Aviseringar
Rensa alla

Lycklig men ändå inte?


Ämnesstartare

Blåbärt är lycklig. Fast ändå inte. För blåbärt håller på att gå vidare från sitt käpprättåtskogen förflutna. Blåbärt vill ha förslag på vad han ska börja med för hobbys och andra saker.

PS. Blåbärt vill veta om han ska ta bort sin facebook [cute]


   
Citera

Samma här.. Ha din FB kvar.. Den kanske kommer till användning någon dag. [smile]


   
SvaraCitera

Ta en promenad runt stångån.


   
SvaraCitera

När jag skulle gå vidare från ett mindre bra förflutet började jag läsa jävel! Hatade att läsa innan men lärde mig att gilla det och fastnade helt i det och man la många dumma saker bakom sig.

Återupptog även mitt vilande intresse för tvspel, började hänga på spelforum och så igen och idag är jag lika kär i dem som när jag var ung!

Nej fb kan väl vara bra att ha. Har jag insett det senaste halvåret.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Hatade att läsa innan men lärde mig att gilla det och fastnade helt i det och man la många dumma saker bakom sig.

Vad började du läsa för något?


   
SvaraCitera

S3ON:

Vad började du läsa för något?

Massor! Men mest böcker av John Grisham och Dennis Lehane, fastnade snabbt för dessa två författare. Så mest blir det väl kriminalböcker av olika slag.


   
SvaraCitera

el guaje är en klok man, lyssna på honom

i övrigt kan jag rekommendera:

någon form av sport
är du lagidrottare så kanske korpfotboll
annars kan jag (så klart) rekommendera karate!
att gymma kan också vara trevligt

tränar man något man gillar så mår man bättre och blir gladare. det brukar också förbättra självförtroendet att märka att man blir snabbare/starkare/bättre tekniskt.

annat jag kan rekommendera är att börja spela ett instrument. jag vet inte hur du är lagd, om du föredrar att sitta själv och lära dig eller om du gillar att bli upplärd av någon annan, men jag gick i varje fall i musikskola från jag var 9 till jag var 16 och tyckte att det var hur kul som helst! det är jätteroligt att märka hur man blir bättre och bättre och kan spela mer och mer komplicerade stycken. om man sitter själv tycker jag det lätt blir att man fastnar på ett ställe och sen inte kommer vidare.

sen finns det ju en massa pysselgrejer man kan hålla på med, min bror till exempel är ett rätt stort fan av origami och sen vet jag en kille som lägger pärlplattor. alltså inte typ en random cirkel de fyller med oregelbundna mönster, utan han använde något program som gjorde om bilder till pärlplattemönster.
höll själv på med en massa korsstygn å grejer när jag var liten, det är kanske inte så coolt, men rätt kul faktiskt. sticka raggsockor är också något jag roat mig med en del samtidigt som jag ser på film.

se på film och tv-serier är också ett trevligt tidsfördriv, dock tror jag inte man ska göra detta för mycket då det nog inte är så utvecklande av en själv. jag tror inte man mår helt bra av att titta för mycket på film och isolera sig från världen, men det kanske bara är jag.

annars, om du brinner för någonting politiskt så tycker jag att du ska engagera dig i ett ungdomsförbund. du lär dig en massa intressanta saker och lär känna en massa nya människor som tycker ungefär likadant som du och som du kan bolla tankar och idéer med.
om du inte brinner för just partipolitik finns det kanske något annat du brinner för? engagera dig inom kåren på din högskola eller inom någon annan förening.

hoppas detta hjälpte något!


   
SvaraCitera

och nej, ta inte bort din facebook, det är ett bra sätt att hålla koll på vem som gjort slut med vem (det är inte alltid jätteuppskattat att dra upp gamla förhållanden hos vänner), hålla kontakten med gamla vänner eller bli inbjuden på fester


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

sen finns det ju en massa pysselgrejer man kan hålla på med, min bror till exempel är ett rätt stort fan av origami

Googlade det och det verkade ju skitkul! Tack!! Har nu suttit här och vikt papper i tio minuter och kanske varit den lyckligaste mannen på jorden under tiden. Jag må vara klok men du är ännu klokare.

Visste inte ens vad det var innan [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullen:

Ta en promenad runt stångån.

int edär för tillfället

El Guaje:

När jag skulle gå vidare från ett mindre bra förflutet började jag läsa jävel!

läser redan [cute]

Blivande_japan:

tränar man något man gillar så mår man bättre och blir gladare. det brukar också förbättra självförtroendet att märka att man blir snabbare/starkare/bättre tekniskt.

Ska börja klättra när jag kommer ned till linköping igen bara jag hittar någon att klättra med

Blivande_japan:

annat jag kan rekommendera är att börja spela ett instrument.

Spelar fiol[blush]

Blivande_japan:

sen finns det ju en massa pysselgrejer man kan hålla på med,

ha rmina pärlochståltrådsödlor ja ggör

Blivande_japan:

se på film och tv-serier är också ett trevligt tidsfördriv,

Sett 2 säsonger av greys anatomy på 1 vecka[blush]

Blivande_japan:

annars, om du brinner för någonting politiskt

Njea men tänker försöka hänga mer på UM med andra UMare och göra saker UMare gör(Sitta uppe sent och spela betapet och rita i pajnt)[cute]


   
SvaraCitera

Blåbärt:

läser redan

Meh, jag som trodde jag kom med årets tips. [sad] drick mer konjak då!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

drick mer konjak då!

THIS i like[bigcheers]


   
SvaraCitera

Blåbärt:

THIS i like

Bleeh, det är du förhoppningsvis ensam om i den här tråden. Men det är säkert ett bra nöje!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Bleeh, det är du förhoppningsvis ensam om i den här tråden. Men det är säkert ett bra nöje!

Köpte nytt precis innan jul[bigcheers]


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Köpte nytt precis innan jul

Eow [shake] Det är så vidrigt så klockorna stannar!


   
SvaraCitera