Aviseringar
Rensa alla

MacBook air eller PRO?


Ämnesstartare

Funderar på att köpa ny dator. Har hört mycket gott om Mac. Men jag undrar vilken som är mest värd, air 13 eller pro 13. Tanken är att jag ska kunna göra lite allt möjligt på den tex redigera filmer, ladda ner musik och spela.


   
Citera
Ämnesstartare

Vill du kunna spela på din dator är Mac inget jag skulle rekommendera, utan pc är klart mycket bättre för det.

Om jag skulle valt mellan Air och Pro skulle jag valt Pro, som har bättre prestanda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför mac???? :sssss

om jag var du hade jag byggt en schysst stationär pc och köpt en billigare laptop. (inte mac obv)


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

titanicfanatic:
Funderar på att köpa ny dator. Har hört mycket gott om Mac. Men jag undrar vilken som är mest värd, air 13 eller pro 13. Tanken är att jag ska kunna göra lite allt möjligt på den tex redigera filmer, ladda ner musik och spela.

lakebeach:
Vill du kunna spela på din dator är Mac inget jag skulle rekommendera, utan pc är klart mycket bättre för det.

Om jag skulle valt mellan Air och Pro skulle jag valt Pro, som har bättre prestanda.

http://www.dell.com/se/p/alienware-13/pd?oc=n00aw301&model_id=alienware-13


   
SvaraCitera

Om du måste välja, ta pro.
Men mac är inte så bra... Dom håller i c.a 2 år och sedan får dom något inbyggt problem (ex. Seghet, dåligt batteri eller annat mög). Skaffa då hellre en pc och köp till något program (sony vegas pro eller något) och då är det redan billigare än att köpa en macbook. Sedan kan jag säga att min brorsa har haft sin Asus pc i 6 år kanske och den är typ fortfarande som han köpte den.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

titanicfanatic:
Funderar på att köpa ny dator. Har hört mycket gott om Mac. Men jag undrar vilken som är mest värd, air 13 eller pro 13. Tanken är att jag ska kunna göra lite allt möjligt på den tex redigera filmer, ladda ner musik och spela.

13-tums MacBook Pro med Retina-skärm är annars best med tanke på prestanda (förutom Alienware såklart som utklassar). Air är överlägsen om du prioritera att kunna ta med dig den överallt smidigt över allt annat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PC ftw fan. Du får en riktigt grym PC för samma pengar som en billig Mac dator kostar. 


   
SvaraCitera

Har en Macbook air och är supernöjd med den. Plus att man slippar massa virus Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en Macbook Pro, bästa investeringen i mitt liv. Aldrig prövat Air dock så kan inte jämföra dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du inte har någon budget så köp pro


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade köpt en Pro Glad Med allt jag vill ha på en sån så kostar den 44k hehe


   
SvaraCitera

har en macbook pro i hushållet, och den är väl najs, som så. bortsett från att den krånglar satan hela tiden. kan tänka mig att en mbp som faktiskt fungerar är riktigt trevlig att ha att göra med, för de verkar rätt välbyggda annars, och tangentbord osv är rätt najs, men med de kvalitetsproblemen kan jag ändå inte direkt rekommendera den. sen är inte osx så mycket att hänga i granen, men det är i alla fall bättre än windows.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lakebeach:
Vill du kunna spela på din dator är Mac inget jag skulle rekommendera, utan pc är klart mycket bättre för det.

Om jag skulle valt mellan Air och Pro skulle jag valt Pro, som har bättre prestanda.

till och med sims? haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic:

till och med sims? haha

Nä Sims går nog helt ok att spela på mac skulle jag tro hehe. Glad


   
SvaraCitera