Aviseringar
Rensa alla

Må bättre psykiskt


Ämnesstartare

Finns det någon träning som kan hjälpa? typ styrketräning, kondition..? dans? vem vet. Alltså något som går att göra hemma, ute möjligvis. Jag har inte som mål att gå upp i vikt, få mer muskler eller nåt sånt, bara att jag vill må bättre, psyksikt är klart viktigare än det fysiska.


   
Citera
Ämnesstartare

jag tror att promenader och joggingrundor hjälper med båda delarna, det gör det för mej iallafall [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

Finns det någon träning som kan hjälpa? typ styrketräning, kondition..? dans? vem vet. Alltså något som går att göra hemma, ute möjligvis. Jag har inte som mål att gå upp i vikt, få mer muskler eller nåt sånt, bara att jag vill må bättre, psyksikt är klart viktigare än det fysiska.

Börja motionera vad som helst. Motion är bra för välbefinnandet på alla sätt och vis.
Springa är väl lättast och billigast kanske. Jag hade värderat motion framför styrketräning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvälls/natt-promenader med stillsam kontemplering är alltid en hit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vafan? PSY inte FY
Varför tror du fysiska övningar hjälper? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Varför tror du fysiska övningar hjälper? :s

det finns faktiskt människor som varit deprimerade som har gått långa promenader, det hjälpte![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Varför tror du fysiska övningar hjälper? :s

för att både psyket och kroppen är en del av människan, kanske? Ska människan må bra, måste resten ha det bra också. Att röra på sig kan hjälpa en att sova bättre, att bearbeta tankar och helt enkelt inte bara sitta och slöa och ignorera hela världen. Frisk luft brukar sällan ses som något negativt heller.

OnT: Yoga och promenader! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

OnT: Yoga och promenader! 😀

ok[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst, men.. Varför finns det inga psykiska övningar du kan göra? :<


   
SvaraCitera

Jag skulle vilja tipsa om kampsporter, tex. Taekwondo.
Det har hjälpt mig otroligt mycket iaf.
fast nu såg jag att du sökte nåt som du kunde göra hemma så då är nog Yoga en bra idé 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Visst, men.. Varför finns det inga psykiska övningar du kan göra? :<

nu förstår jag inte vad du menar. hur menar du?

psyket och kroppen hör liksom ihop. även om man tränar något fysiskt behöver det inte alls bara vara bra på så sätt att man går ner i vikt, får muskler eller dyl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

nu förstår jag inte vad du menar. hur menar du?

Ja men man kan träna fysiskt.. Och man kan träna psykiskt [mad]
Räkna matte eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Natha_tha_fighter:

Jag skulle vilja tipsa om kampsporter, tex. Taekwondo.
Det har hjälpt mig otroligt mycket iaf.
fast nu såg jag att du sökte nåt som du kunde göra hemma så då är nog Yoga en bra idé 😛

nu när jag tänker efter känner jag att det kanske är bra att hålla på med nåt utanför hemmet.då blir man lite mer social också 🙂
och jag tror absolut att kampsporter är otroligt bra, inte minst för självkänslan. Hur har de hjälpt dig om man får fråga?

Saken är den at jag har testat det en gång, men det var inge roligt ,eftersom de flesta var män i 35-årsåldern. Jag är 21..
Jag gick därifrån .Visst om jag hade stannat kunde det ha blivit riktigt kul, men jag antar att jag är en sån som ger upp ganska lätt:(


   
SvaraCitera

Palett:

Hur har de hjälpt dig om man får fråga?

Jag har fått otroligt mycket bätre självförtroende, innan jag började kunde jag inte ens se mig själv i spegeln xD Men nu tycker jag att jag är bäst 😉
Och så har jag blivit mycket gladare och jag känner mig lungnare eller vad man ska säga, jag är mer nöjd med mitt liv.

Palett:

aken är den at jag har testat det en gång, men det var inge roligt ,eftersom de flesta var män i 35-årsåldern. Jag är 21..
Jag gick därifrån .Visst om jag hade stannat kunde det ha blivit riktigt kul, men jag antar att jag är en sån som ger upp ganska lätt:(

Första gångerna jag provade så var det inte så kul heller, det är inte så många tjejer som tränar sånt. Men efter 3-4 gången så var det så otroligt kul 😛
Ge inte upp, jag är själv välldigt envis. Men du ska inte ge upp!


   
SvaraCitera