Aviseringar
Rensa alla

mådde dåligt av snus :/


Ämnesstartare

123fendas:
Snusa inte.

nejdå det var hemskt


   
SvaraCitera

Haha första gången jag snusa... kände att jag ville bli hög på nåt sätt så jag tog två snus och la under läppen och la mig på sängen. Just då fick jag skööönaste ruset och hela mitt huvud bubblade och jag såg en blå himmel som jag svävade på vita moln på och bara levde liiivet. Sedan gick ruset bort och jag började må illa, riktigt illa. Jag blev vit i ansiktet och satt mig på golvet och spydde två gånger och jag lät spyan rinna längst mina ben. Just då sa jag att jag aldrig skulle göra om det men nu har jag ibland när jag mått dåligt satt på musik i öronen och gjort om samma igen och kommit iväg till den där himmelen igen. Utan att spy.

Att du spydde och mådde skit är bara vanligt för det gör dom flesta från början. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ellisen0009:
Haha första gången jag snusa... kände att jag ville bli hög på nåt sätt så jag tog två snus och la under läppen och la mig på sängen. Just då fick jag skööönaste ruset och hela mitt huvud bubblade och jag såg en blå himmel som jag svävade på vita moln på och bara levde liiivet. Sedan gick ruset bort och jag började må illa, riktigt illa. Jag blev vit i ansiktet och satt mig på golvet och spydde två gånger och jag lät spyan rinna längst mina ben. Just då sa jag att jag aldrig skulle göra om det men nu har jag ibland när jag mått dåligt satt på musik i öronen och gjort om samma igen och kommit iväg till den där himmelen igen. Utan att spy.

Att du spydde och mådde skit är bara vanligt för det gör dom flesta från början. 

haha alltså nej. jag spydde två gånger på bara en snus och kände mig väldigt yr och svag i kroppen emellan timmarna. har sett på många forum att många mått illa men aldrig spytt. men liksom att jag spydde 2 gånger mellan mellan timmar låter helt sjukt ju. jag måste säkert vara känslig mot nikotin :p


   
SvaraCitera
evene

vincebruh:

va är det så?

Aa, när man röker så finns nikotinet i röken och det åker in genom lungblåsorna. Det gör också att en mycket mindre mängd tas upp av blodet. Men när man snusar så åker nikotinet in genom kapillärerna under läppen vilket gör att en större mängd tas in. Det är därför svårare att sluta snusa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

evene:

Aa, när man röker så finns nikotinet i röken och det åker in genom lungblåsorna. Det gör också att en mycket mindre mängd tas upp av blodet. Men när man snusar så åker nikotinet in genom kapillärerna under läppen vilket gör att en större mängd tas in. Det är därför svårare att sluta snusa

alltså va detta visste jag inte :O trodde att snus var mindre farligt :S


   
SvaraCitera
Berit

Min fösta snus fylla ramla jag nästan in i bagaget på en bil jag tvätta


   
SvaraCitera
evene

vincebruh:

alltså va detta visste jag inte :O trodde att snus var mindre farligt :S

Snus är mycket mindre farligt. Innehåller bara mer nikotin. Sverige har lägst antal tobaksrelaterade sjukdomar pga att vi snusar istället för att röka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

evene:

Snus är mycket mindre farligt. Innehåller bara mer nikotin. Sverige har lägst antal tobaksrelaterade sjukdomar pga att vi snusar istället för att röka

då är det säkert jag som är känslig mot nikotin. det kom en rejäl yrsel och jag började må illa två gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:
Min fösta snus fylla ramla jag nästan in i bagaget på en bil jag tvätta

hur kändes din första snus och hur mådde du?


   
SvaraCitera
evene

vincebruh:

då är det säkert jag som är känslig mot nikotin. det kom en rejäl yrsel och jag började må illa två gånger

Att man blir illa tror jag är jätte vanligt, sedan vänjer kroppen sig mot nikotinet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

evene:

Att man blir illa tror jag är jätte vanligt, sedan vänjer kroppen sig mot nikotinet

näe skulle inte tro att man vänjer sig på illamåendet efter två kräkningar. det är omöjligt liksom. och att man blir svag i kroppen skulle jag dessutom säga är något ovanligt. folk blir liksom bara yr av snus men att må såhär himla dåligt är liksom inget vanligt.


   
SvaraCitera
evene

vincebruh:

näe skulle inte tro att man vänjer sig på illamåendet efter två kräkningar. det är omöjligt liksom. och att man blir svag i kroppen skulle jag dessutom säga är något ovanligt. folk blir liksom bara yr av snus men att må såhär himla dåligt är liksom inget vanligt.

Jo det är jätte vanligt. Du fick nikotinkick de därför. Pga att du var ovan med nikotin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

evene:

Jo det är jätte vanligt. Du fick nikotinkick de därför. Pga att du var ovan med nikotin.

blev nikotinkicket såpass tung då att jag mådde så dåligt då menar du? 😛


   
SvaraCitera
evene

vincebruh:

blev nikotinkicket såpass tung då att jag mådde så dåligt då menar du? 😛

Ja det händer hela tiden. Har ett flertal kompisar som börjat spy av snus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

evene:

Ja det händer hela tiden. Har ett flertal kompisar som börjat spy av snus

som börjat? så de har varit beroende länge och ändå så mår de dåligt då och då? :p


   
SvaraCitera