Aviseringar
Rensa alla

MacBook eller MacBook pro?


Ämnesstartare

Bör man köpa MacBokk eller MacBook pro, när man är en "normalanvändare" av datorn, fast samtidigt vill ha det bästa?

Om man köper den vanliga har man ju dessutom råd att köpa till större RAM-minne och hårddisk. Vad tros?


   
Citera

Tycker inte pro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Här skiter vi pengar.

Jag skiter absolut inte pengar, jag har sparat väldigt länge. Och härmed använder jag vartenda öre jag någonsin sparat ihop.
Ska flytta från min hemstad nu också. Med andra ord kommer jag behöva en dator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Varför just Macbook?

För att hon tycker om macar och inte har lust att använda Ubuntu?


   
SvaraCitera

Hampie:

För att hon tycker om macar och inte har lust att använda Ubuntu?

Nog för att ni moderatorer tycker lite väl högt om er själva, men - tankeläsning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, nog med alla kommentarer om detta. Jag frågade inte om jag skulle köpa Mac eller inte, jag frågade vilken av dem.

Kan jag snälla få svar på min fråga och slippa alla otrevliga kommentarer?


   
SvaraCitera

En 13-tums Pro är ju bara pyttelite dyrare än budgetvarianten. :s

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Myksa:

Och tycker det är värt alla de extra tusenlapparna bara för att vara en "apple"-människa...

Eller för att få en laptop som håller och ser snygg ut. OS X är ju inte helt fel jämfört med windows, heller..


   
SvaraCitera

Klart du skall ha Pro.


   
SvaraCitera

Buzze:

Ok, nog med alla kommentarer om detta. Jag frågade inte om jag skulle köpa Mac eller inte, jag frågade vilken av dem.

Kan jag snälla få svar på min fråga och slippa alla otrevliga kommentarer?

Rodja:

En 13-tums Pro är ju bara pyttelite dyrare än budgetvarianten. :s

Ok, kanske inte pyttelite.. men om man ändå betalar så mycket så spelar kanske inte 2000 så jättestor roll om man får så pass mycket mer.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

alltså: Pro.


   
SvaraCitera

Eftersom Apple gjorde om de nya macbook till macbook pro för några månader sedan, så säger jag macbook pro.

Har en sådan, av de nya, och den är kalasgrym. Väl värda den lilla mellankostnad det blir jämfört med den gamla macbooken. Mycket bättre styrplatta och så på macbook pro / nya aluminium-macbooken (finns kvar på andra återförsäljare än applestore).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt, det ryktas om att de tänker uppdatera den gamla vita macbooken och i nuläget är den ganska utdaterad, som jag förstått det. MacBook Pro unibody är väldigt mysig och är i princip MacBook 13"alu, de satte bara dit 'pro' för att de kände för det när de uppdaterade den senast. När man sitter uppe på natten är bakgrundsbelyst tangentbord ganska mysigt också.

Men, skall jag vara ärlig, fråga på ett macforum om du vill ha bra och genomgående svar, annars kommer du få leva med en massa antiapplepikar :/.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Men, skall jag vara ärlig, fråga på ett macforum om du vill ha bra och genomgående svar, annars kommer du få leva med en massa antiapplepikar :/.

Så sant så! Jag ska försöka fixa lite på ngt macforum, orkade just nu inte registrera mig bara... Men men, tack för bra svar!


   
SvaraCitera

Hampie:

antiapple

Här!

Nåja, ifall du verkligen vill betala mer för mindre får du skylla dig själv. Dock skulle jag rekommendera plastburken, dels för att den är mer tålig (aluminium lol) och dels för att den är billigare. Ifall du tillhör dem som tittar ner i tangentbordet när du skriver så att du behöver upplysning så kan du komplettera med en pannlampa från chlaes ohlson eller helt enkelt försöka lära dig att skriva ordentligt.

Sen skulle jag faktiskt vilja veta VARFÖR du tvunget ska ha en mac.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Sen skulle jag faktiskt vilja veta VARFÖR du tvunget ska ha en mac.

Rodja:

för att få en laptop som håller och ser snygg ut. OS X är ju inte helt fel jämfört med windows, heller..

låter det helt jättekonstigt?


   
SvaraCitera