Aviseringar
Rensa alla

må dåligt över nåt som hände


Ämnesstartare

var på en fest för ett tag sen, var roligt till en början, började prata med en kille som var där som jag känner lite från skolan då vi jobbat ihop i grupparbete.. han var rätt så full, jag var någorlunda full med.. han blev rätt så närgången men jag kände att han var lite för på när vi hade gått undan till ett avskilt rum efter han sa att han ville prata enskilt med mig, ville ut därifrån, ut bland folk igen då han började bli obehaglig under tiden vi pratade..

försökte få han att släppa ut mig därifrån men han vägrade, sa att jag inte kunde låtsas som om jag var intresserad av att ha sex med honom och sen bara ändra mig, var aldrig intresserad av det, kramade bara honom och han försökte få det till att det betydde att jag ville ha sex.. aldrig haft sex innan, ville att första gången skulle vara med någon jag brydde mig om... slutade med att han drog omkull mig på golvet, höll fast mig och drog av mina byxor och underkläder och tvingade sig på mig.. efter att han gick därifrån spydde jag, spenderade resten av natten gråtandes, berättade inte för någon vad som hade hänt, kände mig smutsig..

försökt att inte tänka på vad som hände men började nyligen känna rejält illamående helt plötsligt, har varit så att jag spytt av det.. en kompis sa till mig på skoj, då hon inte visste om vad som hade hänt "tänk om du har blivit gravid?", fick panik då allt kom tillbaka, testade mig och det visade positivt, mår riktigt skit över det.. inte nog med att han gjorde så mot mig, jag har blivit gravid av det med vilket fått mig att må ännu värre..

vet inte riktigt vad jag ska göra nu.. behöver man berätta nånting om varför man vill göra abort eller liknande om man ska göra det? inte sagt något till mina föräldrar eller någon av mina vänner..


   
Citera
Ämnesetiketter

Är inte detta våldtäkt !!!!!!!!!?Shockerad


   
SvaraCitera

det är inte ditt fel att han agerade på det viset. du ska anmäla idioten. nej, man behöver oftast inte ange en anledning till att göra abort om det inte gått längre än tolv veckor. ibland känns det bättre om man pratar med sina föräldrar för att få stöd. 


   
SvaraCitera

Kirokiro: vet inte riktigt vad jag ska göra nu..

Berätta för dina föräldrar och låt polisen få veta att han våldtagit dig.


   
SvaraCitera

Vet inte hur gammal du är, men är man ung tror jag de kan fråga efter dina föräldrar om du vill göra abort.
Det du råkade ut för var en våldtäkt av det grova slaget och jag tycker defenitivt att du ska prata med någon om det. Det bästa vore helt klart att polisanmäla killen, men jag förstår att det kan vara riktigt jobbigt. Du får tänka att det han gjorde mot dig var fel och att han inte ska få chansen att göra det igen mot någon annan.

Om det känns jobbigt att prata med föräldrarna eller nån kompis så tycker jag att du ska prata med en kurator antingen i skolan eller på en ungdomsmottagning. De är utbildade för att ge stöd åt ungdomar och de kan hjälpa dig igenom det här.

Sköt om dig. Hjärta 


   
SvaraCitera

Räknas inte det som våldtäkt, eller iaf övergrepp? Förvånad


   
SvaraCitera

För det första, anmäl aset... Och ja, du bör definitivt göra abort.. Ungen kommer säkerligen någon dag få reda på att hans far är en våldtäktsman, och då kommer hela helvetet braka löst.  


   
SvaraCitera

S3ON: Och ja, du bör definitivt göra abort.. Ungen kommer säkerligen någon dag få reda på att hans far är en våldtäktsman, och då kommer hela helvetet braka löst.

Inte nödvändigtvis.
Det känns som två olika frågor i en att hon blev våldtagen och att hon råkade bli på smällen.
Uppfostrar man ungen rätt så bör det inte påverka någonting. Men det är hennes eget val vad hon vill göra med ungen.


   
SvaraCitera

Kirokiro: slutade med att han drog omkull mig på golvet, höll fast mig och drog av mina byxor och underkläder och tvingade sig på mig.. efter att han gick därifrån spydde jag, spenderade resten av natten gråtandes, berättade inte för någon vad som hade hänt, kände mig smutsig..

