eller något annat gott i


   
SvaraCitera

bra matlådemat tycker jag är pajer, hemmagjord pizza och sallader

själv brukar jag dock ta med det jag har över


   
SvaraCitera
kook
 kook

Lasagne? Det är ju lätt att "storkoka på", för det blir ju massor oavsett och så kan dy frysa in massor av matlådor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Falafel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra lunchlådor kräver bra planering. Brukar laga och frysa ner 5-10 matlådor varje helg, så gör det inget om jag inte har tid/ork att ställa mig vid spisen på vardagskvällarna. 

Men om det krisar så är couscous en bra grej. Tar fem minuter att fixa, kan ätas såväl varm som kall och kombineras med det mesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kook: Lasagne? Det är ju lätt att "storkoka på", för det blir ju massor oavsett och så kan dy frysa in massor av matlådor.

Lasagne är bästa lunchlådematen! Gör en storpanna i månaden som räcker till middag och åtta matlådor.


   
SvaraCitera

snubb1 brukar göra matlåda av rester från dagen innan, är nog ganska vanligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar satsa på sallader, eller "lyxmackor" dvs mackor med massa saker på, typ isbergsallad, ägg eller köttbullar på, eller ja. massor på så det inte blir tråkiga mackor 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man behöver inte är lunch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag äter bara uteRodnar


   
SvaraCitera