Aviseringar
Rensa alla

Människor och muntliga presentationer


Ämnesstartare

spindelnätaren:

Alla människor tycker inte att det är jobbigt att prata inför en grupp, jag tycker att det är roligt!

isola:

Jag med! kanske är jag en sån som skulle ha sex i Big brother huset..uppmärksamhetssökande säkert

Jag snackar inte om att tala inför mindre grupper, utan att göra oförberedda/förberedda stora tal. Sedan får ni väl säga vad ni vill, men det är bara skitsnack.

Testosterone:

Eh, nej? Är ju bara svagsinta personer som blir nervösa för något sådant.

/facepalm
Nu kommer en wannabetuffing in som inte vet hur det ligger till alls.

SUKOF:

Prestationsångest? Man ska göra det så bra som möjligt.

Då borde man känna likadant inför andra aktiviteter.


   
SvaraCitera

sylar:

Då borde man känna likadant inför andra aktiviteter.

Som?


   
SvaraCitera

Kroppsspråket och tankebanorna kanske inte går ihop, så att man sänder ut fel budskap istället. Och då vill man fly...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Som?

Alla aktiviteter som man inte känner prestationsångest i. Kommer inte på något bra exempel nu. Men prov och vara duktig inför kompisar hade väl vart aktuellt i det fallet.


   
SvaraCitera

sylar:

Alla aktiviteter som man inte känner prestationsångest i. Kommer inte på något bra exempel nu. Men prov och vara duktig inför kompisar hade väl vart aktuellt i det fallet.

Då är man dock EN i en hel massa. Nä, inte fan vet jag egentligen. Personligen har jag alltid tyckt illa om att presentera något inför en grupp människor. Och som du säger, alla tycker det är mer eller mindre jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Då är man dock EN i en hel massa. Nä, inte fan vet jag egentligen. Personligen har jag alltid tyckt illa om att presentera något inför en grupp människor. Och som du säger, alla tycker det är mer eller mindre jobbigt.

Precis, man kommer alltid fram till samma sak.
Ett bevis på det hela kan vara följande. Vad väljer man, att göra sin arbetsintervju inför 2 personer eller hela företaget?


   
SvaraCitera

sylar:

Precis, man kommer alltid fram till samma sak.
Ett bevis på det hela kan vara följande. Vad väljer man, att göra sin arbetsintervju inför 2 personer eller hela företaget?

Men det är ju helt ologiskt att man skulle vilja göra det inför ett helt företag.


   
SvaraCitera

sylar:

Jag snackar inte om att tala inför mindre grupper, utan att göra oförberedda/förberedda stora tal. Sedan får ni väl säga vad ni vill, men det är bara skitsnack.

man har alltid nån kontenta som ska fram,annars skulle man inte hålla talet från början.
Du kan inte veta om det är skitsnack eftersom du är extremt rädd för det själv och inte vet hur andra känner.
Klart man tänker på vad man säger när det är så många som lyssnar,men jag skulle inte spy av nervositet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Men det är ju helt ologiskt att man skulle vilja göra det inför ett helt företag.

Precis. Det är ologiskt för att det är en självklarhet att vi inte gör så. Men saken är att vi inte skulle gå med på det heller.

isola:

Du kan inte veta om det är skitsnack eftersom du är extremt rädd för det själv och inte vet hur andra känner.

Extremt rädd är jag inte. Jag tycker bara det är jobbigt att vara social och tappar ganska lätt bort mig.

isola:

Klart man tänker på vad man säger när det är så många som lyssnar,men jag skulle inte spy av nervositet

Nej och nu är det ju inte det vi diskuterar, att alla människor dör av nervositet vilket är lite att överdriva från din sida. Saken är att alla människor på ett eller annat vis tycker att det är jobbigt att stå inför publik.

Det ser man ju till och med på de hjärnbefriade människorna på TV-programmet Idol. Till och med sådana människor som går på lyckopiller och fjortispiller blir nervös bara av att framträda inför några stycken.

Säg till när ni som skrivit hittills ska sluta försöka säga emot detta faktum så att vi kan gå in på varför det är såhär istället.


