Aviseringar
Rensa alla

Män och unga kvinnor?


Ämnesstartare

Jag är en sådan som tror mycket på människans drifter/biologi och att vi delar många gemensamma sociala strukturer likt de som återfinns hos djur.

Vi har ju normer som gör att det med sexualitet mellan en yngre part och en äldre part anses mycket känsligt och olämpligt (oftast yngre kvinna äldre man). Särskilt om kvinnan är under 15, då är det till och med olagligt (i alla fall i Sverige, men även i många andra länder).

Inget konstigt med det, till för att skydda yngre. Jag har alltid tänkt att de äldre män, låt oss säga, 50-åringar som attraheras av till exempel 14-åriga tjejer är psykiskt sjuka. Men så kom jag att tänka på att män i min omgivning under min uppväxt ofta tittade på tjejer i min ålder när jag var runt 13-15. Nu menar jag tjejerna som var utvecklade med höfter och bröst, och inte längre såg ut som barn i kropparna utan som kvinnor - även om de var mentalt omogna.

Har sett alla möjliga vuxna män spana in väldigt unga tjejer. Föräldrar till vänner, släktingar, lärare, väktare, random män på gatan... ja, alla man kan tänka sig, och ganska många också ändå. Helt vanliga män har det varit.

Antog att män biologiskt sett attraheras av alla kvinnor som är könsmogna, oavsett om de är väldigt unga eller precis i stadiet innan klimakteriet, men att normer uppstått för att skydda tjejerna i ung ålder.

Enligt en antropolog så stämde mina misstankar. Hon uttryckte sig på ett sätt som chockade mig vilket gick emot alla "regler" och "normer. Hon sa att det var naturligt att män biologiskt sett attraherades av kvinnor oavsett ålder så länge de var könsmogna, hon menade att även en tioårig tjej (!) som är könsmogen kan attrahera könsmogna män. Hon menade på att vi levde så pass länge idag jämfört med förr, men att evolutionen inte hunnit med. Förr var det bråttom att göra kvinnorna gravida när man hade en medellivslängd på vad, 30-35 år.

Idag lever vi väldigt länge och mognar senare mentalt.

Vad tror ni? Tror ni att antropologen har rätt? Att sexuell attraktion till unga könsmogna tjejer är något naturligt men något som man med moral försöker avskräcka ifrån?

(Nej, jag försöker inte försvara gubbar som tallar på småtjejer. Jag finner det bara intressant hur människan slåss mot sin biologi med moral och dylikt. Jag vill inte upphäva de nuvarande reglerna heller, det är bra att unga människor skyddas mot utnyttjande och jag tycker inte att vare sig gubbar eller tanter skall få ligga med minderåriga.)


   
Citera
Ämnesstartare

Nej, jag tror inte att det är normalt att attraheras av 10åringar, jag tror personer som attraheras av 10åringar behöver hjälp.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Geigerzähler:
Nej, jag tror inte att det är normalt att attraheras av 10åringar, jag tror personer som attraheras av 10åringar behöver hjälp.

Jo, nu för tiden där barn ser äldre ut än vad dom är. Så är det mycket möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hyfs: Jo, nu för tiden där barn ser äldre ut än vad dom är. Så är det mycket möjligt.

Alltså, tror de flesta blir rätt avtända om de får veta åldern.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Geigerzähler:

Alltså, tror de flesta blir rätt avtända om de får veta åldern.

Jo, absolut håller med om det. Men om dom inte vet åldern då är det rätt svårt.


   
SvaraCitera

Håller med.. Inte fan är man bara attraherad till tanter på 40 bara för att man fyllt 40 själv.. Klart man kan vara attraherad av en person om personen ser mogen ut för sin ålder.. men som någon sa ovan så försvinner det förmodligen när man får veta åldern..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet ej men ända sen jag var typ 5 år gammal har jag attraherats till könsmogna tjejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man säger ofta att åldern inte har någon betydelse, som i denna frågan.
Själv anser jag att det beror ju helt klart vart man är någonstans i livet, jag menar..
Det är en skillnad på 16/28 å 10/22 ! Tycker jag, men vad vet jag. Smörgåstårta typ. Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att den faktiska åldern är irrelevant i förhållande till en persons utseende, men jag tror också att tendensen hos många att attraheras av barnaaktiga karaktärsdrag hos kvinnor är ett socialt konstruerat ideal. Personligen attraheras jag relativt marginellt av flickor, föredrar äldre kvinnor, som har utvecklat karaktär såväl psykiskt som fysiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mogna damer ska d va, helst lite övermogna, men inte ruttna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är en sak att vara attraherad av unga människor, en annan sak att vara intresserad och vilja vara tillsammans eller ligga med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som har hänt med oss och skiljer oss från våra förfäder är tankegångarna. Vi förstår att ett förhållande med en 10-åring aldrig hade fungerat när vi själva är dubbelt så gamla eller ännu äldre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ps det är också olagligt om mannen är under 15 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:
Nej, jag tror inte att det är normalt att attraheras av 10åringar, jag tror personer som attraheras av 10åringar behöver hjälp.

+1

pga en tioåring är ett barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sedan handlar inte detta bara om män men som vanligt är det män som utmärker sig då det är mer socialt accepterat för män att spana in unga tjejer än äldre kvinnor spana in yngre killar. Detta har _självklart_ med könsroller att göra och inget annat.


   
SvaraCitera