Aviseringar
Rensa alla

Mac vs Imac?


Ämnesstartare

Ska köpa en ny mac inom kort och jag undrar vilket jag ska välja. Jag är på alternativet mellan en Macbook pro 15 tum och en Imac 27 tum. Jag vill spela på datorn lite vart jag vill och hade jag kört på en Imac så hade  jag varit tvungen att spela på just en plats eftersom det är en stationär dator. En mac pro så kan jag lägga den vart som helst men Jag vet inte liksom inte storleken på den. Sen så är den väldigt lätt att bära på vilket får mig att tro att den inte klarar av så mycket som en vanlig pc gör. Några fördelar och nackdelar med dessa två datorer?


   
Citera
time
 time

Försöker förstå varför du vill lägga så sinnessjukt mycket pengar på en Appleprodukt om det i grunden är en speldator du vill ha. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Försöker förstå varför du vill lägga så sinnessjukt mycket pengar på en Appleprodukt om det i grunden är en speldator du vill ha. 

ska inte spela särskilt mycket. Bara checka fb och musik redigering.


   
SvaraCitera
time
 time

vincebruh:

ska inte spela särskilt mycket. Bara checka fb och musik redigering.

Okej, men då är det nästan ännu värre. Ska du betala minst 20k för att checka fb? Köp en pc.


   
SvaraCitera
spket

time:

Okej, men då är det nästan ännu värre. Ska du betala minst 20k för att checka fb? Köp en pc.

Dock finns det ingen skönare surfdator än mac. Det kommer man inte ifrån, stilrena, sjukt snabba, enkla och pålitliga. Vad mer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spket:

Dock finns det ingen skönare surfdator än mac. Det kommer man inte ifrån, stilrena, sjukt snabba, enkla och pålitliga. Vad mer. 

har du mac?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Okej, men då är det nästan ännu värre. Ska du betala minst 20k för att checka fb? Köp en pc.

har hört att mac funger längre än vad vissa windows datorer gör.


   
SvaraCitera
time
 time

spket:

Dock finns det ingen skönare surfdator än mac. Det kommer man inte ifrån, stilrena, sjukt snabba, enkla och pålitliga. Vad mer. 

Jag har en mac själv men jag är vuxen och har råd att köpa en - det betyder inte att jag inte tycker prislappen var absurd. (Använder dock till mycket mer än bara surf, allt mitt digitala skapande är just nu iosbaserat, men ska man bara surfa och göra lite beats så behöver man faktiskt inte en mac.)


   
SvaraCitera
time
 time

vincebruh:

har hört att mac funger längre än vad vissa windows datorer gör.

Ja och nej. Håller du PCn ren och fin så klarar den sig helt klart några år, och i vilket fall så har du råd att köpa tre-fyra vettiga PCs för priset av en mac...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Ja och nej. Håller du PCn ren och fin så klarar den sig helt klart några år, och i vilket fall så har du råd att köpa tre-fyra vettiga PCs för priset av en mac...

njaa asså windows datorer har blivit avancerade nu för tiden. fattar ingenting i den nya windowsen haha.


   
SvaraCitera
time
 time

vincebruh:

njaa asså windows datorer har blivit avancerade nu för tiden. fattar ingenting i den nya windowsen haha.

Det är bara en vanesak.


   
SvaraCitera