Aviseringar
Rensa alla

Människor är dumma


Ämnesstartare

Jag har väldigt svårt för att skaffa vänner för: 1. Jag har reumatism så är sällan i skolan o när jag är kan jag va väldigt sur eftersom jag har ont. 2. Är ganska blyg när jag först träffar folk o så tar de ett tag innan jag inte är det, men när jag slutat va det är jag helt tvärtemot blyg. 3. Börjar på aktiviteter o sånt men slutar ofta för att jag har ont så jag inte orkar eller så tröttnar jag. Så möter inte personer på det sättet heller eftersom jag bara går än stund på varje grej så hinner inte komma över till "inte blyg stadiet" haha. 4. Folk är dumma, taskiga, idioter

Jag har inget mer planerat under sommaren (börjar skolan 19 augusti) och de vänner jag har är utomlands, landställe eller på läger. Och vill inte hänga med min familj för de är jobbiga Söt Så har absolut ingen aning om vad jag ska göra resten av sommaren.

Så vill ha tips på hur jag kan träffa människor och vad jag ska göra resten av sommaren.

Ändast seriösa svar


   
Citera

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver, känner typ exakt samma sak. Jag har också reumatism så jag vet hur jobbigt det är att ha så ont att man inte ens kan träffa sina vänner. Mina vänner är inte heller hemma så det jag gör på dagarna är att träna, gå på promenader, lyssna på musik, sola osv.Du kan ju försöka hitta på något med din familj även om dom är jobbiga. Ibland kan det faktiskt vara roligare än man tror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan känna igen mig i vissa delar av det du skriver. Att människor är idioter och att jag kan vara lite tillbakadragen (inte blyg) med nya människor.

Om du inte kan träffa nya människor via någon förening eller skolan så kanske du ska testa att skriva till folk via internet...? Vem vet, kanske till och med finns någon på detta forum...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En bra början är att försöka revidera tanken att alla är idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stoppa valfriheten:
En bra början är att försöka revidera tanken att alla är idioter.

Skrev inte Alla dock. Men jag tycker många är de o det har jag rätt att tycka för du vet ju inte vilka människor jag träffat eller hur de behandlat mig. 
O vet inte vad revidera betyder.


   
SvaraCitera

Amerikaner*


   
SvaraCitera

Träffa umare !!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror du får öppna dina vyer lite för jättetrevliga människor bosatta utanför stockholm stad Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Tror du får öppna dina vyer lite för jättetrevliga människor bosatta utanför stockholm stad Glad

Asså va? Hur ska jag göra det om jag inte bor där(utanför stockholm alltså) Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DuÄrSnartDär:
Amerikaner*

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda Heart:

Asså va? Hur ska jag göra det om jag inte bor där(utanför stockholm alltså) Rullar ögonen

Som sagt, tåg existerar. De påminner om era tunnelbanetåg men d går lite snabbare och är större 🙂


   
SvaraCitera