   
SvaraCitera

sylar:

Precis. Det är ologiskt för att det är en självklarhet att vi inte gör så. Men saken är att vi inte skulle gå med på det heller.

Jo men alltså... Det var ett ganska dåligt exempel då det aldrig skulle förekomma samt att det verkar helt ologiskt.


   
SvaraCitera

sylar:

lyckopiller och fjortispiller

lyckopiller är antidepp och inget som gör att man blir mindre blyg av

sylar:

fjortispiller

vad är det?

sylar:

Saken är att alla människor på ett eller annat vis tycker att det är jobbigt att stå inför publik.

källa? finns de som älskar sån uppmärksamhet.,får som en kick av det.

sylar:

Säg till när ni som skrivit hittills ska sluta försöka säga emot detta faktum så att vi kan gå in på varför det är såhär istället.

Både jag och Uppenbar uppgav flera orsaker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Jo men alltså... Det var ett ganska dåligt exempel då det aldrig skulle förekomma samt att det verkar helt ologiskt.

Det är inte alls ologiskt. Varför är ett exempel dåligt bara för att det inte förekommer?

isola:

vad är det?

Dina frukostflingor.

isola:

källa? finns de som älskar sån uppmärksamhet.,får som en kick av det.

Det är ju du som får komma med källa att det inte är så.

isola:

Både jag och Uppenbar uppgav flera orsaker.

Jag har kommit med orsaker jag också.

isola:

källa? finns de som älskar sån uppmärksamhet.,får som en kick av det.

Men herregud, vi snackar om en majoritet. Vad är det med detta faktum ni inte vill acceptera?

Människor i regel har känslor också, det betyder inte att det inte finns psykopater.
Människor i regel har en mänsklig form, det betyder inte att det inte finns CP-skadade människor.

Det finns ju alltid avvikande människor och människor med störningar.


   
SvaraCitera

sylar:

Det är inte alls ologiskt. Varför är ett exempel dåligt bara för att det inte förekommer?

[tired]


   
SvaraCitera

sylar:

Dina frukostflingor.

haha du hade alltså bara kommit på det själv

sylar:

Det finns ju alltid avvikande människor och människor med störningar.

förstår inte riktigt vad du vill komma med detta.,eftersom att du har svårt att fungera socialt så är det du som är mer "fel" än de som har bra självförtroende och är socialt kompetenta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

förstår inte riktigt vad du vill komma med detta.,eftersom att du har svårt att fungera socialt så är det du som är mer "fel" än de som har bra självförtroende och är socialt kompetenta

Det är jag som inte förstår vart du vill komma med det allt hittills. Jag svarade på att du skrev att det finns de som får kickar av det. Då påpekade jag att det alltid finns avvikande personer inom allt och att det är trenden bakom det hela som är intressant.

Sedan så påstår jag bara att alla människor på ett eller annat vis ogillar att presentera inför publik. Vissa personer är bättre än andra, andra är sämre på det. Så det är bara idoti att skriva "Jag tycker det är jättekuligt ju!".

Det är något som sitter i alla människor förutom några enstaka undantag. Precis som det säkert finns de personer som inte blir rädd när de har en pistol mot skallen. Men varför är det såhär?

För övrigt så nämner jag just detta för att jag vet att det inte är något som är specifikt för asociala människor och fobiker.

Alla och då menar jag alla som jag har gått i skolan med. Dessa människor har varit jättesociala och jättekarismatiska. Det ser ut som de är födda till att bli talare, men de erkänner själv att de är nervösa. 100% av mina tidigare klasser har det varit samma sak med. Detta gäller då även bara redovisningar inom klassen där man känner alla. Hur hade det varit under större sammanhang då?

Sedan så har alla lärare jag diskuterat med sagt personligen att det är såhär. Det finns de som ser ut att vara jätteduktig på det, men i slutändan så är alla nervösa eller känner någon form av press. Det går liksom inte att komma ifrån. Sedan finns det ju förstås de som är bättre än andra och de som helt enkelt inte klarar av det alls.

Insé att det är såhär.


   
SvaraCitera