Aviseringar
Rensa alla

Lungproblem??


Ämnesstartare

Hej, vet inte riktigt vart jag ska vända mig och är trött på sjukhus och vårdcentraler eftersom det är som mitt andra hem, så tänkte först höra om någon vart med om något liknande. Har nämligen i säkert en månad haft otroligt ont i axeln när jag andas, ibland när jag tränar, t.ex. sprungit så har jag inte kunnat fullfölja det pga att det gör så otroligt ont i axeln, även i ryggen. Men kan även vara när jag går hemma och inte gör något alls. Har också haft problem med andningen senaste tiden, var ute och sprang, men efter drygt 2 km gick det inte mer för smärtan i axeln och ryggen och fick knappt någon luft (ungefär som astma skulle jag tro). Så är det någon som har en aning om vad det kan vara eller som har vart med om något liknande?


   
Citera

Jadu , ett sjukhus ger dig bättre svar än ett forum .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Jadu , ett sjukhus ger dig bättre svar än ett forum .

Självklart gör det det, men skulle va gött att slippa dra iväg till läkarna som säkert ändå inte hittar något fel, kan ju hända att någon haft något liknande.


   
SvaraCitera

swagern#1:

Självklart gör det det, men skulle va gött att slippa dra iväg till läkarna som säkert ändå inte hittar något fel, kan ju hända att någon haft något liknande.

De hittar det fel som finns, det blir nog mer fel om du frågar någon av oss här på UM Blink
Läkarna vet Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

De hittar det fel som finns, det blir nog mer fel om du frågar någon av oss här på UM Blink
Läkarna vet Glad

Litar såklart på läkarna och förstår att de gör sitt bästa, är bara så trött på sjukhus som jag skrev eftersom jag har återbesök lite för ofta, och läggs inte då och då osvosv, men antar att det är det jag får ta och göra ändå 🙂


   
SvaraCitera

Gå till doktorn igen. Eller ja, gå först till primärvården och träffa en sköterska, om det behövs får du en remiss till sjukhuset eller så skickar de dit dig akut, men oavsett så får du en vägledning om var du ska vända dig.


   
SvaraCitera

swagern#1:

Litar såklart på läkarna och förstår att de gör sitt bästa, är bara så trött på sjukhus som jag skrev eftersom jag har återbesök lite för ofta, och läggs inte då och då osvosv, men antar att det är det jag får ta och göra ändå 🙂

Jag förstår att det är jobbigt att gå dit och det inte händer något men ett tips (som min mamma har erfarenhet av vården) är att du tjatar tills de hjälper dig till rätta.
Lycka till iaf med Axeln och lungorna, sådant behöver ju åtgärdas! Glad


   
SvaraCitera

swagern#1:

Självklart gör det det, men skulle va gött att slippa dra iväg till läkarna som säkert ändå inte hittar något fel, kan ju hända att någon haft något liknande.

Att du ens vågar lita på ett forum om något sådant allvarligt,


   
SvaraCitera

tuberkolos


   
SvaraCitera

Tuberkulos drabbar framförallt lungorna, men kan även angripa andra organ som centrala nervsystemet,könsorganen,blodomloppet, skelettet, leder eller huden.


   
SvaraCitera

Tror knappast det är tuberkulos :S det är ovanligt i dagens samhälle... om det är något så är det förmodligen en muskelinflammation


   
SvaraCitera