Aviseringar
Rensa alla

Lysrör till bil?


Ämnesstartare

Har en Volvo 240 som jag tänker fixa upp en del. Och tyckte det skulle vara nice att ha ett rött lysrör inne. Vad kallas detta? Hittar ju inget när jag söker "lysrör till bil" på google? Eller kanske man inte använder lysrör utan bara en lampa? Länka om du hittar något nice!

Vad finns det mer för kul man kan göra med en bil?


   
Citera
Ämnesetiketter

skrota den


   
SvaraCitera
oktan

Skyffla in jord & ha den som växthus, plantera jordgubbar i den!


   
SvaraCitera

Menar du neon rör??


   
SvaraCitera

Är det inte olagligt med neon på farkoster?


   
SvaraCitera

Söker man på neon får man betydligt mer, den här är jag själv sugen på att införskaffa.

http://www.blueride.se/undercar-7farger-p-378.html?cPath=121_35

Och det är olagligt att använda i trafik, men jag har läst att använder man färg kombinationen vitt/gult fram, gult på sidorna och rött bak så får du ha de och detta tycker jag låter rimligt.
Men du får ha neon på bilen i vilken färg d vill men icke använda de i trafik.


   
SvaraCitera

Nu är det en gammal volvo du har, så skulle nog inte lägga ner pengar på den då en glödlampa är värd lika mycket pengar.

Men ska du ha ljus INUTI bilien bör du ha ledlampor.


   
SvaraCitera

internet:

skrota den


   
SvaraCitera

laggar28:

Vad finns det mer för kul man kan göra med en bil?

har du några meck erfarenheter eller några kunskaper?


   
SvaraCitera

du kan göra hur mycket som helst med en bil tex byt ut gula blinkers glas till vita, byta ut strålkastar glasen till klar glas eller angel eys glas. byta radio till cd spelare och byta högtalare, köpa snyggare fälgar, byta avgasrör till störe demision.


   
SvaraCitera

john22:

du kan göra hur mycket som helst med en bil tex byt ut gula blinkers glas till vita, byta ut strålkastar glasen till klar glas eller angel eys glas. byta radio till cd spelare och byta högtalare, köpa snyggare fälgar, byta avgasrör till störe demision.

Förutom neonlampor under bilen.


   
SvaraCitera
oktan

Såga av taket till våren så har du en partybil, till hösten har du en trevlig regnmätare om inte termiterna har käkat upp golvet! Men, styla en 240 är ju som att sminka en gris.. Låt den vara som den är på utsidan utan massa fjålleri kladd som fula klarglas & stora negerfäljar. Satsa hellre på en elleman kam & en lättad 405 topp & 2.5tums avgasrör i stället. Så kör du kalsongerna av fjollebilarna i byn, myyycke rolit om det ser ut som en orginalbil med breddade plåtfäljar i det läget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oktan:

Såga av taket till våren så har du en partybil...

Är säkert både jävligt dyrt att förstärka upp karossen så att den håller och dessutom få igenom den genom bilprovningen. [sad]

Bilprovningen gillar inte att man sågar av taket av gamla bilar och gör om dom till cabbar!?? [sad] [smile]


   
SvaraCitera
oktan

Jodå. Man måste svetsa fast dörrarna in & utsidan, svetsta fast en 50.50 balk mellan hjulhusen i skuffen, montera midjebälten fram. Ringa in till bilprovningen för reg besiktning = färdit! Vi gjorde så med en volvo 142 utan problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oktan:

Jodå. Man måste svetsa fast dörrarna in & utsidan, svetsta fast en 50.50 balk mellan hjulhusen i skuffen, montera midjebälten fram. Ringa in till bilprovningen för reg besiktning = färdit! Vi gjorde så med en volvo 142 utan problem.

Det låter jävligt flummigt men jag tror dig. Har Bilprovningen ingen åsikt om att det är jobbigare för besiktningspersonalen att komma i- och ur bilen? En liten (kort) besiktningsman (besiktningskvinna) måste ju nästan ha en stol eller en stege för att komma i- och ur bilen!? [smile]

Du han möjligen ingen inga bilder på 142:an? Skulle vara jävligt kul att se hur den ser ut. [bigsmile]

Gäller detta med att svetsa dörrarna på in- och utsida och dit en en balk mellan bakre hjulhusen alla bilar? Skulle vara häftigt att "cabba" en gammal Merca S-klasse (450 - 600 modellerna) på samma sätt!


   
SvaraCitera