Aviseringar
Rensa alla

mac försäljningen går ner


Ämnesstartare

Marsbrud: Ojj , tittar inte på nyheterna . Läser aftonbladet lite då och då men måste verkligen missat denna . Men då får man ju hoppas att Ericsson och Sony har något så dom tjänar lite cash iallafall . Visste faktist inte att Ericsson var så stort längre , men där ser man! gör dom fortfarande telefoner?

Lite överdrivet skulle man kunna säga att går Ericsson i konkurs så går Sverige i konkurs eftersom staten har så oerhört mycket miljarder placerade i Ericsson. Om inte annat alla AP-fonder dvs pensionspengar.

Ericsson tillverkar ju oerhört mycket mer än bara mobiler. För några år sedan var de störst i världen på digitala telefonväxlar.


   
SvaraCitera

stoner:

Lite överdrivet skulle man kunna säga att går Ericsson i konkurs så går Sverige i konkurs eftersom staten har så oerhört mycket miljarder placerade i Ericsson. Om inte annat alla AP-fonder dvs pensionspengar.

Ericsson tillverkar ju oerhört mycket mer än bara mobiler. För några år sedan var de störst i världen på digitala telefonväxlar.

Får vi hoppas att inte Ericsson går i konkurs 🙂


   
SvaraCitera
Haien

stoner:

Däremot just vad beträffar mobiler så är SAMSUNG jävligt illa ute. Deras sista mobil började brinna på grund av felkonstruerat batteri så den sista mobilen som SAMSUNG släppte för några veckor sedan är indragen över hela världen. TOTALKATASTROF i mobilvärlden!

Tänker inte svara på igonnakillyou:s frågor, de är bara dumma.

Det är inte batteriet, då de började köpa batterier från andra företag, men de fortsatte explodera. Men det är så litet än så länge, 98 sprängda på ca 5 000 000 sålda.... De hittar dock inte felet.

Bra video om note 7 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsbrud:

Tänker också så , men känns dumt och lämna apple. Fast samsung är väl bättre på alla sätt förutom deras fram kamera... Men får tänka över detta

Apples kamera är inte äns bra jämfört med de andra mobilernas ... :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Btw, varför välja Mac före PC?

Känner lite samma sak, mac är sämmre på allt. Och priset är änså högre Du behöver en mac för ca 20 k för en pc som är lika bra för typ 8-10 k


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien: Det är inte batteriet, då de började köpa batterier från andra företag, men de fortsatte explodera. Men det är så litet än så länge, 98 sprängda på ca 5 000 000 sålda.... De hittar dock inte felet.

Jag såg ett inslag på TV igår kväll ang de nya batterierna. De hade tydligen fyllt batterierna med någon vätska som orsakade att batterirna började brinna.

Jag vet inte hur många det är som börjat brinna men bara risken för brand gör väl att Samsung får kalla fötter och stoppar vidare försäljning en tid framöver innan de löst batterifrågan.

Du minns det där flygplanet som störtade i Indiska Oceanen (eller var det var) för något år sedan. De har ännu inte hittat planet. Det planet var lastat med bl a litiumjonbatterier. Nu tror de att krashen kan ha orsakats av att batterierna blivit överhettade och att det var orsaken till att planet störtade. Spekulationer naturligtvis men ändå.


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

Apples kamera är inte äns bra jämfört med de andra mobilernas ... :p

Nope , men tycker den är bättre än Samsungs . Samsung suddar ut kanterna 


   
SvaraCitera
Haien

stoner:

Du minns det där flygplanet som störtade i Indiska Oceanen (eller var det var) för något år sedan. De har ännu inte hittat planet. Det planet var lastat med bl a litiumjonbatterier. Nu tror de att krashen kan ha orsakats av att batterierna blivit överhettade och att det var orsaken till att planet störtade. Spekulationer naturligtvis men ändå.

Det är därför man slutat skicka litiumbatterier via flyg, de skeppas via hav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Självfallet får de in nya på lager. Om en dryg månad drar julruschen igång så då lär säkert alla butiker vara välfyllda.

Btw, varför välja Mac före PC?

jag får inte köpa någon nu så jag köper en när jag fyller 18  ja jag hoppas verkligen dem fyller på med lager till nästa år också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien: Det är därför man slutat skicka litiumbatterier via flyg, de skeppas via hav.

Men gäller det alla litiumbatterier eller bara större sändningar? Om jag köper ett litiumbatteri från Kina via Ebay inte skickar de batteriet via "seamail"?

IIGonnaKillYou99: jag får inte köpa någon nu så jag köper en när jag fyller 18 ja jag hoppas verkligen dem fyller på med lager till nästa år också!

Självklart kommer butikshyllorna att fyllas både i år och framöver. Trodde du att APPLE skulle upphöra som datorillverkare? MacBook har ju blivit Apples storsäljare. Man lägger inte ner en produkt som är en storsäljare.


   
SvaraCitera
Haien

stoner:

Men gäller det alla litiumbatterier eller bara större sändningar? Om jag köper ett litiumbatteri från Kina via Ebay inte skickar de batteriet via "seamail"?

Jag tror att de skickar alla litium batterier via "seamail", ja, iaf hänt mig ca 5 ggr, från banggood och ebay, de blir stoppade i tullen för brandfara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien: Jag tror att de skickar alla litium batterier via "seamail", ja, iaf hänt mig ca 5 ggr, från banggood och ebay, de blir stoppade i tullen för brandfara.

Oh fan, det hade jag ingen aning om.


   
SvaraCitera
Haien

stoner:

Oh fan, det hade jag ingen aning om.

Det tråkiga är att det då tar ca 1 månad att få grejernaGråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien: Det tråkiga är att det då tar ca 1 månad att få grejerna

Kan tänka mig att det tar MINST 1 månad från Kina. Pappa fick förr kartonger med skivor (vinylskivor) från USA som skickades via seamail och jag vill minnas att han har berättat att det tog bortåt 2 månader. Visserligen från västkusten (San Francisco och Los Angeles).


   
SvaraCitera
Haien

stoner:

Kan tänka mig att det tar MINST 1 månad från Kina. Pappa fick förr kartonger med skivor (vinylskivor) från USA som skickades via seamail och jag vill minnas att han har berättat att det tog bortåt 2 månader. Visserligen från västkusten (San Francisco och Los Angeles).

Ja, skrev inte det, men menade minst. Men det är väl säkrast så.

Mina föräldrar tänker inte köpa från några fler "kinabutiker" på nätet mer åt mig, de tror att de blivit lurade när sakerna tar mer ön en halv vecka på sig. Uhh.


   
SvaraCitera