Aviseringar
Rensa alla

Män gillar att fritera saker


Ämnesstartare

Enligt ​veckorevyn så tycker män i allmänhet om att fritera saker. Just nu sitter jag med dator vid köksbord medan mörknäs står och friterar vårrullar (samt någon märklig form av vårrullar som inte är rullar utan trekanter, men det har egentligen inte med saken att göra). Om någon missat det så är klockan snart halv fyra på morgonen. Har redan nog med vårrullar färdiga för att mata en lågstadieklass, men det hindrar honom inte från att fortsätta på ett mycket maniskt vis, med ursäkt att det är en viktig färdighet inom matlagning.

Kan tilläggas att precis samma sak hände igår (dock vid en något resonligare tidpunkt), dock även med hysteriskt omkringletande i kök efter ytterligare saker att fritera (pröva aldrig att äta vare sig friterade champinioner eller friterade äggulor).

Så, är det här något som någon annan noterat? Är det en biologisk grej? Brukar ni fritera saker för att det är roligt att fritera dem? Vad är nöjet i det hela?

Diskutera!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Läste frisera först:$

Jag har iaf aldrig friterat något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Jag friterade nästan mig själv." Han lät inte helt otilltalad av möjligheten när han sa det. Är rädd. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej fyfan ;P hjärtinfarkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni är ju alla mongoloida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hobzii:

Ni är ju alla mongoloida.

Image


   
SvaraCitera

Apropå nattmatlagning så ser jag det iaf som högst normalt [y]

Ibland så kan jag och min älsklig ställa oss i köket vid 3.30 och tillaga fläskfilé med pommes och bea, kanske inte det bästa för hälsan, men mysigt är det och jag hoppas att mys och glädje är bra för hälsan iaf. För det har jag läst någonstans [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill jag ha friterat så går jag till McDonalds. Jag är iof ingen man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

älskar friterade saker, gillar att fritera.


   
SvaraCitera
Gifted

mediakatt:

Så, är det här något som någon annan noterat? Är det en biologisk grej? Brukar ni fritera saker för att det är roligt att fritera dem? Vad är nöjet i det hela?

Trodde aldrig detta skulle vara en seriös tråd, men skenet bedrar.

Det här med übervarm (farlig) olja, som närsomhelst kan fatta eld och förvandlas till ett stort eldklot är ju uppenbarligen något som män gillar. Jag själv personligen har ingen erfarenhet av att fritera, men att sätta eld på heta fettbaserade substanser i största allmänet är ju ett intresse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Friterar bara falafel. Men det friterar jag mycket. FALAFEL!


   
SvaraCitera

Friterat är gott.
Bananer, lök, potatis och mycket mer.


   
SvaraCitera

lrneehg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Friterar bara falafel. Men det friterar jag mycket. FALAFEL!

GIFT DIG MED MIG [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Är rädd. [sad]

😀

vill nu smyga in i vänflickas garage och stjäla gammal, dammig och oanvänd fritös, och sedan överanvända.


   
SvaraCitera