Det är våldtäkt, och inget som är ditt fel, och det finns inget du kunde ha gjort annorlunda. Berätta för dina föräldrar vad som har hänt och hur det ligger till. Det kommer kännas väldigt svårt men det är värt det. Om du har svårt att få ut ord kan du alltid skriva ett brev. När jag har väldigt starka känslor kan jag inte prata, och om du fungerar på samma sätt kan det hjälpa.
Jag hoppas att allt löser sig för dig, om du behöver prata med någon som inte vet vem du är så är det bara att slänga iväg ett pm till mig eller någon annan på den här sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill helst hålla mina föräldrar utanför.. vill inte anmäla, orkar inte med att man ska behöva gå igenom rättegång om det leder till det..

vill mest bara få an abort genomförd pga känner mig hur äcklig som helst att det växer någit i mig från han.. hur går det till med en abort? :/


   
SvaraCitera

Run Riot:

Inte nödvändigtvis.
Det känns som två olika frågor i en att hon blev våldtagen och att hon råkade bli på smällen.
Uppfostrar man ungen rätt så bör det inte påverka någonting. Men det är hennes eget val vad hon vill göra med ungen.

Tänkte på den där Beck-filmen när jag skrev detta.. Annonsmannen. Rodnar 


   
SvaraCitera

Kirokiro: hur går det till med en abort? :/

du är INTE äcklig. du har inte gjort något fel.

http://www.umo.se/Kroppen/Graviditet/Abort/


   
SvaraCitera

Kirokiro:
vill helst hålla mina föräldrar utanför.. vill inte anmäla, orkar inte med att man ska behöva gå igenom rättegång om det leder till det..

vill mest bara få an abort genomförd pga känner mig hur äcklig som helst att det växer någit i mig från han.. hur går det till med en abort? :/

Jag förstår att du vill ha det här hemligt, men det är en väldigt dålig idé. Du måste bearbeta de som hänt och få stöttning inför framtiden. Berätta för en vuxen, en lärare, ett syskon, en kompis föräldrar eller vad som helst. Bördan blir bara enklare att bära om du får hjälp.


   
SvaraCitera

Du har blivit våldtagen och ingenting som skett är ditt fel eller ditt ansvar. Du måste söka vård för detta. Att utföra en abort är smärtsamt och påfrestande och det är bra om vårdpersonalen känner till vad som tidigare hänt dig. Du kommer att få frågor om hur du blev gravid och varför du ska göra abort, men du har ingen skyldighet att svara och du har rätt att få abort så länge du inte varit gravid mycket länge. Det är viktigt att du gör en abort om det är vad du vill. Du kan söka hjälp via ungdomsmottagningen.

Du måste inte alls anmäla. Folk är snabba att säga så, men det är ofta en anmälan innebär en mycket mer påfrestande process än vad det borde. Det är inte fel att överväga alternativet, men du väljer helt själv om du vill gå igenom förhör och rättegångar och du gör rätt oavsett om du väljer att låta bli eller att göra det.

Men oavsett hur du gör, måste du berätta för någon, för din egen skull. Du behöver få vård efter en sådan händelse. Du behöver bearbeta vad som skett. 

Hur skulle det vara att prata med dina föräldrar? Varför vill du inte det, varför skulle deras reaktion vara för jobbig? 

Jag tycker du ska göra så här:

Berätta vad som hänt för någon av dina föräldrar. Anförtro annars den människa du litar på mest, men välj ingen dum fjortsvän som inte kan hantera situationen. Prata med någon som är vuxen som kan hjälpa dig att fixa allting som behöver fixas.

Gå därefter till ungdomsmottagningen i sällskap av denna och berätta vad som hänt. 

Jag önskar dig ett stort lycka till, jag hoppas du får vården du behöver för att inte plågas av det som skett.


   
SvaraCitera

Singh_:
Är inte detta våldtäkt !!!!!!!!!?Shockerad

Volvo4life:
Räknas inte det som våldtäkt, eller iaf övergrepp? Förvånad

Men alltså... På vilket sätt kan ni ens tveka? På vilket sätt verkade det här inte vara en våldtäkt?


   
SvaraCitera