Aviseringar
Rensa alla

Mående och förhållandeproblem


Pla98
Ämnesstartare

Hej! Jag är en kille och har en fantastisk flickvän som jag verkligen älskar.
Problemet är att när vi är på fest eller om jag har druckit alkohol så blir jag ibland väldigt arg och elak mot henne. Det har hänt 3 gånger nu under 1 års tid, enligt henne så är det en så mycket större grej än vad jag tycker men förstår henne också. När vi pratar om allting dagen efter så säger hon som att det är ’’tur’’ för mig att hon inte lämnar mig för det. Och att jag fått flera chansen osv
När jag blir arg så slår jag ibland sönder saker, och hon har sagt att hon blir väldigt rädd för mig när jag blir så arg. Jag har aldrig varit våldsam mot min partner men när vi bråkade i somras så var jag arg och slog i en vägg så jag bröt handen. 
Jag undrar om det är någon som har eller haft samma problem som mig och vad lösningen kan vara? 


   
Citera

Drick inte alkohol då om du har så uppenbara grova problem. Som du dessutom vet om.. Hur svårt ska det vara?


   
SvaraCitera

No fucking shit att hon blir rädd pucko. Är du verkligen så dum att du ente kommer på lösningen? För den är rättså jävla tydlig ska jag säga dej. 


   
SvaraCitera
Haien

Drick inte


   
SvaraCitera

Idiot. Sluta drick.


   
SvaraCitera

Börja meditera


   
SvaraCitera
Cobrak

vet inte om du är ett troll eller inte, men anyways, för din egen å hennes skull borde du hålla dig undan och ta tag i dina issues


   
SvaraCitera

drick inte alkohol att börja med då du säger själv att du blir ett pucko


   
SvaraCitera

Pla98:
Hej! Jag är en kille och har en fantastisk flickvän som jag verkligen älskar.
Problemet är att när vi är på fest eller om jag har druckit alkohol så blir jag ibland väldigt arg och elak mot henne. Det har hänt 3 gånger nu under 1 års tid, enligt henne så är det en så mycket större grej än vad jag tycker men förstår henne också. När vi pratar om allting dagen efter så säger hon som att det är ’’tur’’ för mig att hon inte lämnar mig för det. Och att jag fått flera chansen osv
När jag blir arg så slår jag ibland sönder saker, och hon har sagt att hon blir väldigt rädd för mig när jag blir så arg. Jag har aldrig varit våldsam mot min partner men när vi bråkade i somras så var jag arg och slog i en vägg så jag bröt handen. 
Jag undrar om det är någon som har eller haft samma problem som mig och vad lösningen kan vara? 

Drick måttligt med alkohol, inte bra beteende emot din tjej. Hon ska inte behöva acceptera att du ska bete dig illa mot henne, bara för du druckit


   
SvaraCitera
theooz

Jättebra att du skriver och försöker fixa det. Finns en ganska självklar koppling här mellan alkoholintag och våldsamt beteende, som flera redan skrivit här. Verkar vara en stor sårbarhet för dig och är definitivt värt att se efter olika sätt att sluta dricka.

Sen kan du försöka reflektera över vad det är du blir arg över, eller var ilskan kommer ifrån, och sedan jobba på det själv eller ännu bättre söka hjälp för det hos en psykolog eller liknande. Så att du (och därmed din flickvän också) kan må bättre. Men det kommer inte ändra på att alkohol är en stor sårbarhet för dig. Det är det för alla egentligen. Personliga gränser försvinner, risker tas, känslor förstärks. Men i ditt fall är det så i en mycket högre utsträckning tror jag.

Men som sagt, söka hjälp är aldrig fel, speciellt om du kan vara en fara för dig själv och/eller andra vid tillfällen!


   
SvaraCitera