Aviseringar
Rensa alla

Lura min flickvänspojke.


Ämnesstartare

Ska lura min flickvänspojke idag!

Ska bjuda på middag och har tänkt att göra kyckling i sötsur sås (på burk som jag fick av min snälla farmor) och ris.
Men ska fixa maten innan han kommer och säga att jag lagat det själv så att han blir imponerad av min fantastiska matlagning! [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Eller så lagar du mat själv, burkmat är ju vidrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Eller så lagar du mat själv, burkmat är ju vidrigt.

Är för lat för att laga mat idag. Och den såsen är faktiskt god!


   
SvaraCitera

Egyptologen:

Är för lat för att laga mat idag. Och den såsen är faktiskt god!

Usch. Tina kycklingen, gör en marinad på vitlök, salt och peppar, rosmarin, olivolja, soja och en skvätt rödvin, stek kycklingen i lite gurkmeja för färg och bräsera i ugnen någon timme i marinaden. Reducera såsen som blir över tills den är tjock, blanda i färsk chili och lite socker. Klar och 100x godare än något annat tjafs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Tina kycklingen, gör en marinad på vitlök, salt och peppar, rosmarin, olivolja, soja och en skvätt rödvin, stek kycklingen i lite gurkmeja för färg och bräsera i ugnen någon timme i marinaden. Reducera såsen som blir över tills den är tjock, blanda i färsk chili och lite socker.

Ööh. Har typ knappt hälften av alla ingredienserna. Men lät gott i alla fall. Kanske svänger ihop det nån annan dag när jag har varit och handlat.


   
SvaraCitera

Varför lagar inte han mat om han nu är flickvän?!? [no-no] *låtsas vara sexsist*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Varför lagar inte han mat om han nu är flickvän?

Det brukar han göra. Min tur att laga mat den här gången. *Låtsas vara snäll och rättvis*


   
SvaraCitera

Egyptologen:

Det brukar han göra. Min tur att laga mat den här gången. *Låtsas vara snäll och rättvis*

Men det är ju rättvisa? *låtsas vara politiker*


   
SvaraCitera

Laga mat är ju det roligaste som finns, hajar inte hur du kan tycka att det är jobbigt. :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

*låtsas vara politiker*

Du kan inte låtsas vara politiker. Du är för söt och snäll för det!

respons:

hajar inte hur du kan tycka att det är jobbigt.

Blir sjukt stressad av det. Allt kokar över, jag skriker och svär och maten blir lite halvt misslyckad.


   
SvaraCitera

Egyptologen:

flickvänspojke

vad är en flickvänspojke?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

vad är en flickvänspojke?

En flickvän som egentligen är en pojke.


   
SvaraCitera

Egyptologen:

Allt kokar över, jag skriker och svär och maten blir lite halvt misslyckad.

Låter ungefär som när jag ska laga mat själv. [cute] Men jag svär nog inte så mycket, ser bara uppgiven ocg gråtfärdig ut. [blush]


   
SvaraCitera

Egyptologen:

En flickvän som egentligen är en pojke.

Ehm, men alltså... va? De där var ju ännu mer förvirrande[shake][confused]


   
SvaraCitera

respons:

Laga mat är ju det roligaste som finns, hajar inte hur du kan tycka att det är jobbigt. :S

Nä, är roligare att handla! Dvs i mataffär, ej tjejsaker som smink och kläder.


   
SvaraCitera