Aviseringar
Rensa alla

lyssnare eller pratare?


Ämnesstartare

vad föredrar du? en människa som kan lyssna eller en människa som mest pratar?

posta era tankar [smile]


   
Citera

bra att frågan i inlägget och i pollen är två olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BennjaHp:

lyssnare (Du röstade på detta alternativ)

gillar att observera


   
SvaraCitera
mynona

BennjaHp:

lite av båda (Du röstade på detta alternativ)

Man vill gärna tala om vad man funderar på när den andra lyssnar, och man vill också höra vad den andra tycker och tänker: båda sidor av stimulansen. Det blir ju en cirkel. Men jag har inget emot att börja.


   
SvaraCitera
höna

BennjaHp:

lyssnare (Du röstade på detta alternativ)

är jag. oftast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BennjaHp:

lyssnare (Du röstade på detta alternativ)

Eller så har jag bara pratglada vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BennjaHp:

lyssnare (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såna som bara glappar och glappar och glappar har jag inte mycket för. Men vill inte vara med såna som mig själv häller. Det är synd att dom som pratar hela tiden bara använder en väldig massa ord utan att riktigt ha något innehåll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BennjaHp:

lyssnare (Du röstade på detta alternativ)

I vissa situationer pladdrar jag på.
Oftast är jag "tyst" och lyssnar som den snälla fjant jag är som låter andra ta för sig på min bekostnad.
Dold text: Ogillade Risk 1:an och 2:an lite för att man var "tvungen" att delta i diskussioner och svara på frågor för att bli godkänd. Men alla blev godkända, även de som inte sa ett ord...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är: både och. Lyssnare är jag alltid. Gillar att ta del av andras tankar och åsikter. Pratare är jag bara om sällskapet är rätt, men brukar ändå inte prata på "bara för att".

Föredrar: också både och. Umgås nog helst med en lyssnare dock, tror jag, gillar lugn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BennjaHp:

lyssnare (Du röstade på detta alternativ)

Beror på hur bekväm jag är dock. Är jag med personer jag känner bra, då kan jag prata på alldeles för mycket, likaså 1on1 med någon jag inte är så bekväm med.

Men om det handlar om 2+ personer som jag inte är bekväm med, då lyssnar jag (eller pratar inte, åtminstone!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BennjaHp:

lyssnare (Du röstade på detta alternativ)

du vet uttrycket "less is more"? jag är den enda bland mina kamrater som anammat denna stilrena levnadsform.


   
SvaraCitera

BennjaHp:

lite av båda (Du röstade på detta alternativ)

Är själv en pratglad människa som kan lyssna, tycker om en människa som också kan bådadera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BennjaHp:

lite av båda (Du röstade på detta alternativ)

Jag vill ha plats för mina tröttsamma monologer man jag vill inte att hela tyngden av att föra konversationen framåt skall ligga på mina axlar heller, och ibland vill man själv bara lyssna, luta sig tillbaka i baksätet och knäppa en öljävel.


   
SvaraCitera

BennjaHp:

lite av båda (Du röstade på detta alternativ)

Har snålt med social energi.

Blir provocerad när personen man pratar med inte ger ordentlig respons eller vägrar ta plats. De är energikrävande pga de hjälper ej till att styra. Orkar ej styra allt själv.

Blir provocerad när folk tar för mycket plats och inte kan sluta prata eller är dålig på att låta andra komma till tals. Folk som tycker att det är viktigare att få fram sin egna poäng än att ev. lära sig något nytt. De är energikrävande pga de suger i sig ens energi så att man ej får nåt över.

Gillar att observera.
Gillar att kunna bolla tankar och åsikter, få feedback. Göra av med lika mycket energi.


   
SvaraCitera