Aviseringar
Rensa alla

m3lis rygg = 80 år


Ämnesstartare

Min rygg är sämst!! Just nu kan jag inte ens böja mig ner utan att det gör svinont och jag gör det långsamt och går långsamt upp. Skulle hjälpa mamma att bära saker men kan inte!!!! GAH. Är så trött på detta nu! Jag tränar ryggen ofta och har ett njurbälte som jag ska använda ibland men det är så jobbigt att använda för under det så blir man hur svettig som helst, och jag kan inte ha det under tex jeans för får inte plats! Hjälp, hur kan jag göra innnan jag dör pga min rygg[cry]

Dold text: spillde nyss tomat på mammas finstol ser ut som mens


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

[sad]
Finns här som ett andligt stöd vännen [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

steloperera den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stretcha baksidan av låren. Det hjälper faktiskt, även om man inte tror det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Stretcha baksidan av låren. Det hjälper faktiskt, även om man inte tror det.

När? När jag har ont eller ska jag göra det mera när jag har tränat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

När? När jag har ont eller ska jag göra det mera när jag har tränat?

Varje dag. Börja med att försöka nudda tårna när du sitter på golvet, sen handflatorna i golvet när du står upp. Funkade jättebra för mig när jag för några år sen hade skitont i ryggen,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Börja med att försöka nudda tårna när du sitter på golvet, sen handflatorna i golvet när du står upp

Fattar ej vad du menar![blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Fattar ej vad du menar![blush][blush]

Försök sätta fingertopparna i golvet bara medan du står med raka ben så känner du nog vilka muskler det är jag menar. Det kommer göra ont.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ha njurbältet under mjukisar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Försök sätta fingertopparna i golvet bara medan du står med raka ben så känner du nog vilka muskler det är jag menar. Det kommer göra ont.

aha aa, oki! ska det nu ! kommer nog göra ont i benen!

enhimmelskdrog:

ha njurbältet under mjukisar!

aa jag brukar det, men gilar ej att gå med mjukisar hela veckan 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

aha aa, oki! ska det nu ! kommer nog göra ont i benen!

Det är bättre om du sitter ner på golvet med benen rakt utsträckta framför dig. Sen lutar du dig framåt och försöker nudda tårna. Om du har så pass korta benmuskler att du får ont i ryggen blir nog det här lättare än att direkt köra det andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

aa jag brukar det, men gilar ej att gå med mjukisar hela veckan 🙁

du kan ju ha det när du är hemma bara [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Det är bättre om du sitter ner på golvet med benen rakt utsträckta framför dig. Sen lutar du dig framåt och försöker nudda tårna. Om du har så pass korta benmuskler att du får ont i ryggen blir nog det här lättare än att direkt köra det andra.

Det var svårare, nådde nästan inte fram alls, det var bättre att stå på fötterna, kändes i skulderbladen och i ryggen längre ner och i benen, fast just nu har jag träningsverk också, är är ovigare

enhimmelskdrog:

du kan ju ha det när du är hemma bara

aa, fast det är så jobbigt, brukar bara gå i tröja trosor när jag är hemma, och njurbältet nu ockå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Det var svårare, nådde nästan inte fram alls, det var bättre att stå på fötterna

Är du säker på att du inte böjde på knäna då? När du stod upp alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Är du säker på att du inte böjde på knäna då? När du stod upp alltså.

ja, testade igen, och gjorde ej, fast nu gick det bättre med att sitta ner också!

men vet du om man ska ha på njurbältet när man tränar ryggen eller inte?


   
SvaraCitera