Aviseringar
Rensa alla

Lundsbergs Skola


Ämnesstartare

Vad tycker ni om Lundsbergs Skola?


   
Citera

Verkar vara en trevlig skola där man kan lära känna vänner för livet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Walks In:
Verkar vara en trevlig skola där man kan lära känna vänner för livet. 

Förväntad mig mer negativa kommentarer, trevligt att det finns någon som tycker positivt om den 🙂


   
SvaraCitera

Sofiaakatt:

Förväntad mig mer negativa kommentarer, trevligt att det finns någon som tycker positivt om den 🙂

Ja. Det känns som en skola där man uppfostras till att bli en trevlig och varm individ. En skola där man får vara den man vill och där alla är välkomna. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte, men de får statliga bidrag vilket är extremt få undantag ifrån alla andra privatskolor. Tycker att det är orättvist.

Har för mig att det var en film om skolan också, det var en kille som började där och fick en polare som var läsnörd. Sen så blev han förälskad med en finsk tjej som arbetade i skolans matsal. Minns också att rektorn snodde ett kärleksbrev som vart ifrån hans älskade. Han kände en advokat som ordnade med att han fick tillbaka brevet så den slutade lyckligt.


   
SvaraCitera
Lounge

Xuzkie: Har för mig att det var en film om skolan också, det var en kille som började där och fick en polare som var läsnörd. Sen så blev han förälskad med en finsk tjej som arbetade i skolans matsal. Minns också att rektorn snodde ett kärleksbrev som vart ifrån hans älskade. Han kände en advokat som ordnade med att han fick tillbaka brevet så den slutade lyckligt.

Galen

viiiilken film kan det vara.. viiilkeeen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

Galen

viiiilken film kan det vara.. viiilkeeen..

Ondskan va verkligen 1 lycklig film


   
SvaraCitera
Lounge

kakakaka:

Ondskan va verkligen 1 lycklig film

ja

skrattar jämt åt min egna imitation av "kom te rutan.. kl 8" *slår me matkniven på huvudet*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

Ondskan va verkligen 1 lycklig film

Ja juste! Ondskan, måste vara en ironisk titel. Var en romantik eller drama eller vad man kan säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

ja

skrattar jämt åt min egna imitation av "kom te rutan.. kl 8" *slår me matkniven på huvudet*

Brukar piska mig sj pga kul grej Skadeglädje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

O tända ljus samtidigt


   
SvaraCitera
Lounge

kakakaka:

Brukar piska mig sj pga kul grej Skadeglädje

jag määä.. och bränna mig sj me strykjärnet skööönt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge: viiiilken film kan det vara.. viiilkeeen..

Pokemon 2: Ensam e stark tror jag, men har glömt :/


   
SvaraCitera
Lounge

Tamburinmannen:

Pokemon 2: Ensam e stark tror jag, men har glömt :/

var ju en finsk med.. pokemon är ju japanskt eller ngt?? iofs när jag tänker påre låter språken rätt lika så finnen märks nog inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om man under några års tid vill isolera sig helt och hållet från den riktiga världen för att bygga vidare på en tradition av pennalism och aristokratiska värden ser jag ingen anledning att stanna hemma

eller så är det helt ok


   
SvaraCitera