Aviseringar
Rensa alla

Lunginflammation (snälla hjälp!)


Ämnesstartare

Jag var för ca 6-7 månader sedan sjuk och hade närmare 40 graders feber och var hängig men inget mer. Jag hade i kanske en månad innan det haft otroliga smärtor i mina lungor men trodde att det var pga att vi körde konditionsträning på idrotten eftersom att jag vid tillfället aldrig hade tränat innan. Jag åkte in till akuten pågrund av att jag tuppade av och fick krampanfall typ men jag blev bara hemskickad. När jag kom in andra gången med ambulans så undersökte de mig och det visade sig att jag hade en allvarlig och ovanlig lunginflammation (kommer inte ihåg vad det hette) och det gav liksom inga lunginflammationsliknande symptom typ. Min fråga är då att jag har fortfarande den här smärtan i mina lungor och jag vet att det kan ta några månader innan man återhämtar sig men jag står inte ut med den här smärtan längre!!!!! Någon som har haft samma upplevelse eller samma sjukdom som vet när det går över? Jag har och har aldrig haft den där hostan eller liknande så folk fattar inte att jag fortfarande lider utan de ba ”nej du inbillar dig bara” men jag gör inte det, ibland kan jag knappt stå upp pga smärtan!!!!! Jag ser ju helt störd ut i skolan eller på bussen när jag bara lutar mig framåt och klämmer mina revben.


   
Citera

Jag har inte haft det så illa som du har beskrivit men under ett halvår eller mera så har jag haft värkande smärta plus huggande i vänstra lungan längst ner typ. Har blivit värre och imorgon så har jag en tid med läkaren, ska egentligen kolla upp min psoriasis men ska kolla upp detta också då jag börjar må illa och det kommer och går samt blir värre för varje gång. Kanske är lungsäcksinflammation men jag kan bara spekulera. Får se om det är mindre eller mer allvarligt! Kan höra av mig hur det gick om du vill, inte för att behöver vara samma sak. 

När jag mår som värst så kan jag inte andas normalt och får huggande smärta som jag syftade på. Jag vet att jag mår garanterat värre när jag har ett intensivt spinning pass eller jogging så jag har tagit det lugnt tills vidare.


   
SvaraCitera

Be läkare hjälpa dig lindra symptomen.
är det typ twar eller nått? 


   
SvaraCitera