Aviseringar
Rensa alla

Människor som lägger till en på facebook men uppenbarligen placerar en i en begränsad lista


Ämnesstartare

Att man endast ser deras offentliga information alltså. Varför?     


   
Citera
reben

vadå begränsad lista?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
vadå begränsad lista?

man kan dela in sina vänner i listor på facebook. det finns en begränsad lista med som default. de vännerna ser bara offentlig information och sådant som de taggas i. mvh facebook stalker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va. ofta. coolt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

samlare


   
SvaraCitera
reben

ceka92:

man kan dela in sina vänner i listor på facebook. det finns en begränsad lista med som default. de vännerna ser bara offentlig information och sådant som de taggas i. mvh facebook stalker

oj hade ingen aning om d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare
  • Vad innebär listor?

    Ett snabbt, alternativt sätt att ordna dina vänner i listor så att du kan styra vad du ser i nyhetsflödet och publicera uppdateringar till specifika personer. Dina vänner blir inte meddelade när du lägger till dem i de här tre nya listorna:

    • Nära vänner: Dina närmaste vänner som du vill se mer av i nyhetsflödet.

      • Bekanta: Vänner som du vill se mindre av i nyhetsflödet.
    • Begränsad: Vänner som bara kan se inlägg och profilinformation som du anger som offentliga.


   
SvaraCitera
reben

wtf men om man bara lägger till nån så hamnar den väl i nära vänner per automatik då väl elr, när kom denna funktion. borde ändra så jag ej har fb på tyska tror jag, missar mkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
samlare

vad säger du om de som accepterar en vänförfrågan men lägger till en i en begränsad lista?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

vad säger du om de som accepterar en vänförfrågan men lägger till en i en begränsad lista?

artighetsåtbörd 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
wtf men om man bara lägger till nån så hamnar den väl i nära vänner per automatik då väl elr, när kom denna funktion. borde ändra så jag ej har fb på tyska tror jag, missar mkt

ja, de ser ju allt du har valt att dela men istället för ett slumpmässigt utvalt flöde eller ett baserat på dina profilbesök(vissa människor på mitt flöde går jag aldrig in på) markerar du lättare vilka vänner du vill se mer av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

artighetsåtbörd 

känns snarast förolämpande. jag lade inte till en viss A som exempel, för att vi var bästa vänner, eller för att jag hade ont om vänner utan för att det vore kul att dela saker med varandra när du ändå gillar samma personer och kommenterar samma foton, samt att vi har kysst varandra. han eller hon kan ta bort mig när vi inte ses längre eller inte lägga till mig alls.


   
SvaraCitera
reben

ceka92:

ja, de ser ju allt du har valt att dela men istället för ett slumpmässigt utvalt flöde eller ett baserat på dina profilbesök(vissa människor på mitt flöde går jag aldrig in på) markerar du lättare vilka vänner du vill se mer av.

såååå jobbigt
tack för infon iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

såååå jobbigt
tack för infon iaf

haha ja, det är så onödigt att bry sig om...jag har gamla farmorssystrar och nykteristsläktingar som lägger till mig. det är en artighetsåtgärd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller så är det bara jag som är så sjukt dålig på att knyta sociala kontakter


   
SvaraCitera