Aviseringar
Rensa alla

Macbook pro 2017.


spket

kevindabxd:

Som du vill men detta är ett forum och killen bad om tips och rekommendationer. Jag har själv i9 och håller bland annat på med musik då och då. Med bra program och processor

Ah, fast det betyder inte att i9 är ett krav. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spket:

Ah, fast det betyder inte att i9 är ett krav. 

vad är i9 för ngt?


   
SvaraCitera
Lillen

vincebruh:

vad är i9 för ngt?

Intel core i9 ( i9) är ett in intels CPU modeler. Det finns i3 i5 i7 och i9. Sedan fins det masor av olika av varje.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lillen:
Intel core i9 ( i9) är ett in intels CPU modeler. Det finns i3 i5 i7 och i9. Sedan fins det masor av olika av varje.

vad är intel core bra för liksom vad utför den för arbete i datorn?


   
SvaraCitera
spket

vincebruh:

vad är intel core bra för liksom vad utför den för arbete i datorn?

Intel Core är en typ av CPU (processor). Den utför princip allt arbete som inte har med grafik att göra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spket:

Intel Core är en typ av CPU (processor). Den utför princip allt arbete som inte har med grafik att göra. 

så Intel Core finns liksom i alla datorer och är någonting jag inte alls ska bry mig om eller? fattar nada haha xD


   
SvaraCitera
Lillen

vincebruh:

så Intel Core finns liksom i alla datorer och är någonting jag inte alls ska bry mig om eller? fattar nada haha xD

Intel core är market/ företaget som gör intel cere CPUn (fins så klart fler företag som gör nadra CPUer) 

" så Intel Core finns liksom i alla datorer"
: ja typ, alla datorer behöver en CPU.  Företag/ märke och hur kraftfull CPUn är varigerar så klart.

"är någonting jag inte alls ska bry mig om eller?"
: jo då det är typ lika viktigt som vilken GPU du väljer ( GPU = grafikkortet). En svag CPU kommer inte att klara av lika mycket som en kraftfullare CPU. 

alltså det bro ju helt på vad du ska ha darton till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lillen:

Intel core är market/ företaget som gör intel cere CPUn (fins så klart fler företag som gör nadra CPUer) 

" så Intel Core finns liksom i alla datorer"
: ja typ, alla datorer behöver en CPU.  Företag/ märke och hur kraftfull CPUn är varigerar så klart.

"är någonting jag inte alls ska bry mig om eller?"
: jo då det är typ lika viktigt som vilken GPU du väljer ( GPU = grafikkortet). En svag CPU kommer inte att klara av lika mycket som en kraftfullare CPU. 

alltså det bro ju helt på vad du ska ha darton till.

som jag skrev från början så kommer jag ha datorn till youtube, fb, musik/video redigering. Jag kanske kommer spela men spelar inte så stora spel som dota och allt sånt, bara spel som gta v och LoL. nu vet ja dock heller inte om en macbook klarar av de här spelen som jag kmr att spela men har sett lite på youtube att en macbook pro klarar av såna här spel om man ändrar lite på inställningar på macen. 😛


   
SvaraCitera